Brion rattaat ja päällisten irroitus

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Meinasin, että pesen pojun rattaitten päälliset, mut tulikin ongelma. Kaikki päälliset lähtee kyllä irti, mutta rattaissa olevat valjaat ovat se ongelma. Ne menevät pienistä rei´istä päällisen läpi ja niissä on niin isot solkilukot, ettei ne mahdu reikien läpi. Eli jos saisin lukot reiästä läpi, ei ongelmaa olisi. Pitääkö miun purkaa ompeleet valjaista, jotta saan niistä lukot irti vai mitä helvettiä tässä tekis? Niitä ei kuitenkaan sais enää takaisin kiinni kunnolla, ku ei noita rattaita oikein saa sopimaan ompelukoneen liki niin, et ne remmit yltäis sinne neulan alle. Pitääkö tässä soittaa Briolle ja kyselle sieltä apua? Onko muut törmänny vastaavaan ongelmaan?

Ainakin mä sain ne kombeissa sieltä "takakautta" irrotettua, etten edes yrittänyt pujottaa niitä isoja lukkoja siit kankaan läpi, vaan ne toiset päät, joiden avulla ne on sielt takaa kiinni. En oikeen osaa selittää, mutta toivottavasti sait jotain tolkkua :)

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Ainakin mä sain ne kombeissa sieltä "takakautta" irrotettua, etten edes yrittänyt pujottaa niitä isoja lukkoja siit kankaan läpi, vaan ne toiset päät, joiden avulla ne on sielt takaa kiinni. En oikeen osaa selittää, mutta toivottavasti sait jotain tolkkua :)

kun ne takaosatkin, jotka on siellä rungossa kiinni, ni on tikattu. Sehän tässä kummallista onkin...mitenkään ei saa irti, ellen ratko tikkejä auki, mut sit noita ei saa takasin...

Mulla on brion zenit kuomurattaat. Niissä oli selkänojan takana muovikappaleessa viilto, josta valjaan saa pois muovikappaleesta ja vedettyä selkänojan läpi. Itsellä meni pari tuntia kun tappelin niiden kanssa hiki päässä ja sitten löysin viillon. Onkohan samanlaiset valjaat?

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:

kun ne takaosatkin, jotka on siellä rungossa kiinni, ni on tikattu. Sehän tässä kummallista onkin...mitenkään ei saa irti, ellen ratko tikkejä auki, mut sit noita ei saa takasin...

Ok, mun kärreissä (vuodelta 2002) niissä oli takapuolella sellanen muovinen "levy" jolla ne oli kiinnitetty sinne levyn taakse. Ehkä ne osais liikkeessä neuvoa kädestä pitäen?

Uusimmat

Yhteistyössä