Britanniassa 16-vuotias lapsi on harrastanut seksiä keskimäärin kolmen ihmisen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummomainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vähän kaksinaismoralistinen meininki. Sehän nyt ei ole mitenkään uutinen, että teinit harrastavat seksiä, tuossa jutussa tuo kirkon nuorisokerho tulee jotenkin korostetusti esiin. Vaikka jutun uutisarvo olisikin tuo väärä raiskausilmoitus (seurausta kaksinaismoralismista, ehkäpä?)

Luulen että alueellisia vaihteluita on paljon. Asuin teinivuodet aika levottomalla alueella pk-seudulla ja siellä tosi moni yläasteikäisistä harrasti seksiä. Jotkut olivat menettäneet neitsyyden 11-13-vuotiaina. Kai se meininki jotenkin tarttui ja samalla myös loi paineita. Silloin se tuntui hyvinkin normaalilta

"BitchAl
Luulen että alueellisia vaihteluita on paljon. Asuin teinivuodet aika levottomalla alueella pk-seudulla ja siellä tosi moni yläasteikäisistä harrasti seksiä. Jotkut olivat menettäneet neitsyyden 11-13-vuotiaina. Kai se meininki jotenkin tarttui ja samalla myös loi paineita. Silloin se tuntui hyvinkin normaalilta "

Sua nussittiin täysillä kun olit 12 vee?

"BitchAl
Luulen että alueellisia vaihteluita on paljon. Asuin teinivuodet aika levottomalla alueella pk-seudulla ja siellä tosi moni yläasteikäisistä harrasti seksiä. Jotkut olivat menettäneet neitsyyden 11-13-vuotiaina. Kai se meininki jotenkin tarttui ja samalla myös loi paineita. Silloin se tuntui hyvinkin normaalilta "

Sua nussittiin täysillä kun olit 12 vee?

Luin tekstini moneen kertaan, mutta ei, en löydä mistään kohtaa, missä olisin kirjoittanut, että mua nussiittiin täysillä 12-vuotiaana. Luokka-asteesteellani oli monia seksuaalisesti aktiivisia 13-vuotiaita. En ollut yksi heistä. Ei sitä osannut kuitenkaan kummeksua.

Itse menetin aikoinani neitsyyteni ollessani 14-vuotias, ensimmäiselle pidempiaikaiselle poikaystävälleni pillereiden käytön aloitin heti seksielämän alettua. Suhde kesti parisen vuotta, 16-vuoden ikään mennessä seksikumppaneita oli kyllä kerennyt tuon pidemmän suhteen päättymisen jälkee jo melko liuta, ja puhutaan ainakin kymmenestä vähintään! enkä usko että suomessa on mikään ihme jos nuorilla on 16 vuoden ikään mennessä jo useita seksipartnereita kerennyt olemaan, niiin miksi pitää ihmetellä jotain asiaa että "hui kauhee kun briteissä 16 vuotiaalla on keskimäärin ollut jo KOLME seksikumppania" huh heijaa!

Itse menetin aikoinani neitsyyteni ollessani 14-vuotias, ensimmäiselle pidempiaikaiselle poikaystävälleni pillereiden käytön aloitin heti seksielämän alettua. Suhde kesti parisen vuotta, 16-vuoden ikään mennessä seksikumppaneita oli kyllä kerennyt tuon pidemmän suhteen päättymisen jälkee jo melko liuta, ja puhutaan ainakin kymmenestä vähintään! enkä usko että suomessa on mikään ihme jos nuorilla on 16 vuoden ikään mennessä jo useita seksipartnereita kerennyt olemaan, niiin miksi pitää ihmetellä jotain asiaa että "hui kauhee kun briteissä 16 vuotiaalla on keskimäärin ollut jo KOLME seksikumppania" huh heijaa!

Musta se on ihme, että tuon ikäisellä on noin monta kumppania ollut ja sulla ihan hirveesti! Oliko lapsuutesi traumaattinen tai itsetuntosi matalalla?

Minulla oli ensimmäinen "seksisuhde" 15-vuotiaana poikaystävän kanssa. Todellisuudessa seksiä harrastettiin vain muutama kerta, muuten suhde oli elokuvissa käyntiä, yhdessä nysväämistä ja musiikin kuuntelua sekä kaveriporukan kanssa kaupungilla kuljeskelua.

16-vuotiaana minulla oli toinen "seksisuhde". Sama juttu kuin ensimmäisessäkin, seksi ei siinä ollut mitenkään hallitsevasti mukana. Muutama haparoiva seksikerta monen kuukauden aikana.

Nuorten keskinäistä haparointia ja seurustelun opettelua, ei sen kummempaa. Ei minusta mikään ongelma...

Tajuatko mitä tarkoittaa keskimääräisesti kolme seksikumppania? Sitä, että brittinuorilla on keskimäärin 3 kumppania jo 16 vuoden iässä. Toki sielläkin on neitsyitä, jotka tilastoa vie alaspäin, mutta onhan tuo nyt todella iso luku. Jos ajatellaan, että vuotta vanhemmista eli 17-vuotiaista suomalaisista puolet on vielä neitsyitä ja täällä kuitenkin nuo ala-asteella neitsyytensä menneet ovat onneksi pieni vähemmistö. En ymmärrä miksi pitäisi ihannoida sitä, että lapset harrastavat seksiä ja vielä useiden kumppanien kanssa.

Ja kyllä mielestäni on aika sairasta jos 16-vuotiaalla on kymmenen kumppania. Kaiken maailman riskitkin nousee jo todella paljon.

mikä siinäki on niin helkutin sairasta, nuoret kiimaset teinit jyystelee menemään, kelle siitä koituu haittaa jos joku saa kokea orgasmeja ja hyvän olon tunnetta???? :D outoa että sillä ylipäätänsä on merkitystä monenko kanssa on harrastanut seksiä, eli kokenut hyvän olon tunnetta. Yhtä hyvin vois paheksua sitä että monenko kanssa on nauranut ja pitänyt hauskaa, "ai kymmenen kaa ja noin nuori, hyi mikä huora!!"

Kertokaa minulle mikä on se oikea haitta mikä siitä tulee??? siis jos on ehkäisy ok ja molemmat omasta tahdosta?

Minusta on hyvä että nuoret saavat nykyään olla avoimesti seksuaalisia, monesta ihmisestä on kasvanut seksuaalisuuttaa häpeävä ja seksuaali ongelmainen ihminen juuri sen takia kun kaikkea seksiin liittyvää paheksutaan juuri siinä iässä kun se alkaa kiinnostamaan kamalasti.

[QUOTE="jii";23070872]

Kertokaa minulle mikä on se oikea haitta mikä siitä tulee??? siis jos on ehkäisy ok ja molemmat omasta tahdosta?

[/QUOTE]

Raskauden, tautien ja syövän riski kasvaa.

Yhteistyössä