Meille ostettiin Brion Twinettet kuopuksen synnyttyä. Ikäeroa lapsilla on vajaat 1v 4kk, joten tuplakärryt tulivat kyllä todelliseen käyttöön tarpeeseen. Nyt kärryjä on lykitty 2kk ja tyytyväinen olen ollut valintaani!
Meillä myös vaunuja käytetään enemmänkin puistossa ja kävelylenkeillä kuin kaupungilla, ja hyvin tähän tarkoitukseen vaunut ovat sopineet. Twinettet ovat mielestäni kevyet työntää lumikelilläkin ja kevyesti menevät pienten lumipenkkojenkin yli. Lumessa vaunujen kääntäminen on rahtusen raskasta, mutta en silti ole kokenut sitä ongelmaksi.
Meillä vauvalla ei ole käytössä kantokassia vaan hän köllöttelee Brion lämpöpussissa. Ainakin tuossa lämpöpussissa vauva mahtuu hyvin omalle paikalleen. Ainoa "ongelma" on, nukkuvan lapsen kärryyn laittaminen ja siitä nostaminen, koska turvakaari on vaunuissa kiinteä ts. vauvan saa pujotella turvakaaren alle. Meillä vauva on hyvin sikeäuninen eikä juuri häiriinny nostoista, mutta herkempiuninen saattaapi kimpaantua moisesta pujottelemisesta... Tosin kantokassin kanssa voi ollakin helpompaa.
Vaunujen kapeuden vuoksi sisaruksen paikka ei järin leveä ole. Meillä tosin esikoinen on niin hentoista tekoa että hyvin mahtuu toppavaatteissaankin viereen istumaan. Mutta jos esikoinen on rotevampaa mallia, niin ainakaan liikaa tilaa vaunuissa ei ole! Mutta muuten kapeudesta on annettava iso plussa. Vielä ei olla löydetty sellaista paikkaa, mihin k.o. vaunujen kanssa ei oltaisi mahduttu.
Oikein tuulisella ja tuiskuisella säällä olen joskus kaivannut käätyvää työntöaisaa, jotta lapset saisi tuiskulta turvaan. Twinetteissä kun ei ole tuota mahdollisuutta, niin olenkin suojannut lapset vaunujen sadesuojalla, jolloin lumituisku ei niin suoraan pääse puhaltamaan lasten kasvoihin.
Pienen miinuksen antaisin myös tavarakorista. Kori on sinällään tukeva, mutta kovin pieni, jos esim. kauppaostoksia tai pulkkaa haluaisi vaunuilla kuljettaa.
Kaikenkaikkiaan olen kuitenkin ollut tyytyväinen vaunujen hinta-laatu-suhteeseen ja käyttöominaisuuksiin. Hyvin olemme päivittäiset ulkoilureissut saaneet hoidettua ja lapsetkin tuntuvat hyvin viihtyvän "tuplavankkureissaan".