Britax Fixwaytä kenelläkään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Xero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

Xero

Vieras
Onko kenelläkään tätä Britaxin Isofix-hässäkkää, eli mieluusti kokemusta kaukalo + jalusta + Fixway-istuin -yhdistelmästä?

Haluaisin sen meille mutta mietityttää onko se hintansa arvoinen. =)

Meillä on juuri nyt käytössä kaukalona Britaxin Römer Babysafe Plus-Isofix-versiona. Siitä ollaan kyllä tykätty todella paljon ja sitä ostaessamme saatiin myö esittely siitä Fixwaysta, oli joku maahantuojan edustaja näyttämässä.
Mun mielestä se sama jalusta käy siihen seuraavaan istuimeen, eli meidän ei vissiin tarttee ostaa kuin pelkkä istuin. Isofix on älyttömän kätevä kun sitä ei VOI asentaa väärin. Lisäksi se on kuulemma paljon turvallisempi kuin tavallinen kiinnitys, koska tavallisessa turvavyökiinnityksessä vyöt pysäyttää "töksäyttäen" ja se Isofix tavallaan "elää", eikä töksäytä niin pahasti.
Ja se itse penkki ei kyl hievahdakaan siitä kiinnityksestä, vaikutti pirun hyvältä siellä kaupassa.

Muistatko sä sen Fixway-penkin hintaa? Meillä ois vaihto kohta varmaan ajankohtainen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.12.2005 klo 15:58 Britax kirjoitti:
Muistatko sä sen Fixway-penkin hintaa? Meillä ois vaihto kohta varmaan ajankohtainen.

Muistaakseni se oli 249,- tai jotain sellaista. Meillä on esikoisella tuo Britax Freeway, eli hyvin samanlainen istuin kuin Fixway mutta vyökiinnityksellä ja siitä olen tykännyt, on tilava ja hyvin mahtuu 2 v. istumaan selkä menosuuntaan. Nyt kuopukselle haluaisin tämän isofix-jutun vaikka se vähän kallis onkin, mutta Lastentarvikkeen myyjä ei meille sitä suositellut, puhui jostain epämääräisistä vioista :o En toki ole yhtään yllättynyt siitä koska he aina haukkuvat Britaxia ja tyrkyttävät Gracoa oli tilanne mikä tahansa :/

^ Meillä on myös hyviä kokemuksia Britaxin istuimista jo reilun 7 vuoden takaa, esikoiselta.

Se on muuten totta että Lastentarvikkeessa ne aina haukkuvat Britaxia! Jo kaukaloa ostaessa haukkuivat sitä Britaxin Isofixia ja tarjosivat Gracon Autobabya. Ei tykätty koska siinä oli niin paljon muoviosia kun Britaxilla taas oli metallisia osia. Mentiin sitten kokonaan eri liikkeeseeen ja saatiin sieltä se Britaxin Isofix halvemmalla mitä se olisi ollut Lastentarvikkeessa. Jotenkin tuntuu että ne ei Lastentarvikkeessa tykkää yhtään myydä Britaxia.

Me käydään varmaankin ostamassa se Fixway ihan lähiaikoina, jos tämä ketju on sitten tallessa, voisin tulla kertomaan sitten "käyttäjän kokemuksia". ;)

Mietin vaan, kun tuo juniori painaa vasta kohta 8 kg, voiko siihen jo laittaa. Niissähän taitaa olla 9kg ylöspäin suositus. Mutta pituuden puolesta jo alkaa kaukalo käydä pieneksi. :D
Pitää käydä siellä liikkeessä ja tulen sitten kertomaan, hyvää uutta vuotta! =)

meillä on kans tuo isofix alusta ja kaukalo tällä hetkellä isommassa autossa enkä moiti ollenkaan tosi näppärä ja helppo kiinnittää ja käyttää... ja joka kerta kiroon kun meen toisella autolla (ei isofixiä) ne vyöt...aargh! Ite oon ajatellu isofixiä paljon parempana ja luotettavampana kuin dragon alustaa (eikös kiinitetä vöillä...?) enkä kyllä tykkää siitä niiden kaukalostakaan jotenkin leveän ja muuten pienen olonen.... Ainut huono puoli minkä oon huomannu nyt tässä britaxin kaukalossa on että neiti miltei 5,5kk ei oikein mahdu toppavarustuksella kaukaloon kun vyöt ei meinaa piisata... Ei sekään varsinainen ongelma ole. Pidän paljon vanupukua kaukalossa päällä ja sit vöiden päällä peittoa, voi sit ottaa peiton pois kun auto on lämmin tai kun mennään vaikka kauppaan niin ei tarvi hikipäässä istua....

Siis asiaan! Ollaan kans ajateltu tuota fixwaytä seuraavana istuimena, saahan sen jalustaan kiinni. Pitänee vaan hankkia sit toinen istui toiseen autoon, eihän fixwaytä pysty kiinnittään pelkästään vöillä, eihän?

Ainon äiti: Tuo pelkillä voillä kiinnittäminen onkin tosi hyvä pointti, pitääkin muistaa tarkistaa asia! Hyvä kun muistutit :) Jotenkin mielessä kummittelee että se vaatisi sen alustan aina mutta toisaalta voihan kaukaloakin käyttää ilman alustaa. Tuo pitää tosiaan tarkistaa, voin sit kertoa kun ollaan käyty kaupassa. Näillä näkymin käydään ensi viikolla ainakin katsomassa mut voi olla että ostamista odotellaan vielä jokunen viikko.
Mulla oli muuten ihan sama juttu Gragon kaukalon kohdalla, minusta se oli ihmeellisen mallinen ja se alusta ei tuntunut ollenkaan yhtä tukevalta kuin Isofix-alusta. Se tulee tosiaan vain vöillä kiinni ja vyötä pitää ohuet muovilärpäkkeet. Kyllä minä ehdottomasti enemmän vakuutuin Isofixistä. Ja tulevaisuudessahan Isofix tulee joskus olemaan vakiona autoissa ja istuimissa.

Kiitti muuten tuosta peittoideasta. On meilläkin vähän ahdas se kaukalo paksulla toppapuvulle, tosin vaihto alkaa muutenkin olla ajankohtainen mutta toppapuvussa on pari kertaa oltu niin hikipäissä että ihan hirvittää. Ohut vanupuku tuntuu kuitenkin liian vilpoisalle kun auto on kylmä. Pitäsikin ottaa irrallinen peite ja ottaa pois kun auto on lämmin!

Yhteistyössä