Brio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kombin omistajat!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kombin omistajat!

Vieras
Ostettiin eilen brio kombi yhdistelmävaunut ja nyt on kasattuna. Kyselisinkin, että onko teillä ollut sellaista ""vikaa?"", että kuomu valahtaa helposti alas päin. Jotenkin tuntuu löysältä koko kuomun kiinnitys, eikä se tahdo pysyä ylimmässä asennossa. Onko se normaalisti tällänen, vai joku vika? Ootteko itse saanu jotenkin kiristettyä? Esim. hyssyttäessä koko kuomu liikkuu.

Kannattaa olla yhteydessä sinne, mistä vaunun hankitte. Meidän omassa ei mitään valahtelua tapahdu, mutta haimme valmiiksi kasattuna suoraan liikkeestä. Ymmärsin, että teille on tullut ""paloina""?

Joo, kahessa pahvilaatikossa. Toisessa oli runko ja toisessa kankaat. Harmittaa, kun ei ollu kovin simppeli kasattava. Onkohan kellään ollut samaa vikaa? Tylsää lähtä roijaan kauppaan takas, jos ei muuten saa kuntoon.

meillä on jotkut briot. Niissä on kuomussa (kankaan alla) sellainen musta muovimötikkä, jossa on kuusiokoloruuvin pää. Mies kerran kokeili ja kiristi sitä ruuvia ja hyvä kun sen jälkeen sain kuomun edes laskettua.
Se mötikkä on suunnilleen siinä kohdassa, mistä kuomu kiinnitetään vaunujen runkoon. Meillä lähtee kuomu helpolla irti kun on erikseen koppaosa ja ratasosa.

Meillä täysin sama ongelma! Kuomu valahtaa todella herkästi alas. Ostimme kylläkin valmiiksi kasattuina kaupasta. Kiristämistä ollaan myös mietitty, mutta ei oo vielä kerinny. Hyvä kuulla että se auttaa. Se on meinaan tosi ärsyttävä välillä kun se kokoajan laskee.

niissä on ruuvi mistä pitäis kyllä ihan ilman insinööritutkintoa pystyä kiristämään kuomu. Meillä ainakin löystyy välill kun paljon joudutaan kasaaamaan autoon ja pois.

Ei mun mielestä ruuvin löystyminen oo mikään vika, joutuuhan sitä kaikkia muitakin ""koneita"" ja esim. pyörän pultteja kiristelemään. Eikun työkalut vaan käteen.

* : kiitos valaisevasta kommentista. Todellakin insinööri niitä katsoi, mutta eipä onnistunut. Ei ajateltu ""vian"" sitten johtuvan siitä. Täytyy yrittää ruuvata uudestaan.

Kiitos kaikille!

meillä on kans kombit ja valahtava kuomu. mä kirin sitä mustaa mötikkää kuusikoloavaimella ja sieltä mötikän toiselta puolelta pitää pitää kiinni esim jakoavaimella niin sen koko systeemin saa sillee kunnolla kireelle. muuten olen ollut tyytyväinen kombeihin mut tuo kuomujuttu on huono ja sit toinen neppari on irronut, vaunut olleet käytössä jo kohta vuoden...

Tuo kuomun tipahtelu on niille ns. tyyppivika, mutta paranee kun vähän itse kiristää muutaman kerran!!! Nyt meillä vaunut olleet jo 1,5 vuotta eikä ole piiiiitkään aikaan tarvinut kiristää, eluksi pari kertaa. Mutta tuo vika ei tee niistä huonoja! Olemme olleet tosi tosi tyytyväisiä Brio Kombeihin, sillä ne ovat suojaisat, isollekin lapselle mahtuvat ym ym. Ja lämpöpussin kanssa niissä voi vieläkin pötköttää ja nukkua (lapsi 1,5V) eivätkä ole edes pienet ja lapsi on ihan reilun kokoinen. ja se mikä hyvää, niin en ole laskenut niitä alemmaksi ratasvaiheessa, koska monet muut merkit näyttävät olevan tosi alhaalla maata lähellä ja se näyttää hölmöltä. Niihin mahtuu hyvin kauppakassit kyytiin!!! Lapselle huippukärryt!!!

Meillä tytär 3kk ja nukkuu tietenkin vielä kovassa kopassa, ratasvaiheeseen vielä aikaa, mutta pisti silmääni, että saa laskettua alas? Voitko valaista??? En kyllä kanssa diggaa niitä saksalaisia, joissa lapsi on kuin mäkiautossa.

Meille ei kyllä kerrottu liikkeessä siitä mötikästäkään, mistä kuomua kiristetään.

Tyytyväisiä ollaan oltu. Meillä on käytössä vielä Brion lämpöpussikin, jota voi käyttää ratasvaiheessakin ja se on tosi lämmin. Niin lämmin, että käytän plussakeleillä äitiyspakkauksen makuupussia, koska muuten vaavilla on liian lämmin.

