Brio Primo vai Graco Logico S

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muksu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Muksu

Vieras
Kun ei osaa päättää!
Jalustallinen turvakaukalo hakusessa siis, ja tässä vaihtoehdot...

- Molemmat suht saman hintaisia

Saatavuus täällä Briolle parempi, olisi helpomi hankkia...

Osaako kukaan sanoa, että kumpi oikeasti olisi parempi?
Onko toinen tilavampi kuin toinen?

Meillä on toi Graco Logico S. Mutta en osaa sanoa kumpi olis parempi kun en ole tohon Brion tutustunut. Gracossa on ainenkin korkeat sivutörmäys suojat ja on aika iso kaukalo, eli vauva menee siinä aika pitkään. Molempia kannattaisi kuitenkin testata autoon jos mahdolllista sillä esim meidän autossa tää Gracon kaukalo ei voi olla kuskin takana kun ei sinne mahdu ainenkaan sillon kun mieheni ajaa...

Briossa ei ole kuin kolmipistevyöt, Gracossa viisipiste. Tietenkin jos autossa on isofixit, Brio parempi. Jos turvavöillä täytyy kiinnittää, Briossa ei mielestäni ollut mitään lukitusta turvavyölle kuten Gracossa.

meillä myös tuo Grco, ja ollaan oltu todella tyytyväisiä. Kaukalo on tilava, tosin meillä ei istuinta myöskään voinut kuskin taakse sijoittaa. Yhtenä plussana Gracolle myös, että siihen saatavana edullisesti matkarattaita, jotka ovat kaukalon kanssa yhteensopivia. Eli jos yhtään enempää tulee autolla esim. kaupassa käytyä, kannattaa matkarattaat hankkia heti alusta. On todella näppärää, kun kaukalon saa rattaisiin kiinni!

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Briossa ei ole kuin kolmipistevyöt, Gracossa viisipiste. Tietenkin jos autossa on isofixit, Brio parempi.

Siis jalustaan me se aina asennettaisiin, no joskus kakkosautoon ilman...
Tuota en tiennytkään, että toisessa 3 piste ja toisessa 5 piste vyöt, hmmm...

Täältä sitä paitsi ei saa Gracoa mistään, eli täytyy turvautua ainoaan nettikauppaan joka sitä myy, ei ole paljon vaihtoehtoja... :)
Brion saatavuus on huomattavasti parempi.

Meillä olisi ennestään muuten Gracon Mirage rattaat, menisiköhän tuo kaukalo siihen?! Se ratkaisisi jo aika paljon...

Jos oikeasti toisessa on 3-pistevyöt ja toisessa 5, niin kyllä mä sen ottaisin, jossa on 5-pistevyöt.

Mutta tuosta tilavuudesta, jos tuo Gracon kaukalo on yhtään saman tyyppinen kuin edeltäjänsä, niin siitä ainakin olen kuullut, ettei siihen kovin iso vauva enää mahtuisi.

Meillä on brio ja en ole tyytyväinen. Vauva on tosi syvällä ja liiaan istuvassa asennossa meidän mieleen., esim. britax on aivan eri luokkaa siinä vauva makaa ns. selällää kun briossa istuu..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos oikeasti toisessa on 3-pistevyöt ja toisessa 5, niin kyllä mä sen ottaisin, jossa on 5-pistevyöt.

Mutta tuosta tilavuudesta, jos tuo Gracon kaukalo on yhtään saman tyyppinen kuin edeltäjänsä, niin siitä ainakin olen kuullut, ettei siihen kovin iso vauva enää mahtuisi.

Mitä erto 3 ja 5 piste vöissä, eikö 3 piste paremmin vauvalle?

Mitä erto 3 ja 5 piste vöissä, eikö 3 piste paremmin vauvalle?

Niin, mitä eroa noilla 3- ja 5-pistevöillä on? Itsekin harkitsen tuota Brio Primo -kaukaloa, mutta mietityttää juuri tuo, että saakohan sitä mihinkään muihin kuin Brion rattaisiin kiinni...?

