Brio Race vai Zenit

  • Viestiketjun aloittaja vaunuista rattaisiin
  • Ensimmäinen viesti
vaunuista rattaisiin
Ollaan tässä vaihtamassa isoja Brio Kombeja kevyempiin kuomurattaisiin, ja oikeastaan vaihtoehdot on nyt nettitutustumisen perusteella rajautunut noihin Brion Race ja Zenit -rattaisiin. Kaipaisin silti vähän käytännön kokemusta teiltä muilta!!!
En ainakaan ole huomannut vielä että mikä se oleellisin ero näissä rattaissa on, miksi ovat tehneet kaksi niin samankaltaista mallia? Aisa on erilainen, ei kai muuten?
Kaipaisin vankkoja mutta kevyitä rattaita joita on helppo myös kääntää ja toimivat kelissä kuin kelissä, ja kaikenlaisessa maastossa, mutta menevät myös riittävän makuuasentoon nukkumista ajatellen... Eli jos joku keksii vielä ehdottaa jotain muita rattaita, niin ihmeessä!
 
Hei!
Meillä on Zenitit, joka on nyt poistuva malli briolta. Mutta näihin meillä päädyttiin, kun isompi lapsi on seisomalaudalla kyydissä, ja Raceen ei mahtunut kuomun ja aisan väliin. Zenittiin mahtuu hyvin.

Eroina on juuri se työntöaisa, jos työntäjä on lyhyt,niin silloin nuppisäätö on parempi. Racen työntökorkeus on mielestäni aika korkea.

Toinen ero on selkänojissa, eli zenit menee makuuasentoon, racessa Selkänoja on säädettävissä kahteen eri asentoon(pysty/lepo) . eli nuo racet on lähempänä ponyä...


 
rece
Mulla racet olleet nyt käytössä kuukauden. Tytöllä ikää 10 kk ja hyvin viihtyy. Selkänoja kallistuu sen verran, että hyvin pystyy nukkumaan rattaissa. Itse en ole mitenkään pitkä (167 cm) mutta työntökorkeus on sopiva ja sitä voi säätää. Ainoa miinus on pieni tavarakori mutta en kyllä marketissa juuri rattaiden kanssa käy. Meillä värinä oranssi-musta mutta nyt oli Pikkupingviinin sivuilla iiiihana pinkki-musta! Olisi ollut aikaisemmin niin sen olisin halunnut :D
 
aloittaja
Suurkiitokset vastauksistanne! Ilmeisesti nuo Zenitit ovat kuitenkin se meidän vaihtoehto, sillä sisaruslautaa vielä tarvitaan... Kaipa niitä täytyy silti vielä käydä tuolla kaupassa "sovittamassa". Tavarakori vaan saisi olla sellainen perinteinen metallinen, mutta kaikkea ei kait voi saada...
 
aloittaja
Suurkiitokset vastauksistanne! Ilmeisesti nuo Zenitit ovat kuitenkin se meidän vaihtoehto, sillä sisaruslautaa vielä tarvitaan... Kaipa niitä täytyy silti vielä käydä tuolla kaupassa "sovittamassa". Tavarakori vaan saisi olla sellainen perinteinen metallinen, mutta kaikkea ei kait voi saada...
 
Me kanssa mietittiin Zenitin ja Racen välillä ja päädyttiin Zeniteihin. Myyjä suositteli niitä meille koska hänen mielestä Racet on sopivammat yli vuoden ikäiselle ja meidän lapsi oli rattaita ostettaessa 9kk. Zeniteissä saa selkänojan makuuasentoon mikä mun mielestä on parempi koska lapsi nukkuu niissä päivittäin kahdet päiväunet. Ja kaiken lisäksi Racet tuntuvat jotenkin hepposilta Zeniteihin verrattuna.
Racessa ois ollu paremmat värit, mä oisin halunnut musta-limet, mutta renkaat oli sitten pienemmät. Me valittiin noihin meidän Zeniteihin 30cm ilmakumit ja oon ollu tosi tyytyväinen kaikin puolin. Ainut miinus on tosiaan tuo todella pieni tavarakori mutta ei me kovin usein ruokakaupassa käydäkkään kävellen.
Loistovalinta, suosittelen lämpimästi! =)
 

Yhteistyössä