Meillä britaxit olleet käytössä toukokuun lopusta alkaen ja olemme olleet enemmän kuin tyytyväisiä. Esikoinen (nyt 2 v 4 kk) ja pikkuinen (3 kk) mahtuvat hyvin ja nukkuvat vaunuissa erinomaisesti (isompikin tykkää nukkua ulkona). Itse olen päässyt lasten kanssa lenkkeilemään, yleensä kävellen, mutta olen jopa hölkännyt rattaiden kanssa. Kesäkelissä kulkevat siis hyvin (ei tosin ilmakumipyörien veroisesti, mutta riittävän kevyesti lenkkeilyyn). Lenkkeilen päivittäin noin tunnin ja lisäksi käytämme rattaita puistoreissuilla ja asioilla. Käyttökokemusta on siis jo reilusti!
Säätömahdollisuudet rattaissa on hyvät: ollaan käytetty kauppa-asioilla niin, että pikkuinen auton turvakaukalossa tai kantokopassa ylhäällä kasvot työntäjään päin ja isompi tulee tarvittaessa istumaan tai pötköttelemään alas. Päikkärilenkille lähdetään yleensä niin, että vauva nukkuu vaunukopassa alhaalla (sinne mahtuu jopa Brion yhdistelmävaunun koppa) ja esikoinen aloittaa matkan kasvot eteenpäin ylhäällä istuen. Kun hän nukahtaa, lasken selkänojan alas. Kotiin saavuttuani otan yleensä vauvan kopan alhaalta toisiin rattaisiin, ettei herätä esikoista herätessään hieman aikaisemmin.
Ollaan mieheni kanssa molemmat pitkiä (172 ja 186 cm), joten meille rattaiden koko tuntuu hyvältä. Pienemmällä ihmisellä korkeus saattaa olla hankala.
Rattaat ovat kevyet nostaa autoon ja kasaaminen ja kokoonlaittaminen on helppoa. Julkisilla emme ole näillä rattailla menneet, joten siitä ei ole kokemusta.
Takapyörät ovat tosiaan hieman leveämmät kuin tavallisissa yhden lapsen vaunuissa/rattaissa, mutta se tekee näistä tukevat (meillä isompi kiipeilee mielellään itse rattaisiin). Kaupoissa näillä mahtuu kuitenkin kulkemaan helposti - ja ketterämmin kuin vierekkäin istuttavilla rattailla. Rullaportaisiin rattaat eivät sovi: ne on tasapainotettu sillä tavoin, että ainakaan minä en ole uskaltautunut kokeilemaan (tavallisilla matkarattailla käytin esikoisen kanssa yleensä rullaportaita hissin sijasta). Ja joskus hissi saattaa olla hieman ahdas pitkille rattaille, jos sisaristuin on mukana.
Jos jotain kehittäisin, niin työntöaisa voisi olla säädettävä myös pituussuunnassa. Kun sisaristuin on mukana, olisi hyvä, jos aisan saisi hieman pidemmäksi. Ilmakumirenkaat tekisivät matkanteosta vieläkin joustavampaa. Ja yläistuimen jalkaosa voisi myös olla hieman pidempi; meidän 2-vuotiaan jalat menevät siitä hieman yli (tosin ei tunnu häntä haittaavan).