Britax B-Dual KOKEMUKSIA?!?!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kakkosen odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ollut nyt pari viikkoo ja olen ihan myyty!! Tilaa kummallakin lapsella reilusti, jätti tavaratila ihanat kuomut molemmilla ja super helpot käsitellä ja vaihdella paikkoja. ikäero myöskin lapsilla 1,5v tosin nyt jo nuorempi 9kk. :)

Hirveät. Vaihtelunhalussani menin ostamaan. Järkyttävän leveät ja korkeat. Kuomu oli minulle rintaan asti ja suorastaan hukuin rattaiden taakse, enkä nähnyt kunnolla eteeni. 165cm pitkä olen. Todella laaduttoman oloiset ja kolhot liikutella, enkä saanut 1 ja 2 v lapsia niin, että olisin toisen kasvot nähnyt, koska pääsi potkimaan isompaa naamaan. Istumasuunnan kääntöominaisuudestakaan ei siis ollut mitään hyötyä. Vaihdoin takaisin Phil & Teds sporteihin ja olen hyvin huojentunut :)

Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Miten nää rattaat toimii busseissa tai muissa julkisissa? Meilläkin nämä harkinnassa, mutta tuo rattaiden pituuus lähinnä mietityttää.

Suunnilleen yhtä pitkät on kuin Phil & Tedsit, mutta leveys oli yli 70 cm lokasuojien kanssa, mikä on jo todella paljon!! Ilman lokasuojia olisi saanut reilun sentin pois, mutta eihän niitä voinut poistaa, koska takana istuva saisi sormensa poikki. Phil & Tedsit on 63 cm leveät ja ne toimii bussissakin loistavasti, kun ne saa toisten rattaiden viereen aina. Pituuskaan ei ole ongelma, ohi pääsee muut matkustajat ja paremmin vielä, jos ne asettaa vähän vinoon työntämällä eturenkaan "parkkitilan" kulmaan.

Me käytiin niitä tänään katsomassa ja täytyy sanoa että P&T:ssä tulee meillä tilat vastaan. Esikoinen on pitkä, joten kuomu ottaa päähän kiinni heti. Britaxissa on enemmän tilaa lapselle, tottakai se näkyy myös ulkomitoissa.

Toinen on tulossa ja sattumoisin hänestäkin varmasti iso ja pitkä tulee- ainakin arvioiden mukaan. P&T toimii varmasti hyvin pienikokoisilla lapsilla, mutta meillä poika ahdistuu jos seinät kaatuu päälle, joten tilaa pitää olla. Kauppakokemuksen jälkeen meillä on vahvasti harkinnassa nyt joko Britaxit tai sitten babyjoggerin city minit. City minit on ihan vaan matkarattaat, mutta britxit olisi monipuolisemmat. Lumessa esikoinen voi mennä pulkallakin ja vauva nykyisissä yhdistelmissä, mutta ongelmaksi tulee väsytilanteet ja loskakelit- seisomalautaan poika ei suostunut jäämään...

Mä ostin Britaxit, kun halusin nim. omaan päällekkäisillä istuimilla varustetut tuplat, koska vierekkäisissä (esim. carenan double swingeissä) tulis tilat vastaan, kun matkataan paljon mökille ja muutenkin. Käytän julkisia joka päivä, kun espoossa asun niin saisi jokakerta jännittää, että mahtuukohan sitä nyt välttämättä bussiin jos bussissa jo yhdet rattaat olisivat ennestään, eikä sellaseen ole todellakaan varaa, jos on esim. sovittuja tapaamisia yms. Muttamutta. Nämä siis mahtuvat aivan varmasti bussiin/ autoon / tai mihin tahansa, eivätkä ole sen leveämmät kuin monet normaalit yhdistelmätkään. Mulla oli ennen näitä concordin protonit ja voin kertoa, että vaikka ne menevät todella pieneen tilaan niin nämä vaunut menevät vielä pienempään, vaikka isommat ovatkin. Kummajuttu kyllä! ja Phil & Thedsit ovat naurettavan pienet ja helkkarin kalliit, verrattuna näihin Britaxeihin.

