broileri

  • Viestiketjun aloittaja ei mikään kokkikolmonen
  • Ensimmäinen viesti
ei mikään kokkikolmonen
moi.. ostin kaupasta maustamattomia broilerin filee-suikaleita, tarkoituksena tehdä ruokaa 9kk vauvalle.. no mitäs niistä tekis. ja miten kypsennän broilerin, yleensä tietty paistan ku teen aikuisille, mut entäs nyt? pitääkö keittää ja jos, niin mistä tiedän millon kypsää..
 
Himpulan äippä
Minullakin on jääkaapissa maustamattomia Broilerin suikaleita odottamassa ja en ole ihan varma,miten ne valmistaisin kohta 11kk tytölleni...Neuvolassa viimeksi sanottiin,että voi alkaa antamaan jo samoja ruokia,kuin mita itse syömme,mutta suolattomana. No,makaronilaatikkoa tein tytölle jo ja nyt näistä Broilereista pitäisi keksiä jotain.
 
Nonne
Keitä vähässä vedessä. Keittoaikana itse pidin n. 10 min joka on jo vahvasti hätävarjelunliioittelua, eli vähempikin varmaan riittäisi. Sitten pistin sauvasekoittimella muusiksi. Mausteina käytin aluksi persiljaa, myöhemmin lisäsin sitten vähän mustapippuria, sitruunaa ja currya. En toki kaikkia kerralla vaan vähitellen. Tarjoilin itse sitten sellaisen itsetehdyn vihanneshöystön kanssa, johon välillä lisäsin riisiä.
 
Iitu1.
Pilko vaikka perunaa pieniksi joita keität hetken(tai riisiä),sitten sekaan broilerisuikaleet ja kasviksia.Lihasuikaleet kypsyy nopeaan,10 min riittää.Pari pippuria ja/ tai laakerinlehti sekaan ja sitten soseeksi.
 
Aioli
Varsinkin jos soseutat broilerin, ei millään lailla haittaa jos suikaleet saavat porista kauemminkin. Eli vihannesten ja lihojen kypsymisajoista isommin välittämättä voit vaikka ihan samaan aikaan laittaa kaiken kattilaan ja antaa porista. Jos epäilet kanojen kypsyyttä, nosta yksi pala kattilasta ja leikkaa puoliksi. Näet sisäosan väristä, onko tasaisen kypsää.

Maustaessa kannattaa muistaa, että maustesekoituksissa, kuten curry, on yleensä reilusti suolaa. Itse käytän usein yrttejä ja maustepippuria lapsen ruokaan.
 
Nonne
SantaMaria Curry on suolatonta, tai ainakin meillä on sellainen suolaton versio jos sitä on myös suolaa sisältävää. Kannataa toki aina nuo maustesekoitukset tarkistaa.
 
mami5
11kk ikäinen voi tosiaan syödä jo tavallista kotiruokaa, eikä sen tarvitse olla täysin suolatontakaan:) Ap, itse olen tehnyt marinoidusta broilerisuikaleesta kastikkeen jota on syönyt kuopuskin jo alle vuoden ikäisenä, olen ruskistanut suikaleet pannulla ja lisännyt vähän broilerimaustetta ja currya, lopuksi olen kaatanut joukkoon ruokakermaa ja antanut hautua kannen alla välillä sekottaen kunnes kastike on saostunut ja broileri täysin kypsää:)
 
*liisi*
Äitiyspakkauksen mukana tuli opas imeväisikäisen ruokinta tmv. ja siellä on tosi hyvä ohje broileripadalle johon tulee omenaa, parsaa, riisiä, broileria ja porkkanaa. Meillä ainakin siitä tykätty.
 
Aioli
Noista maustesekoituksista vielä.. Niiden ongelma on kai lähinnä, että tulee helposti piilosuolattua ruokia. Eli kaikki eivät välttämättä ajattele suolaavansa, kun lisäävät sekoituksia. Siksi tuosta mainitsin. Samoin arominvahventeita sun muita on osassa. Mutta eihän ihan täydelliseen suolattomuuteen tosiaan ole ainakaan isommilla lapsilla syytä. (En kyllä itse käyttänyt ollenkaan suolaa alle vuodenikäisen ruokiin. Hyvin maistui, joten tuntui turhalta.)
 

Yhteistyössä