Kaveripiirissä monta Brio Primon käyttäjää, joista yksikään ei loppupeleissä ole ollut tyytyväinen hankintaansa. Ainakaan täysin. Ja suurin miinus on kaukalon järjettömän pieni koko. Plus se, että vauva on hurjan pystyssä siinä eli kurja nimenomaan vastasyntyneelle.

Me ostimme Gracon Logico s. kaukalon kolmoselle ja tyttö on nyt 11,5kk ja mahtuu siihen edelleen toppavaatteissaankin ihan heittämällä. Ei mitään ongelmaa siis ja kohta alkaa vaatteet vähentyä niin mahtuisi yli 1 vuotiaanakin siihen. Mutta koska pikkuhiljaa haluaa katselle enemmän sieltä autosta pihalle niin pakko pian vaihtaa toi kaukalo pois ja seuraava istuin tilalle. Ja tyttö kasvaa keskikäyrällä siis eli 10kk iässä oli 9,3kg ja 73,5cm. Eli ihan ns. tavallisen kokoinen vauva, ei mikään kirppu.

Plussaa ehdottomasti myös 5-pistevyöt ja se, että kaukalon saa Gracon Mirage matkarattaisiin. Aivan huippukeksintö! Tyttöä ei enää pitkään aikaan ole jaksanut kantaa kaukalossa sen enempää, mutta kun napsauttaa kaukalon matkarattaisiin niin mikään ei ole sen kätevämpää. Etenkin jos vauva nukkuu.

Eli se mitä itse olen nähnyt ja kuullut kavereiden puheita niin en ehdottomasti ostaisi Brion Primoa.

Gracon kaukalo on nimenomaan todella tilava. Meillä siinä edelleen 11,5kk ja kaverin pullukka vauva oli siinä vuoden vanhaksi. Olisi mahtunut sittenkinvielä, mutta ei enää halunnut olla vaan piti katsella jo maisemiakin.

Jos tarkoitat Gracon Autobabya niin mielestäni eron näkee selvästi kun laittaa logicon kanssa vierekkäin. Brio taas on varmaan markkinoiden pienempiä tilavuudeltaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mira:
Meillä on brio ja en ole tyytyväinen. Vauva on tosi syvällä ja liiaan istuvassa asennossa meidän mieleen., esim. britax on aivan eri luokkaa siinä vauva makaa ns. selällää kun briossa istuu..

mitä istuvampi asento sitä turvallisempi nokkakolarissa. ja samaa turvallisuutta haettu syvyydellä sivukolareihin jne..

http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/brio_primo_2008/

Kommentoin sen verran että meidän poika, joka ei nyt mikään keijukainen ollut (10 kg, 79 cm) mahtui Brion Primoon 11 kk ikäisenä vielä ihan hyvin. Et ei se nyt mikään järjettömän pieni ole mitoiltaan. Toki se Graco voi olla isompi, mutta ei se Brio nyt mikään ihan onneton ole.

Meillä oli vauvalla Brio Primo 8kk ikään asti päivittäisessä käytössä (tytön mitat silloin 9200g ja 75cm) ja edelleenkin tytön ollessa 10kk ja painoa 10210g ja pituutta 77cm hän mahtuu kaukaloon hyvin ja käytämme sitä vieläkin sillontällöin kun kuljen tytön kanssa muiden autoilla.

Mitään huonoa sanomista kyseisestä kaukalosta meillä ei ole. Loistava ostos ja erittäin tyytyväisenä kaukaloon aiommekin käyttää sitä myös huhtikuussa syntyvällä tulokkaalla.

Meillä on ollut edellisellä muksulla lainassa Gracon kaukalo ja siitä ei tykätty. Oli iso ja painava ja leveä. Toiset tykkää ehkä näistä ominaisuuksista, me ei tykätty. Tälle nuorimmalle ostettiin Brio primo ja ollaan tykätty tosi paljon. Tarkoituksen on ostaa vielä rattaat joihin saa kaukalon kiinni. Gracon rattaista en pidä muutenkaan niiden heikkouden takia, joten siksikin Brio oli meillä oikea valinta. Mutta nämähän on osin maku kysymyksiä ja harva haluaa myöntää jos huonoa on itselleen hommannut :)

Yhteistyössä