Mä tykkään ainaski tosi paljon, vaikka jäykkyyttähän noissa on vähäsen, mut seki varmaan vaan tuntuu siltä, kun edelliset rattaat oli ohjattavissa yhdellä sormella :D

Suosittelen Ehdottomasti Britaxeja mielummin kuin ökykalliita P&T:itä ;)

Tykkäsin tosi paljon. Nyt meillä jo myynnissä tarpeettomana, koska reilu 2v. ei yksinkertaisesti suostu enää rattaissa olemaan. Väriltään ne puna-mustat. Jos jotakuta kiinnostaa meilaa os. katja.tomukorpi@wippies.fi

Olemme myös hankkimassa Britaxin B-Dualit :) Tuntuu olevan mukavat, mutta tosiaan tuo korkeus vähän mietityttää, että näenkö niiden takaa mitään, kun olen 156cm pitkä :)
Meillä olisi myynnissä Firkonin F7 Twins kaksostenrattaat. Eivät olleet meidän käytössä käytännölliset, siksi myydään pois. Vaunuilla lenkkeilty n. 4krt! Eli ovat kuin uudet. Jos jotain kiinnostaa, niin mailaa tiina.maenpaa@ovi.com

Meillä on P&T vibet, ja ei ole ongelmaa etteikö kuomun alle mahdu, sitä kun saa hinattua vaikka kuinka ylös, ja ovat kyllä ihan tilavat, neiti 2,5v istuu usein takaistuimessa ja hyvin mahtuu. Yhdet britaxit olen nähnyt liikenteessä eikä hirveästi silmää miellyttäneet. Niissähän on näköjään painorajakin 15kg, P&T:ssä 35kg. tietty P&T:t maksaa turkasen paljon...Kuinkakohan noissa britaxin rattaissa mahtuu tuonne takaistuimen kuomun alle? Meillä kun herran 9kk pää tulee P&T takaistuimesta jo reilusti yli. Ja P&T:n uudessa explorer mallissa on takanakin kuomu...

Britaxit ostettiin keväällä, ikäeroa lapsilla 1v 3 kk. <kesä menty lisäosan turvin, eli koppa ja vauvuosa puuttuvat. <nyt kuitenkin tuntuu, etä pienelle pitää saada suojaisammat olosuhteet alakerrassa ennen talven tuloa kun ikää vasta 3 kk. <kesä hänellä sujui siis britaxien alakerran lisäosassa, peitoin tuettuna. <ei kovin hyvä systeemi, mutta lisänä meillä olivat vanhat kunnon ilmakumirenkaiset vaunut ja niiden koppa, jossa helteillä nukkui. <mietin vain mihin se pehmeä koppa näissä britaxeissa laitetaan, sinne alakerran lisäosan päällekö? Tietääkö joku?
Vaunut ovat olleet näppärät, mutta tottakai kovat renkaat erilaiset kuin ilmakumirenkaat. <kaupoissa jne, toimii näppärästi ja autossa vievät vähän tilaa, kasaus helppoa. <meidän pitkille lapsille istuinten pituus ei näytä riittävän, se ihmetyttää.

Me ollaan ostamassa myös noi britaxit, koska vaunujen kantokoppa mahtuu britaxien vauvan istuimeen. Ikäeroa tulee 1v4kk. miestä mietityttää, että tulevatko tarpeeseen, mutta itse olen vakuuttunut niiden tarpeellisuudesta. Ainakin 1.5v luulen niitä tarvitsevani. Esikoinen kun on niin vauhtia täynnä, ettei seisomalauta tule kysymykseenkään! :)

Meillä britaxit olleet käytössä toukokuun lopusta alkaen ja olemme olleet enemmän kuin tyytyväisiä. Esikoinen (nyt 2 v 4 kk) ja pikkuinen (3 kk) mahtuvat hyvin ja nukkuvat vaunuissa erinomaisesti (isompikin tykkää nukkua ulkona). Itse olen päässyt lasten kanssa lenkkeilemään, yleensä kävellen, mutta olen jopa hölkännyt rattaiden kanssa. Kesäkelissä kulkevat siis hyvin (ei tosin ilmakumipyörien veroisesti, mutta riittävän kevyesti lenkkeilyyn). Lenkkeilen päivittäin noin tunnin ja lisäksi käytämme rattaita puistoreissuilla ja asioilla. Käyttökokemusta on siis jo reilusti!

