bokseri vai tanskandoggi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hauhau
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Pakko pistää myös irliksistä kuva, säkä samaa luokkaa kuin dogilla.
pojat1110.jpg

voi ku sulosia. Irlikset on aina kiinnostanut. Kerroppa millasia veijareita nää on?

Kyllä tanskandogit ovat vanhempinakin aika riehakkaita otuksia.Hillitty käytös vain vieraskoreutta ;o) Siinä menee kaikki mullin mallin jotka on alle 2m! Mutta kyllä bokseritkin osaa.. Aika tavalla erillaiset koiraty pistit puntariin,kannattais harkita todella pitkään ja hartaasti ennenkuin otat kumpaakaan!!

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Meillä oli uros. Hyvin oppii ja hyvin täytyy opettaa. Meille sanottiin että niin hyvin täytyy opettaa kulkemaan hihnassa että voi rullalankaa käyttää. Jos tämän kokoinen koira päättää lähteä niin se sitten lähtee. Meille ei näin käynyt kyllä kertaakaan.

Meidän kohdalle osui tämmöinen kädestä irti päässyt doggi ja yhteensä 11 tikkiä tuli meidän koiraan.Juoksuaika oli tuolla dogilla,omistaja epäili että vaikutti asiaan.Ja oli 1,5v vanha.
Komeita koiria noin muuten.

Irlikset ovat perin rauhallisia (rauhallisuus on tosin katsojan silmissä aina) ja ihania ryytyneen näköisiä otuksia! Oikeastaan aika "tavallisia" koiria. Käytetty ennen susien tappamiseen ja sanotaan että on ainoa koirarotu joka pystyy tappamaan suden. Ei ehkä niin helppo kouluttaa koska kokee (ainakin meidän irlikset) etteivät heidän tarvitse miellyttää ketään. Kilttejä ja omissa oloissaan viihtyviä, ei välitä vieraista. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Koiraihminen:
Kyllä tanskandogit ovat vanhempinakin aika riehakkaita otuksia.Hillitty käytös vain vieraskoreutta ;o) Siinä menee kaikki mullin mallin jotka on alle 2m! Mutta kyllä bokseritkin osaa.. Aika tavalla erillaiset koiraty pistit puntariin,kannattais harkita todella pitkään ja hartaasti ennenkuin otat kumpaakaan!!

Pakko sen verran kommentoida et meillä on kyllä koti aina ojennuksessa vaikka kaks doggia on tälläkin hetkellä kotona. Ne kun saa juosta tarpeeks vapaana ja liikkua ulkona, ei kotona ole tarve riehua. Sisällä niitä hyvä kun huomaa. Mut sehän on ihan tapakasvatuksesta kiinni.

Myös minun on vielä pakko muistuttaa yhdestä seikasta koskien doggeja ja irliksiä: molemmilla on tuhoa aiheuttava HÄNTÄ! Häntä on pitkä ja korkealla ja voi vain arvata millaista kohtelua esim. olohuoneen pöydän päällä oleva maljakko kukkineen saa kun kohdalle sattuu iloinen doggi/irlis :D

Moi! Minä itse en niin paljoa pidä Boksereista mutta ovat ne kyllä söpöjä mutta olen niin rakastunut Tanskandoggeihin että hädin tuskin huomaan muita koiria! Jos perheessäsi on noin 8-14 vuotiaita lapsia ja on tanskis he eivät voisi sitä aikuisena lenkille viedä. Tanskandoggi kuten Bokserikin aiheuttaa paljon tuhoa ja kannattaa myös kauan harkita jos ottaa koiran ja vielä minkä rotuisen itse ottaisin tanskandogin koska olen kiintynyt niihin mutta se oma valintasi! Mutta juu on varmaan Bokserit myös ihania <3 Älä tee nopeita valintoja vaan harkitse

Yhteistyössä