Britax secura

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaavi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vaavi

Jäsen
09.02.2005
34
0
6
Kokemuksia! Jos sinulla on kokemuksia britaxin two-way elitestä, niin kertoisitko esim sen, viekö tuo secura enemmän tilaa. Mikä huonoa ja mikä hyvää.

Enkä halua kuulla kuinka huono ko valmistajan istuimet ovat ja valitse tämä ja tämä. Olen valinnut merkiksi britaxin...

ei ole kokemuksia securasta, mutta ostin juuri 1,5 vuotiaallemme britaxin evolvan, ja kun piti kasvot menosuuntaan saada, niin toinen vaihtoehto olisi ollut tuo two way elite, joka oli mielestäni kyllä aivan ala-arvoinen sivutörmäyssuojiltaan. securaa katselin myös, mutta oli liian pieni, kun kuitenkin pitkäaikaista istuinta haettiin. en nyt muista oliko käännettävä, elitehän ainakin on. britaxin evolvasta ei ainakaan ole muuta kuin hyvää sanottavaa, mahtava istuin kaikin puolin, tosi tukeva, helppo kiinnittää ym, vaikka vielä 1,5 vuotiaanhan pitäisi istua selkä edellä, mutta tuntuu ihan turvalliselta laittaa tuohon britaxiin kasvot edellä. täällähän on britaxia moitittu, mutta ei kyllä itsellä ole mitään moitittavaa... =)

^ Täällä haukutaan Britaxia vain siksi kun tämä on Emmaljunga-kauppiaitten keskustelupalsta. :D Britaxithan testaa enemmän istuimiaan kuin yksikään muu valmistaja, joten kakkaa sieltä ei tule.

Meillä on tuo Secura ollut pari kuukautta, ostettiin jo vähän aikaisemmin mitä piti, kun oltiin pitkälle reissulle lähdössä ja pojalla oli jo epämukavaa kaukalossa.
Mies sen oikeastaan valitsi ja ihan hävetti kaupassa kun se on niin tarkka niitten ominaisuuksien suhteen ja myyjä oli kärsimässä. Minä itte halusin Britaxin Two Way Eliten mutta mies halusi tähän väliin sen Securan koska painoa oli vasta niin vähän ja vaihdetaan sitten Eliteen (tosin nyt on tainnut mieli muuttua siihen Evolvaan).
Myyjän kanssa laittoivat Securan meidän autoon, eli en nähnyt oliko se hankalaa, ei niillä ainakaan pitkään mennyt. Vauvan asentoa voi säätää penkkiä irrottamatta mutta me ei olla vielä sitä ominaisuutta tarvittu käyttää. Pojalla vaikuttaa sen sijaan olevan tosi hyvä siinä istuimessa! Kaukalossa ei viihtynyt laisinkaan mutta koko ajan tyytyväisenä Securassa. :D
Penkki on hirveän tiukasti kiinni autossa, olettaisin että se on painava, se ei nimittäin hievahdakaan. Lapsella on tosi hyvät sivusuojat ja hyvä asento penkissä. Kannattaa käydä kokeilemassa liikkeessä omaan autoon, siitä näette käykö teille!

Mulla ei tule muuta mieleen kun ei oo tullut mitään negatiivista vastaan. B)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 11:35 Vaavi kirjoitti:
^ kuinka kauan luulet, että lapsesi mahtuu tuossa securassa istumaan? Onko istuin pienempi kun two-way elite?
Mä olen vasta netissä istuimia vertaillut...

Meillähän on vasta 9kk vanha poika, eli tämä istuin menee varmasti tosi pitkään, hankala toki sanoa etukäteen pojan pituuskasvusta. Menee varmaan tosi pitkään kunnes pää kasvaa selkänojan yli, jalat tulee varmaan vastaan aikaisemmin mutta kallistamalla siihenkin saanee lisäaikaa. Toivoisin että pärjättäis tällä siihen asti kun selkä menosuuntaan pidetään, vaihdetaan varmaan sitten suoraan joko Britaxin Evolvaan (sallittu jo 9kg:sta muistaakseni) tai sitten pelkkään turvavyöistuimeen, mikä ois 15 kg:sta eteenpäin.
On tuo Secura yllättävän tilava, luulin sitä itse kuvien perusteella paljon pienemmäksi. Leveyttäkin on hyvin mutta se on paljon rankemmin syvennetty kuin Britaxin Elite, eli vähän hankala verrata mutta tilava penkki kuitenkin.
Tämä Secura on sellainen, että varmasti livenä nähtynä vakuuttaa heti! Meillä mies oli myyty lopullisesti sen jälkeen kun näki miten hyvin se istuu autoon ja miten tukevasti kiinni. :D

Yhteistyössä