Brintellix ja hiustenlähtö

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Onko kenellekään muulle aiheuttanut vastaavia haittavaikutuksia? Itse aloitin kolmisen kuukautta sitten syömään 10mg ja samoihin aikoihin päästä on alkanut lähteä hirveästi hiuksia.... Mietin, johtuuko lääkkeestä vai jostain muusta....
 
Hei. Minulla määrättiin juuri Brintellixiä pieni määrä. Aloitan sitä nyt syömään.Minä olen kokeillut muita keinoja masennukseen aktiivisesti,ja ne edelleen käytössä aion pitää, vaikka lääkettä alan ottamaan tueksi. Tärkeintä on minun mielestäni ha kokemuksieni mukaan keskusteluapu ja itsehoito. Järjestöt, yhdistykset, psykiatrian poliklinikat terveyskeskuslähetteellä, Suomen mielenterveysseura kirkko ym. tahot järjestävät keskusteluapua, jos ei esimerkiksi onnistu saamaan Kelan tukemaa terapiaa ja semmoiseen on hakenut/haluaa.

Myöskin liikunta pienin askelin aloittaen,ruokavalio voi todella tukea mielenterveyttä. Kannustaisin juttelemaan hoitavan tahon taikka ammattilaisten kanssa, mikä juuri sinua voisi auttaa.Pelkästään lääkityksellä ei valitettavasti pysty pidemmällä tähtäimellä oloa riittävästi ja kauaskantoisesti helpottamaan. Auttaa kyllä usein kaikkein vaikeimpien jaksojen yli. Tsemppiä sulle paljon!
 

Yhteistyössä