BORRELIOOSI asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja punkki:
hakisin antibiootit jos on epäilys.
Eihän niitä antibiotteja noin vaan haeta, lääkärihän ne määrää tai on määräämättä.

no kyllä mä vaan hain kun lapsella oli borrelioosi epäily. tai ei edes varsinaisesti epäily vielä.
sanoin että en lähde ennenkun on antibioottiresepti mulla.
parempi yks mahdollisesti turhaan syöty ab kuuri kuin borrelioosi joka jää hoitamatta.

Pojalla siis oli sellanen puremajälki joka lähti leviämään ja siihen tuli sitten sellanen rengas ja oli vaaleampi siitä sisäpuolelta. Vietiin lekuriin, mutta lääkärin mielestä ei ollut tarpeeksi iso tää jälki että lääkekuuria alotettas. On kuulemma sen verran stydit lääkkeet ettei ihan tosta noin vaan aloiteta pienellä lapsella kun ei ole edes sata varmaa mistä tuo pisto on tullut jne. Itse olen vaan huolesta suunniiltaa. Nyt seuraillaan josko jälki vielä laajenee.

Meidän pojalla oli pari vuotta sitten punkki korvan alapuolella ja sen kohdan ympärille tuli punainen rengasmainen ihottuma. 4 viikon antibioottikuurin söi ja ainakaan mitään muita näkyviä oireita ei tullut silloin ja eikä myöhemminkään olla havaittu.

Ja muuten taatusti punkki ei ollut ollut vuorokautta pojassa kiinni!

Muoks. nyt aloin miettimään tuota kuurin kestoa että oiskohan ollut kolmen viikon sitten... mutta joka tapauksessa pirun pitkän kuurin sai

meille tuli tytölle pari vuotiaana pisto kohtaan tällänen punainen rengas, ja lääkäri lähetti verikokeeseen ja sit kahden viikon antibioottikuuri ja taas sen jälkeen verikokeeseen. meni kyllä vatsa sekaisin kuurista mut maitohappobakteerit auttoi

Alkuperäinen kirjoittaja näinkin voi olla:
Tiesittekö muuten että myös hyttyset ja paarmat voi levittää borrelioosia, on harvinaista mutta mahdollista

Juu tiesin :/ Ihan kuin noissa punkeissa ei olis jo tarpeeksi |O Tänä kesänä muksuissa on ollut useampia kiinni ja itessäkin yks. Ja tuosta omalta pihalta vaikka nurmikin on ihan lyhyt. Tänä kesänä punkkeja on ollut enempi kuin muina :headwall:

meillä haettiin tänään pojalle kuuri punkin puremaan.punkkia ei oltu itse nähty,mutta jalassa oli melkoinen jälki,joten lääkäri katsoi aiheelliseksi laittaa kuurin.