Brio vs. Emmaljunga

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äitikki

Vieras
Otsikkokin jo kertoo jotain...eli olen päättänyt ostaa pojalleni rattaat joissa on joko heittoaisa tai käännettävä ratasosa.Kyllästyneenä kaikenmaailma rimpuloihin jotka vetää sinne tai tänne jompi kumpi yllä olevista merkeistä on se ainoa oikea mutta kumpi?Nettiä selanneena tunnen jo olevani päästäni pyörällä kun yritän selvittää kummat on paremmat.Eli Briolta en tiedä muita malleja kuin Nova (älkää ehdottako Flexiä tai Racea,ei käy) mutta ainakin muutaman vuoden ikäisissä ongelmana on ollut työtäaisan pehmusteen rikkoutuminen,onko muita vikoja joita käytössä olisi ilmennyt?Emmaljungalta malleja ovat classic sport,crossway ja cerox,mutta mitkä ihan oikeasti ovat niiden erot?Entäs jos ostan jotkut em vähän käytettynä,mihin kannattaa kiinnittää huomiota???Onko kenelläkään kokemusta mitä eroa käytännössä on ilmakumeilla ja ilmakennoilla esim. rattaita työnnettäessä erilaisissa maastoissa?

Meillä on novat ja tyytyväisiä ollaan oltu. Rullaavat tosi hyvin vaikka hiekkapoluillakin (on tehty lenkkejä poluilla kesällä ja talvella). Miinuspuoli on se, että käännöksissä saa aisaa painaa aika alas, että saa rattaat kääntymään. Sitten olen kuullut, että joillakin on ollut kuomu sellainen, ettei pysy kunnolla ylhäällä. Meidän rattaissa ei ole sitä ongelmaa. Meillä ei myöskään aisan pehmuste ole rikkoutunut. Sitä en ole nähnyt muissakaan brioissa. Teutonioissa kyllä useinkin. Meidän rattaat on vuosimallia 2005. Vaikea lähteä vertaamaan Emmaljungiin kun ei ole niistä omakohtaista kokemusta. Kaverilla on sellaiset ja minusta hieman raskaamman tuntuiset. Muuten ""emmat"" on kyllä laadukkaan oloiset vaunut/rattaat. Briot vain tuntuivat ""omilta"" kun niitä liikkeessä testailtiin.

hEIPS,

Meillä Brion kombit kovalla kantokopalla. Oon tyytyväinen. Briot on paljon´joustavammat kuin muut mallit. Niissä saa vauvan helposti ´heijattua´uneen. Huomaat kaupassa eron kun kokeilet jousituksia. Se oli mulle se kriteeri. Maastossa en osaa sanoa eroa. Meillä on vielä ilmakumipyöröt niin ei tartte pumpata.

Saattaa olla että teutoniassa on isompi koppa.

Oon nähnyt myynnissä muuten vuoden 2005 mallia kombeista vauva-lehden sivuilla tai huutonetissä. En muista.

Meillä on Teutonian Mistral sport-vaunut ja ei voi olla kuin tyytyväisiä.

Aisan pehmusteen rikkoutumista en kyllä ymmärrä, sillä meillä aisa päällys on paksua kumïa, joten eipä se voi repeytyä;) Kyllä on nyt on sekoitettu merkit eli on Brion ongelma.

Noi Mistralit ovat samantyyliset kuin Ceroxit, mutta on alkuperäismalli, josta Emmaljunga on Ceroxit kopsannu. Croswayssa täytyy irrottaa istuin, jos menosuuntaa haluaa vaihtaa. Ceroxeissa, kuten Mistraleissa on heittoaisa.

Vaunuja ostaessa en edes Brioja ajatellut, ne kun on niin korkeat ja raskaat ja vievät ison tilan autossa. Kombeja ei voi edes verrata Ceroxeihin ja Mistraleihin, jotka on sporttimalleja. On niin makuasia, mutta mä en halunnut ns. vanhanaikaisia, korkeita vaunuja.

Mistralit ovat todella keveät ja mahtuvat pieneen tilaan. Kyllä joustavuus on ihan eri luokkaa kuin Brioissa, jotka on tosi kankeat. Kokeillut olen.