Vaihdoin tänään kovan kopan pois ja laitoin lämpöpussin rattaisiin: hyvin toimi.

En kovallakaan pakkasella (max. -15) laittanut mitään muuta pussia koppaan kuin sen äitiyspakkauksen pussin, ja lämpimänä pysyi. Päällä oli tietysti toppahaalari ja sen alla villahaalari + sisävaatteet.

Mut toi lämpöpussi on näköjään niin paksu, että pitää vähentää vaatetusta verrattuna koppa-aikaan.

Siinä mielessä se lämpöpussi on koppavaiheessakin kätevä, ettei tarvitse pukea aina villasysteemejä pakkaskeleillä haalarin alle. Ja shoppaillessa pakkaskeleillä riittää kaupassa sisällä, kun avaa pussin ja haalaria ja ottaa ehkä lakkia pois. Eikä ole vaunupeitettä silloin ollenkaan riesana. Villavermeissä ei kaupassa kovin kauan oltaisi muuten pakkaskeleillä.

Kysymys vielä Marille: minkä ikäinen ja kokoinen vauva Brioissanne matkustaa? Meillä vasta 3kk ja kopassa nukutaan vielä jonkun aikaa.

Brioilija:

Enpäs älynnyt aikanaan tuota, että pussissa ei sitten tarvitsisi villahaalaria, on meinaan tullut kaupassa juuri tenkkapoo, kun on vaatetta liikaa päällä.

Poika on viikkoa vaille 7 kk, (puolen vuoden mittauksissa 8840 g, 71 cm) joten varmaan pääsette talven yli kopalla, se hyvä puoli Kombeissa tosiaan on, etteivät ole pienimmästä päästä.

Meillä nukutaan vielä kopassa. Ikää on 8kk, 9,5kg/73cm, juuri mahtuu toppahalarissa ja muuta meillä ei laitetakaan, kun tulee kuuma. siis ei villahaalaria/makuupussia. makuupussi oli pari kertaa -15 asteessa, mut nyt kun on vaan -5 ei tarvi.

Lämpöpussista: kuin musta tuntuu ettei se ole paljoa pidempi kuin koppa, ainakaan täysin makuuasennossa, jos valjaat on oikeilla paikoilla. Puolimakaavana on hiukan pidempi, kun päätyyn ei nouse selkänojan pää. vai miten olen asetellut?

Onko noita lämpöpusseja siis myytävänä erikseen? Ei ainakaan saatu vaunujen mukana. Paljonko maksaa? Meillä melkein 9kk ikänen poika meinas tippua tai tippuikin vaunuista, kun ei ollut vöissä. Nukku siis ratasosassa ilman vöitä. Nousi istuun ja siitä ponkas jollakin ihme voimilla yli laidan. Onneksi sain kopattua jaloista kiinni, niin ei osunut maahan asti..Siitä lähtien aina vöissä.

Lämpöpusseja on myynnissä erikseen, hintaa en tarkalleen tiedä, koska meille tuli kaupanpäällisenä. Oliskohan 100€ korkeintaan, villi veikkaus...

Ja vöitä varten on reiät pussin selässä :)

Raskaus on vasta puolivälissä, mutta vaunuhankinta pyörii jo mielessä. Asun syrjäseudulla, enkä ole vielä ehtinyt lastentarvikeliikkeeseen asti. Netin perusteella olen kuitenkin luultavimmin päätymässä Brio Kombeihin. Niiden korkeus vain mietityttää, en oikein tiedä, onko se plussa vai miinus.

Haluaisin kuulla teiltä Brio-kuskeilta kokemuksia sekä kombista että novasta kaikilla kantokasseilla.

Meillä brio kombit kovalla kantokassilla ja oon tyytyväinen. Yksi tärkeimmistä syistä miksi valittiin nämä oli vanhempien pituus. Äippäkin lähempänä 180cm, niin ei kovin matalia vaunuja voinu ajatellakkaan. Emmaljungalla oli jotkut vaunut yhtä korkeat, mutta muissa hyvissä merkeissä (jos näin voi sanoa) ei ollut. Kombit on aika tilavat vaunut.

kombeista kovalla kopalla oon tykänny ja just nimenomaan korkeudesta vaikka oon ihan norm. mittainenn 170cm. Olleet tosi hyvät työnnellä, maalla asun ja ihan päivittäin tein 5-10 km lenkkejä vaunuilla pa. hiekkateitä. Lumellakin pelittää hyvin. Kova koppa vähän kapea, meillä jäi pieneksi 4kk kohdalla kun tuli talvi ja laitoin taljan alle yms. Silloin laitoin vauvan nukkumaan ratasosaan joka toimii edelleen 1v5kk.

Yhteistyössä