Säätömahdollisuudet rattaissa on hyvät: ollaan käytetty kauppa-asioilla niin, että pikkuinen auton turvakaukalossa tai kantokopassa ylhäällä kasvot työntäjään päin ja isompi tulee tarvittaessa istumaan tai pötköttelemään alas. Päikkärilenkille lähdetään yleensä niin, että vauva nukkuu vaunukopassa alhaalla (sinne mahtuu jopa Brion yhdistelmävaunun koppa) ja esikoinen aloittaa matkan kasvot eteenpäin ylhäällä istuen. Kun hän nukahtaa, lasken selkänojan alas. Kotiin saavuttuani otan yleensä vauvan kopan alhaalta toisiin rattaisiin, ettei herätä esikoista herätessään hieman aikaisemmin.

Ollaan mieheni kanssa molemmat pitkiä (172 ja 186 cm), joten meille rattaiden koko tuntuu hyvältä. Pienemmällä ihmisellä korkeus saattaa olla hankala.

Rattaat ovat kevyet nostaa autoon ja kasaaminen ja kokoonlaittaminen on helppoa. Julkisilla emme ole näillä rattailla menneet, joten siitä ei ole kokemusta.

Takapyörät ovat tosiaan hieman leveämmät kuin tavallisissa yhden lapsen vaunuissa/rattaissa, mutta se tekee näistä tukevat (meillä isompi kiipeilee mielellään itse rattaisiin). Kaupoissa näillä mahtuu kuitenkin kulkemaan helposti - ja ketterämmin kuin vierekkäin istuttavilla rattailla. Rullaportaisiin rattaat eivät sovi: ne on tasapainotettu sillä tavoin, että ainakaan minä en ole uskaltautunut kokeilemaan (tavallisilla matkarattailla käytin esikoisen kanssa yleensä rullaportaita hissin sijasta). Ja joskus hissi saattaa olla hieman ahdas pitkille rattaille, jos sisaristuin on mukana.

Jos jotain kehittäisin, niin työntöaisa voisi olla säädettävä myös pituussuunnassa. Kun sisaristuin on mukana, olisi hyvä, jos aisan saisi hieman pidemmäksi. Ilmakumirenkaat tekisivät matkanteosta vieläkin joustavampaa. Ja yläistuimen jalkaosa voisi myös olla hieman pidempi; meidän 2-vuotiaan jalat menevät siitä hieman yli (tosin ei tunnu häntä haittaavan).

Kun vertailette B-Dualia P&T:n vaunuihin, niin mistä P&T:n mallista puhutte?

Meillä on harkinnan alla P&T Vibe2 tai B-Dual. Molemmissa on kuomu takana. Noita V2:ia ei ole valitettavasti Suomessa kai missään, joten en ole päässyt uudistuksia katsomaan.

meille on syntymässä toinen lapsi ja ikäeroa tulee olemaan 3v. Esikoinen on kovin innokas rattaissa istuja ja siksi harkitaan sisarusrattaiden ostamista! Meillä kanssa vaihtoehtoina Britaxit tai Phil & Tedsin explorer tai vibe. Onko kokemuksia 3v. ikäerosta ja siitä, mihin malliin näistä 3v. soveltuisi parhaiten? Britaxit muuntuvat toki enemmän (esim. yläistuimen saa käännettyä ja laskettua, jolloin siihen saa kopan. Tällöinhän vauva voi nukkua niissä ulkopäikkärit!) Kiitos jo etukäteen kokemuksista! :)

Meillä käytössä b-dualit. Lapsilla ikäeroa 1v8kk. Meillä pienempi oli alussa ylhäällä babysafe sleeperissä kun kuljettiin autolla ja muuten alapedillä emman pehmeässä kopassa. Esikoisen vaunujen I´coo pehmeä koppa sopii myös alas vaikka on pidempi, ylös sitä ei kunnolla saa. Oon tykänny paljon koska pienemmän saa todella hyvin tuulelta ja sateelta suojaan. Britaxin oma sadesuoja toimii hyvin paitsi loskakelillä kun on pakkasta ja sataa jäätävää tihkua. Pakkasessa menee kovaksi joten ei voi kovin hyvin taitella kasaan.
Nyt kesän aikana olisi hankinnassa seisomalauta ja esikoinen saa ensi talvena matkustaa siinä.

