Britax Römer Kid

Onko kellään kokemusta Britaxin Römer Kidistä? Siis me ollaan siihen tykästytty ajatuksena. Ja varmaan ostetaankin se, mutta mietityttää vaan, että millainen se on käytössä ollut. Siinähän on pään kohdalla tosi hyvät (syvät) sivustatulosuojaukset, mutta mua jäi vähän askarruttamaan, että tuo meidän taapertaja ei varmaan malta pitää päätänsä siellä sisällä, vaan kurkkii koko ajan muualle. Onko se enää sitten kolarissa turvallista? Siis jos joku ymmärsi mitä tarkoitan. :/

Lisäksi netistä luin jostain, että painoraja on 9kg+, mutta myyjä väitti meille, että vasta 15kg+. Kumpaahan nyt sitten uskoa...?

 
yhden omistaja
Kyllä tuo painoraja mielestäni on sen 15 kg. Pitäisi näkyä istuimen tarroissakin jossain aina nuo rajat ja tietysti käyttöohjeessa.

Testeissä on käsittääkseni pärjännyt ihan hyvin sarjassaan. Vaikea sanoa tuosta turvallisuudesta, mutta on todella hyvä niskatuki nukkuessa pidemmillä matkoilla, ei pää hetkuile puolelta toiselle. Voittaa tuossa suhteessa nuo eteen- ja taaksepäin asennettavat istuimet. Istuimen saa myös kallistettuun asentoon, jolloin käsittääkseni sivusuoja vähenee.
 
meilläkin sellainen
Meidän istuimen takuupaperissa lukee ainakin 15-36kg ja testivoittaja tämä on lisäksi! :)
Tässä istuimessa on niin hyvät sivusuojat pään kohdallakin ettei meidän tyttö ainakaan vaikuta turvattomalta vaikka höseltää koko ajan.
Parasta mun mielestä on kuitenki se että istuinosaa voi säätää leveys-suunnassa nyt kun on toppavaatteet päällä, se ei käy ahtaaksi pitkään aikaan. Sitä ei mun mielestä muissa ole.
Meillä kanssa tyttö nukkuu hyvin siinä, edellisessä vastaavassa (AktaGarco) pää retkotti ihan miten sattui!
 

Yhteistyössä