Brio Kombi vai Nova

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kevätvauva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kevätvauva

Vieras
Eli Brion vaunuja olemme suunnitelleet kevätvauvalle, mutta tuo malliasia vielä hakusessa...
Kaipaisin siis kyseiset yhdistelmät omistavilta mielipiteitä, hyviä ja huonoja puolia kummastakin mallista!

Kova kantokoppa kiehtoo kovasti, olisi sitten varasänkykin mummolareissuilla :) Uskon, että tulemme hankkimaan vaunuajan jälkeen melko pian kevyemmät rattaat, eli ratasosaa kummastakaan mallista ei varmaan kovasti käytettäisi. Silti haluaisin, että se mahdollisuus olisi olemassa, eli en haluaisi pelkkiä makuuvaunuja :ashamed:

Mutta nyt siis kuulisin kokeneemmilta ehdotuksia valintaan! Asumme pienessä kaupungissa, omakotitalossa, joten hissejä tai kuljetuksia ei tarvitse ajatella. Autokin on tilava, joten sinne menee millaiset yhdistelmät vain :D

Olisikohan niin, että Novat ovat hieman Kombeja matalammat... Kombissa aina kova kantokoppa ja Novaan voi valita. Novat taitavat olla paremmat rataskäytössä ja Kombit taas vaunukäytössä =)

Molemmat on varmasti hyviä :) . Meillä on Nova Classicit, ja hyvin on toimineet kesävauvalla. Ensi kesänä pääsee toinen kesävauva jo niitä käyttämään.

Tietääkseni Combissa ja Novassa on melko pitkälle sama runko, mutta ratasosassa on eroja. Eli Novassa vauva makaa ja myöhemmin istuu matalammalla kuin Combissa, koska Novat ovat alkuperäisesti kuomurattaat, joista saa kantokopalla kevytyhdistelmät. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että vauvavaiheessa joudut kumartumaan hieman alemmas, kun laitat tuttia suuhun, mutta ratasvaiheessa kulkupelit ovat hieman tukevammat kuin Combi, koska lapsi istuu matalammalla. Nova on ratasosaltaan myös hieman Combia kapeampi - hyvä juttu kaupoissa, mutta menee hieman nopeammin pieneksi, jos aikoo nukuttaa vielä parivuotiasta ulkona.

Meillä ei ole tullut mieleenkään hankkia erillisiä rattaita sitten, kun vauva oppi istumaan. Novat toimivat niin hyvin sellaisina myös talviaikaan.

myyjä meinas että ainoat todelliset erot novassa ja kombissa on kombin hiukkasen isompi kantokoppa ja kombissa on kuomunkiristimet, novassa ei...mut valmistetaanko novia enää, eikö tää happy tullu novan tilalle?

Novassa saa istuinosan ja samalla tietysti kopan korkeutta säädettyä ruuveilla, esim. meillä laitettiin yläasennosentoon, että vauva oli korkeammalla. (Neljä ruuvia irti ja ylempiin reikiin taikaisin kiinni.) Mielestäni kombissa näin ei saa. Hinta on kans yksi ero nova on halvempi.

Eli meillä Brio Kombit -05 ja päinvastoin kun yllä sanotaan, niin ratasvaiheessa rungon saa asennettua alemmaksi, jotta isomman lapsen on helpompi itse kiivetä vaunuihin ja pois. Vaunuvaiheessa taas tuo korkeempi asento on tosi hyvä selälle, ettei joudu hirveästi kumartelemaan kun vauvaa hoitaa.
Kovasta kantokopasta on vain positiivista sanottavaa. Eli meillä ainakin toimi matkoilla hyvänä vauvansänkynä. Talvivauvalle mahtui toppavaattet + brion oma fleecemakuupussi hyvin koppaan. Kesällä taas kova kantokoppa oli ilmava eikä siten hiostanut vauvaa.
Suosittelen Brio Kombeja, ovat vähän kalliimmat, mutta hintansa arvoiset käytössä.
PS. Kombeja tehdään edelleen, eli Brio Happyt eivät ole tulleet niiden tilalle.

moi!mulla on hetki sitten ostetut novat jotka otin kovalla kopalla =) vaunuliikkeissä taitaa olla loput mallit alle 500?... tosi kevyet ratttiana,vaunuina en oo päässy vielä kokeileen =)

Meillä on Novat pehmeällä kantokassilla. Olemme olleet todella tyytyväisiä niihin. Itse päädyimme Noviin juuri sen vuoksi, että Kombiin ei saanut muuta kuin kovan kopan. Kesävauvalle tosin kova koppa voi olla hieman viileämpi, meillä kantokassissa on nimittäin fleecevuori. Vielä myynnissä olevissa tuo kantokassi tosin taitaa olla hieman erilainen kuin 05-mallissa.

Jos tarvitsee paljon matkasänkyä, niin silloin kova koppa on varmaan parempi vaihtoehto. Tosin kyllä ihan pikkuista voi nukuttaa myös pehmeässä kantokassissa, onhan siinä kuitenkin kova pohjalevy.

En nyt tiedä oliko tästä mitään apua, mutta itse ottaisin edelleen Novat pehmeällä kantokassilla jos nyt pitäisi valita uudelleen.

moikka! meillä on kobit vm 2005 ja itse valitsin siitä syystä että on tosiaan kova ja suuri kantokoppa mikä oli ihanan ilmava ja viileä kesävauvalla! ja toinen tarkeä kriteeri oli se että halusin korkeat vaunut! myyjä yritti väkisin myydä minulle matalia vaunuja mutta minun mielestäni olisi ollut inhottava työntää pientä vauvaa polven korkeudella! kombissa on myös se hyvä puoli kun ovat korkeat niin jos käy kaupassa niin kassin saa sitten helposti tavarakoriin. mitään huonoja puolia en kyllä osaa nyt sanoa, loistavat vaunut minun mielestä! niin ja se vielä pitää lisätä että ainakin kombissa on hyvät jouset joten vaikka olisi huono maasto niin ei lapsi siitä tärinästä joudu kärsimään!

Yhteistyössä