[QUOTE="aavaliiro";22856316]meille on syntymässä toinen lapsi ja ikäeroa tulee olemaan 3v. Esikoinen on kovin innokas rattaissa istuja ja siksi harkitaan sisarusrattaiden ostamista! Meillä kanssa vaihtoehtoina Britaxit tai Phil & Tedsin explorer tai vibe. Onko kokemuksia 3v. ikäerosta ja siitä, mihin malliin näistä 3v. soveltuisi parhaiten? Britaxit muuntuvat toki enemmän (esim. yläistuimen saa käännettyä ja laskettua, jolloin siihen saa kopan. Tällöinhän vauva voi nukkua niissä ulkopäikkärit!) Kiitos jo etukäteen kokemuksista! :)[/QUOTE]

Saattaa tulla 3vuotiaalla painorajat vastaan 15kg ja valjaitten pituus ainakin b-dualissa.
Meillä ei toppatakin yms.talvivaatteiden kanssa pysty pitämään ylähihnoja ollenkaan.

Kaverillani oli esikoisella ja vauvalla juurikin 3 vuotta ikäeroa ja hienosti kulkivat b- dualeilla vuoden verran. Esikoinen tarvitsi rattaita koska nukahti niihin usein ja siksi seisomalauta ei käynyt. Kun vauvakin alkoi olla lähempänä vuoden ikää alkoi rattaat käydä aika painaviksi työntää talvikeleillä, mutta eiköhän tuo vuodenikäine plus nelivuotias plus tämäntalvinen lumimäärä ole aikalailla ääriolosuhde. Hyvin kyllä muuten mahtuivat niihin muuten.

Sehän myös riippuu paljolti siitä kuinka iso/pitkä lapsi on. Meillä esikoinen mahtuu erittäin hyvin b-dualeissa kuomun alle ja tilaa jää reippaasti nyt pituutta 92,5cm. Kun olin vaunuja ostamassa testattiin esim phil&tedin (oliskohan ollu sportit) Niin esikoinen oli kuitenki puoli vuotta nuorempi ja lyhyempi niin ei enää mahtunut kuomua vetämään pään yli jos sisaristuin oli siinä ylhäällä. Kannattaa käydä kokeilemassa ja varsinkin jos aikoo talvella mennä niin kokeilee nyt niitten toppavaatteiden kera.

up

Kiinnostaisi kovasti vajaan 3v ikäerolla. Meillä ei onnistu missään nimessä seisomalauta, tai ainakin jos äiti ei ole kohta lataamossa hermojensa kanssa. Kaikki lapset kun ei vaan istu hiljaa ja näytä hyvältä :)

on vielä 4v sillon tällön rattaissa 2vuotiaan siskonsa kanssa,meillä siis britaxin b-dualit.isompi on 15kg ja pienempi 10kg hyvin mahtuvat,mutta ovatkin pienikokoisia..ja sohjossa ei dualit kulje kovin hyvin mutta jos on vähän lunta niin kyllä menee,esim. meillä mennyt myös talvella kaupungissa kun asutaan..

Kirjottelin tossa aiemminkin. B-dualit kulkee talvella pakkasella hyvin ja paremmin jos isomman laittaa alaistuimeen jotta paino jakautuu enenmmän isoille takarenkaille. Sohjossa en lähtenyt kokeilemaan enää sen jälkeen kun jouduin vetämään vaunut kotiin molemmat lapset kyydissä. Meillä esikoinen on nyt 2,5kk ja on kolmevuotiaan pituinen. Ja mahtuu nyt kesällä ilman takkia valjaisiin.

[QUOTE="koi";23393573]up

Kiinnostaisi kovasti vajaan 3v ikäerolla. Meillä ei onnistu missään nimessä seisomalauta, tai ainakin jos äiti ei ole kohta lataamossa hermojensa kanssa. Kaikki lapset kun ei vaan istu hiljaa ja näytä hyvältä :)[/QUOTE]
p.s.meillä vähän samaa vikaa ;D
Vaunut on käytössä meillä vain jos lähdetään päväuniaikaan pidemmälle kauppaan. Muuten isompi matkustaa seisomalaudalla(bumprider joka myös sopii b-dualeihin kun sisaristuin otetaan pois.) Ajattelin kuitenkin luopua rattaista kun esikko täyttää kolme.

Yhteistyössä