Teutonioiden pehmeä koppa on tilava, ilmeisesti Brion koppa on melko ahdas, ainakin kova sellainen. Briot muuten valmistetaan Kiinassa. Tietääkseni Kombeissa ei ole heittoaisaa.

Ehdottomasti kannattaa ottaa ilmakennopyörät, joita ei tarvi pumpata, niillä kulkee maastossa kuin maastossa, niin hiekalla kuin loskassa ja lumessa.

Brio Kombit (kova koppa, lämpöpussi) ja tyytyväinen olen! ostettiin koska sai heittoaisan ja teleskoopin, jotta mahtuu pidempikin kävelee ja olivat ainoot missä nää kaks ominaisuutta sai yhteen. värejä löytyi omaan makuun (inhoan t.sinistä). ovat järeen näköset, mutta tosi kevyet työntää joka maastossa. ja olisihan se hassunnäköst, kun iso äiti työntää ""nukenvaunui"" ;) selkä kumarassa.
Ainoo mistä en tykänny on liian ohut patja kopassa, mutta laitoin äitiyspakkauksen patjan lisäksi.

samoin brion kombit kovalla kopalla, kovassa käytössä ovat olleet lenkeillä ja paljon kasattu autoon. Hyvät, kevyet työntää (pa. hiekka/lumiteitä :). Toiset moittiin raskaiksi nostaa autoon mutta en oo huomannu ongelmaa (toisaalta oon ruummillisen työn tekijä...). Koppa vähän pieni/kapea mutta meillä nukuttu 4kk lähtien sitten ratasosassa ihan hyvin kaikkipäikkärit, talvella kun tuli laitettua kaikki taljat ym lämmittämään. Meillä ei oo heittoaisaa mutta teleskooppi on. Heittoaisa olis ollu ehkä hyvä nyt kun paljon lenkkeillään ""rattailla"". Pehmusteet ei oo rikkoutunu, kuomu joskus veltostuu mut ku paljon on jouduttu kasaamaan autoon. Ruuvarillahan tuo kiristyy. Ilmakumipyöriä on pariin otteeseen pumpattu.

Emmaljungasta ei kokemuksia.

Meillä Emmaljungan Ceroxit enkä vaihtaisi mihinkään! Ovat olleet nyt lähes päivittäisessä käytössä 1,5 vuotta ja näyttävät edelleen aivan uusilta. Mitään vikoja ei ole ollut. Ostettiin omamme kovalla kopalla, joka oli sopivan kokoinen ja kätevä käyttää (esim. matkasänkynä). Otettiin koppa pois, kun poika oli n. 4-5 kk ja halusi ""istua"" rattaissa eli sai nostaa jo hieman selkänojaa. Ratasosassa mahtuisi nukkumaan vielä pitkään, mutta vuoden ikäisestä ollaan nukuttu päikkärit sisällä.

Ceroxit ovat mukavan sporttiset ja jämäkät, todella kevyet työntää ja heittoaisa on nyt ratasvaiheessa ollut paljon käytössä. Vertailimme ostaessa monien vaunujen kokoa kasattuna, koska autossamme on pienehkö tavaratila ja Emmanjungat menivät kaikkein pienimpään kasaan. Eli hyvin mahtuvat ""tavalliseen"" auton tavaratilaan. Briot eivät meidän autoomme mahtuneet, Teutonioista Mistralit ainakin olisivat menneet, mutta pidin enemmän Ceroxien ulkonäöstä ja vaikuttivat tukevammilta.

Minä suosittelen lämpimästi Brio Kombeja ilmakumipyörillä (ovat pumpattavat, mutta ei niitä kyllä usein tarvitse pumpata). Kulkevat tosi sutjakkaasti, ollaan käyty juoksulenkilläkin niiden kanssa.

Pienempi lapsi nukkuu kovassa kantokopassa ja iso lapsi mahtuu nukkumaan pitkään ratasosassa. Teleskooppiaisa on kätevä, pitkälle työntäjällekin on tilaa ottaa askelia. Ainoa huono puoli on, että hieman isot ovat kyllä autoon, mutta farmarilla kulkevat kätevästi.