ju
Onko? Siis jos se punkki ja sen paska aiheuttaa MS-tauteja, halvaantumista ja sokeutta yms. uskaltaax enää mennä ulos? Hoitookaan ei tietysti oo..
No vitto, olis pitäny sanoa että HIV. melkein sama asia kuitenkinAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Ei oole. Aikaisessa vaiheessa havaittu ja hoidettu borrelioosi ei vaikuta enää sen jälkeen elämään. Aidsin kanssa - vaikka hoito aloitettaisiin kuinka varhaisessa vaiheessa - tilanne on toinen.
Hiv taitaa silti edellyttää pysyvää lääkitystä kun taas borrelioosi voidaan hoitaa kokonaan pois, jos se havaitaan ajoissa. Mun kuopus sairasti borrelioosin 1,5 vuoden iässä, sai pitkän antibioottikuurin ja sen jälkeen ei ole ollut mitään oireita eikä lääkitystä. Poika täyttää siis nyt syksyllä 19 vuotta. Jos olisi saanut hivin, lääkitys olisi käsittääkseni kutakuinkin pysyvä.Alkuperäinen kirjoittaja ju:No vitto, olis pitäny sanoa että HIV. melkein sama asia kuitenkin
Mulle aikoinaan lääkäri sanoi, että borreliavasta-aineet ilmestyvät vasta noin 8 viikon kuluttua tartunnasta. Poika sai antibiootit ja 8 viikon kuluttua mentiin verikokeisiin. Borrelioosi se oli ollut, mutta hoito aloitettiin ajoissa ja mitään jälkiseuraamuksia ei tullut.Alkuperäinen kirjoittaja bonja:ei sille paljon voida tehdä enempää. Tuli sellaistakin ilmi, että nämä vasta-ainemäärittelyt ei ole 100 % :sesti täydellisiä. Että tuo borre voi mennä piiloon elimistössä niin, että testit ei sitä löydä. Varmaan samalla tapaa kuin herpesvirus, en ole tuosta varma.
Tutkimus edistyy koko ajan, mutta on vaikea ja salaperäinen tutkittava tää borrelioosi. Ja metsän vaarallisin eläin se punkki edelleen on...
Borrelioosissa suurin ongelma onkin se, ettei sitä havaita ajoissa. Jos havaitaan, tauti on helposti hoidettavissa.Alkuperäinen kirjoittaja Blondi:itsellä ollut kaksi borrelioosia. molemmilla kerroilla jääny punkin purema huomaamatta. eka löyty vahingossa verikokeissa. toinen todettiin vasta siinä vaiheessa kun oli jo edennyt niin pitkälle että minulle tuli kasvohalvaus.
molemmilla kerroilla 3viikon antibioottikuuri suoraan suoneen. kasvohalvauskin parantui, hermosärkyä jäi
mulle lääkäri sanoi et monella jää purema huomaamatta ja tulee myöhäisvaiheen borrelioosi.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Borrelioosissa suurin ongelma onkin se, ettei sitä havaita ajoissa. Jos havaitaan, tauti on helposti hoidettavissa.Alkuperäinen kirjoittaja Blondi:itsellä ollut kaksi borrelioosia. molemmilla kerroilla jääny punkin purema huomaamatta. eka löyty vahingossa verikokeissa. toinen todettiin vasta siinä vaiheessa kun oli jo edennyt niin pitkälle että minulle tuli kasvohalvaus.
molemmilla kerroilla 3viikon antibioottikuuri suoraan suoneen. kasvohalvauskin parantui, hermosärkyä jäi
Millaisia oireita sulla oli?Alkuperäinen kirjoittaja Blondi:itsellä ollut kaksi borrelioosia. molemmilla kerroilla jääny punkin purema huomaamatta. eka löyty vahingossa verikokeissa. toinen todettiin vasta siinä vaiheessa kun oli jo edennyt niin pitkälle että minulle tuli kasvohalvaus.
Näin on ja tuo on useimmiten juuri se syy, miksi borrelioosi on vaarallinen. Itse en aikoinaan luottanut terveyskeskuslääkäriin vaan aloin selvitellä asiaa, kunnes löysin lääkärin, joka osasi borrelioosin tunnistaa ja hoitaa.Alkuperäinen kirjoittaja blondi:mulle lääkäri sanoi et monella jää purema huomaamatta ja tulee myöhäisvaiheen borrelioosi.
ekassa ei ollu muita oireita kuin selkäkipu. kaikkea tutkittiin, lopulta lääkärille tuli mieleen et entäs jos borrelioosi. toisessa ainut oire oli tuo kasvohalvaus. lääkäri onneks osas heti epäillä borrelioosia. lääkäri sanoi et monella punkki on hiusten seassa ja jää huomaamatta, sitten tulee halvaus ja niveloireita, jotka saattaa vaivata loppuelämän.Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:Millaisia oireita sulla oli?Alkuperäinen kirjoittaja Blondi:itsellä ollut kaksi borrelioosia. molemmilla kerroilla jääny punkin purema huomaamatta. eka löyty vahingossa verikokeissa. toinen todettiin vasta siinä vaiheessa kun oli jo edennyt niin pitkälle että minulle tuli kasvohalvaus.
Mä tein viime kesänä elämäni ensimmäistä kertaa tuttavuutta punkin kanssa. Mutten kyllä siltikään ole alkanut pelätä sitä.
ok. Eli lievänäkin voi tulla oireet.Alkuperäinen kirjoittaja Blondi:ekassa ei ollu muita oireita kuin selkäkipu. kaikkea tutkittiin, lopulta lääkärille tuli mieleen et entäs jos borrelioosi. toisessa ainut oire oli tuo kasvohalvaus. lääkäri onneks osas heti epäillä borrelioosia. lääkäri sanoi et monella punkki on hiusten seassa ja jää huomaamatta, sitten tulee halvaus ja niveloireita, jotka saattaa vaivata loppuelämän.
itsellä hermosärkyä poskessa ja korvassa aika ajoin. ei tosin haittaa elämistä.
pitää etsiä nimenomaan borrelioosia, ei voi huomata muun verikokeen yhteydessä.Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:ok. Eli lievänäkin voi tulla oireet.Alkuperäinen kirjoittaja Blondi:ekassa ei ollu muita oireita kuin selkäkipu. kaikkea tutkittiin, lopulta lääkärille tuli mieleen et entäs jos borrelioosi. toisessa ainut oire oli tuo kasvohalvaus. lääkäri onneks osas heti epäillä borrelioosia. lääkäri sanoi et monella punkki on hiusten seassa ja jää huomaamatta, sitten tulee halvaus ja niveloireita, jotka saattaa vaivata loppuelämän.
itsellä hermosärkyä poskessa ja korvassa aika ajoin. ei tosin haittaa elämistä.
Pitääkö verestä etsiä tarkoituksella borrelioosia vai voiko näkyä muun yhteydessä
eli mulla siis keskivertoa paskempi tuuri kun olen jo lahdesti sairastanut borrelioosinAlkuperäinen kirjoittaja rauhoittukaa:Ja muistutetaan nyt vielä, että kaikki punkit eivät kanna borreliabakteeria! Keskimäärin 2 % punkeista se on ja vain kymmenesosa saastuneen punkin puremaksi joutuneista taudin saa.
Yksi syy miksi punkkien määrä on lisääntynyt on citykanit. Punkit lisääntyvät kuhisten kun veriaterioita laputtaa pitkin metsiä.
Kannattaa pitää huoli siitä että vaatetta on ulkona tarpeeksi päällä ja tarkistaa lasten hiukset joka ilta!