Brio vs. Emmaljunga

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äitikki

Vieras
Otsikkokin jo kertoo jotain...eli olen päättänyt ostaa pojalleni rattaat joissa on joko heittoaisa tai käännettävä ratasosa.Kyllästyneenä kaikenmaailma rimpuloihin jotka vetää sinne tai tänne jompi kumpi yllä olevista merkeistä on se ainoa oikea mutta kumpi?Nettiä selanneena tunnen jo olevani päästäni pyörällä kun yritän selvittää kummat on paremmat.Eli Briolta en tiedä muita malleja kuin Nova (älkää ehdottako Flexiä tai Racea,ei käy) mutta ainakin muutaman vuoden ikäisissä ongelmana on ollut työtäaisan pehmusteen rikkoutuminen,onko muita vikoja joita käytössä olisi ilmennyt?Emmaljungalta malleja ovat classic sport,crossway ja cerox,mutta mitkä ihan oikeasti ovat niiden erot?Entäs jos ostan jotkut em vähän käytettynä,mihin kannattaa kiinnittää huomiota???Onko kenelläkään kokemusta mitä eroa käytännössä on ilmakumeilla ja ilmakennoilla esim. rattaita työnnettäessä erilaisissa maastoissa?

Etsitkö siis rattaita vai vaunuja? Kun Racit ovat pelkät istumarattaat, hieman tukevammat kuin kuin Emmaljungan vastaavat istumarattaat Softyt.

Ja isommasta kokoluokasta toisiaan vastaavat Brion Flexit ja Emmaljungan Ceroxit. Ceroxit ovat isommat ja käyvät kantokopan kanssa hyvin vaunuista ""kevytyhdistelminä"". Ceroxissa on myös tuo heittoaisa.

Jos ei rattaiden suuri koko ja nelipyöräisten vaunujen kömpelyys haittaa niin Ceroxit voisivat olla ihan passeli valinta. Ceroxit ovat myös kivan näköiset. Itse vaan en noita ""jättirattaita"" ostaisi, enemmän kääntyväpyöräiset pieneen tilaan menevät rattaat viehättää.

Mutta tuota heittoaisaa ja/tai käännettävää istuinosaa ei monissa rattaissa ole. Kun vanhemmiten lapset haluavat istua nenä menosuuntaan.

Itse kannatan myös ilmakenno/solukennopyöriä. Mutta ilmakumit ovat pikkaisen ""joustavammat"" tai tavallaan myötäilevämmät. Mutta niissä on sitten huoltotöitä. Riippuu vähän kuinka kuoppaisilla teillä vaunuilet.

Siis nimenomaan rattaat on hakusessa.Ja nimenomaan sellaiset joissa pojan on hyvä istua ja ottaa välillä päikkäreitäkin.Ehdottomasti pitää olla mahdollisuus työtösuunnan vaihtoon,rattaiden koolla ei sinänsä ole merkitystä,kotona on tilaa säilytellä ja autoon mahtuvat vaikka minkäkokoiset ""taittelematta"".Siis sellaiset joita on todella hyvä työnnellä eli tukevat ym. ja joissa on tilaa lapselle.Matkarattaat meillä on jo erikseen,carena easyt ovat todella hyvät mutta ei niillä tee mieli lähteä ulkoilemaan.Huomasin muuten että olin hätäpäissäni klikkaillut vähän liikaa ja näitä juttuja on nyt tuplaten!

Yhteistyössä