Borkku? Ja muut koiraihmiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sisu

Aktiivinen jäsen
15.10.2007
20 985
2
36
Mitä mieltä olette tämmösestä:
Meillä on 7v ja 5v koirat. Molemmat on säännöllisesti pennusta asti rokotettu, eikä kummallakaan ole koskaan ollu mitään sen suurempaa tai vakavampaa sairautta. Kumpikaan ei ole metsästys/näyttely/muu harrastuskoira, ihan sohvanvaltaaja-lenkkikavereita ne on.

Viimeksi kun käytin tuon 7v koiran rokotuksilla ell:n luona, niin se sano, ettei sitä enää tartteis rokottaa lopun elämänsä aikana. Asian se perusteli sillä, että kun koira on rokotettu säännöllisesti tähän asti, niin ne aikasemmat rokotukset suojaa sitä sen lopun ikää...? Pitääkö tämä paikkansa, tietääkö kukaan, ja uskaltaako tuohon luottaa?
:attn: Jokatapauksessa mulla on tarkoitus soittaa toiselle ell:lle ja kysyä hänen mielipidettä asiaan, ennen kun päätän asiaa suuntaan tai toiseen, mutta TEIDÄN mielipidettä kysyisin?

ovat vaan kotona, eivätkä niinkuin sanoit käy metsällä näyttelyissä eikä niitä käytetä jalostukseen en usko että tuossa tulee ongelmaa, mutta jos haluat olla varma ettei koiraasi tule tauteja niin jatka rokottamista. Itse luottaisin eläinlääkäriin.

Ei mun mielestä kannata jättää rokottamatta, ainahan voi tulla lenkkipolulla joku tautiakantava koira vastaan ja mikään muu ei vanhustasi suojaa kuin rokotus, mutta kysy ihmeessä toisen mielipide, mutta älä sano että toinen sanoi näin, sitten sanoo toinenkin :D

Miten kauan se rokotusaine mahtaa koiran elimistössä vaikuttaa..Saattaa olla että enemmänkin kun sen kaksi vuotta..Sinun kannattaa tehdä niinkuin itse haluat. En ole kuullut että joku olis lopettanut vanhan koiran rokotukset, mutta itse en usko että kotikoiraan heville iskee mitkään parvot ym

Alkuperäinen kirjoittaja Arseripaska:
Miten kauan se rokotusaine mahtaa koiran elimistössä vaikuttaa..Saattaa olla että enemmänkin kun sen kaksi vuotta..Sinun kannattaa tehdä niinkuin itse haluat. En ole kuullut että joku olis lopettanut vanhan koiran rokotukset, mutta itse en usko että kotikoiraan heville iskee mitkään parvot ym

Niin mä teenki, mutta VIELÄ en tiedä, miten päätän asian. Ja siksi kyselenki täältä muiden MIELIPITEITÄ.

Alkuperäinen kirjoittaja koiramamma:
Itse kävisin ainakin kennelyskän hakemassa...
Muuten en osaa kommentoida tuota rokotus asiaa kuin että monet lopettavat kun koira alkaa olla vanha!

Juu, mut ei mun mielestä 7v oo vielä kovin vanha, ja on vielä pien rotu, ettei siitä koostakaan ole kyse... Emmä oikein tiedä, miten tän ratkasis

Viimeisimmässä koiramme lehdessä oli just jutta koiran rokotuksista ja siinä oli puhetta että suomessa suositeltu rokotusohjelma on liian tiuha siinä oli jo noita "höllennyksiä" hyvä artikkeli, jos sulla ei oo koiramme lehteä niin lainaa jostain (tai voi olla et sen voi lukea kennelliiton sivuilta )
Mulla on 13 vuotias ja se oli noin 7 vuotta kun ei enää otettu parvoa joka vuosi ja 10 vuotiaana eläänlääräri puhui just samoja juttuja, kävin hakemassa 12 vuotiaana noi rokotukset mutta enää en varmaan hae

Alkuperäinen kirjoittaja Arseripaska:

Parvo muuten elää maaperässä ja jos koira käy ulkoilemassa vaikka vaan lenkillä se saattaa sairastua parvoon ja vanhan koiran toi inha tauti saattaa viedä nopeestikin :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Viimeisimmässä koiramme lehdessä oli just jutta koiran rokotuksista ja siinä oli puhetta että suomessa suositeltu rokotusohjelma on liian tiuha siinä oli jo noita "höllennyksiä" hyvä artikkeli, jos sulla ei oo koiramme lehteä niin lainaa jostain (tai voi olla et sen voi lukea kennelliiton sivuilta )
Mulla on 13 vuotias ja se oli noin 7 vuotta kun ei enää otettu parvoa joka vuosi ja 10 vuotiaana eläänlääräri puhui just samoja juttuja, kävin hakemassa 12 vuotiaana noi rokotukset mutta enää en varmaan hae

Toi pitää kyllä päästä lukee. Koska siinä on aina faktoja mukana noissa jutuissa, eikä ne oo mitään huuhaata ollu koskaan. Ei mulle tuu enää Koiramme. Mutta kiitti vinkistä :flower:

Yhteistyössä