broilerin filee-suikaleet vanhoja...uskallanko käyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pyhäkokkailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kiitti:)
mä päädyin lapsille tekeen muussia ja kalapuikkoja (thank god muussijauheesta, ja pakastimesta, hyvät keksinnöt näin pyhäpäivänä ;)) ja itselle kanakastike + riisi. Hyvää pääsiäistä:D

Alkuperäinen kirjoittaja pyhäkokkailija:
kiitti:)
mä päädyin lapsille tekeen muussia ja kalapuikkoja (thank god muussijauheesta, ja pakastimesta, hyvät keksinnöt näin pyhäpäivänä ;)) ja itselle kanakastike + riisi. Hyvää pääsiäistä:D

Kaupat on tänään aiku 4h.

Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis voihan ne sillon hyvinkin käyttää, jos pakkasessa olleet. Mutta missäs niin sanotaan?

Ei missään, miten niin? Mä söisin vaan jos olisivat olleet pakkasessa.

No ei kai kukaan edes kyselis, voiko niitä käyttää, jos ovat olleet pakasteessa. Haloo.

Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Siis voihan ne sillon hyvinkin käyttää, jos pakkasessa olleet. Mutta missäs niin sanotaan?

Ei missään, miten niin? Mä söisin vaan jos olisivat olleet pakkasessa.

No ei kai kukaan edes kyselis, voiko niitä käyttää, jos ovat olleet pakasteessa. Haloo.

Etkö sä tajuu? Mä en söisi kaks päivää vanhaa lihaa muuta kuin siinä tapauksessa että se olisi ollut pakasteessa!!! En söisi jos olisi ollut jääkaapissa, en söisi jos olisi ollut pöydällä, söisin jos olisi ollut pakasteessa, ouí.

Just oli hiljan aamulehdessä juttu eri tuotteiden käyttämisestä vielä päiväyksen jälkeen. Ihmiset heittävät turhan herkästi tuijottaen päiväyksiä käypää tavaraa roskiin. Liha yms. tuotteita etenkin jos vakuumipakattuja voi käyttää ihan hyvin vielä päiväyksen mentyä umpeen, jos ei haise tai näytä muutoin erikoiselta. Väri ja haju muuttuu herkästi jos pilaantumista alkaa tapahtumaan. Riittävän hyvä kypsennys ja pitkä kuumennusaika tuhoaa vielä hajuttoman ja ulkonäöltään käyvän tuotteen haitalliset pöpöt!!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Just oli hiljan aamulehdessä juttu eri tuotteiden käyttämisestä vielä päiväyksen jälkeen. Ihmiset heittävät turhan herkästi tuijottaen päiväyksiä käypää tavaraa roskiin. Liha yms. tuotteita etenkin jos vakuumipakattuja voi käyttää ihan hyvin vielä päiväyksen mentyä umpeen, jos ei haise tai näytä muutoin erikoiselta. Väri ja haju muuttuu herkästi jos pilaantumista alkaa tapahtumaan. Riittävän hyvä kypsennys ja pitkä kuumennusaika tuhoaa vielä hajuttoman ja ulkonäöltään käyvän tuotteen haitalliset pöpöt!!

Riippuu jääkaapin lämpötilasta. Olkoon vaan jauhelihapaketissa päiväystä vielä vaikka neljä päivää jäljellä, mutta ei sitä voi säilyttää jääkaapissa paria päivää kauemmin jos se jääkaappi on +5 astetta. Sama kalan kanssa, sitä ei voi alkaa säilyttelemään liian lämpösessä.

Yhteistyössä