BodyPump ja sen tehokkuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jumppaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jumppaaja

Vieras
Elikkäs kertokaahan viisaammat ja kokeneemmat, onko bodypump riittävän tehokasta jos tavoitteena on kiinteytyä? Vauva nyt 4kk ja palailen itse noin vuoden tauon jälkeen kunnolla salille. Aiemmin oli aikaa käydä salilla enemmän, vaikka silloinkin tykkäsin bodypumpista oli mulla ihan salireeniohjelma ja kävin enemmän salilla. No nyt kun kotoa ei voi ollakaan kerrasta niin kauaa poissa tuo BodyPumpissa käyminen kiehtoo enemmän (selkeä aika ja silloin ei itse tarvi murehtia ajan kulusta). Nyt kiloja muutama ekstraa, mikä nyt sinänsä ei ole se ongelma kun tässä kuitenkin vielä täysimetän niin en niitä karistamalla karistamaan ala, vaan pikemminkin se, että voisi taas ottaa muotoa noihin lihaksiin ja kiinteytyä.

Tavoite on siis käydä noin 3 krt viikossa ja tehdä aina sellaisilla painoilla, että vikat toistot tuntuu jo lähes mahdottomilta. Tämän lisäksi sit muuten juoksua ja vaunukävelyitä.

Suosittelisin 1 krt/vk Bodypump ja 2 krt/vk kuntosali. Saat paljon paremmin tuloksia aikaan! Bodypump on kestävyystunti, kuntosalilla saat puolestaan lihasta ja muokattua muutenkin paremmin kroppaa.

Tuleehan siinä kyllä toistoja jos tosiaan teet kunnon painoilla. En osaa sanoa kuinka riittävä on pelkkä pumppi, itselläni tulee vapailla painoilla salitreeniä, bodya, kahvakuulaa, gymstickia, crossfittia ja corea tuohon lisäksi lihaskuntotreeninä

Suosittelisin 1 krt/vk Bodypump ja 2 krt/vk kuntosali. Saat paljon paremmin tuloksia aikaan! Bodypump on kestävyystunti, kuntosalilla saat puolestaan lihasta ja muokattua muutenkin paremmin kroppaa.

Kiitti tästä! Tätä mä vähän ajattelinkin. 3x10-15 toistoilla vai sit 3x8-10 vähän isommilla painoilla (molemmissa toki siis niin et vikat hampaat irvessä)

Olen eri mieltä. Pumppi on nimenomaan kaikki lihasryhmät läpikäyvä tunti ja erittäin hyvin kehoa muokkaava ja ryhtiä parantava monipuolinen kestävyystunti. Parasta vielä kun tunti menee älyttömän nopeasti, ja sen jälkeen on ihana olo pitkään aikaa.

Tuleehan siinä kyllä toistoja jos tosiaan teet kunnon painoilla. En osaa sanoa kuinka riittävä on pelkkä pumppi, itselläni tulee vapailla painoilla salitreeniä, bodya, kahvakuulaa, gymstickia, crossfittia ja corea tuohon lisäksi lihaskuntotreeninä

Oh hoh! Kuin usein teet noita? Mulle realistista on päästä salille nyt noin 3-4krt viikossa. Toki kotijumppaa ja sellaista, missä vauva on mukana pääsen tekemään useamminkin..

Pumppi on enemmänkin kestävyyttä vahvistavaa. Jos lihaksiin haluat muotoa, mene salille. Toki siinä rinnalla bodypump on hyvää kuntoa ja kestävyyttä kohottavaa liikuntaa.

[QUOTE="Aapee";29424629]Oh hoh! Kuin usein teet noita? Mulle realistista on päästä salille nyt noin 3-4krt viikossa. Toki kotijumppaa ja sellaista, missä vauva on mukana pääsen tekemään useamminkin..[/QUOTE]

Niin siis en tee joka viikko kaikkea tuota vaan 4-5 kertaa viikossa valitsen jotain mikä sopii aikatauluihin :D Anteeksi, taisin antaa itsestäni vähän turhan aktiivisen kuvan! Noiden lihastreenien lisäksi sitten aerobisena treeninä työmatkapyöräilyt, spinning, crossing. Juoksemaan en enää pysty kun olen vanha romu eikä polvet kestä

Sali bodypumppiin yhdistettynä on hyvä. Käyn pumpissa 1-2 krt vko ja salilla 2 krt viikko. Jo puolessa kuukaudessa olen saanut muotoa kroppaan.

Jos aika ei aina riitä salille, niin suosittelen kotijumppaa. Minä inhosin kaikkea kotitreeniä, mutta kokeilin hölkkää 45 min ja latasin youtubesta fitnessblenderin videoita. Tosi tehokkaita. Vaihtelen ohjelmaa aina fiiliksen mukaan, eli hölkän päälle tulee 10-50 min vartalon muokkausta ohjelmasta riippuen, mitä haluaa tehdä. Siinä säästää ajan joka menisi salille menossa ja tulossa.

Pumpissa kannattaa aloittaa varovasti. Vaikea on määrittää paino joka viimeisillä toistoilla olisi mahdotonta, jos paino on oikea niin se polte alkaa jo liikesarjan keskivaiheella.

Suosittelen sulle ennemmin hikiliikuntaa alkuun, ja pilatesmaisia liikkeitä (fitnessblender). Liian raju pumppaus alussa voi aiheuttaa vaurioita ja kadottaa innon liikuntaan.

Sali bodypumppiin yhdistettynä on hyvä. Käyn pumpissa 1-2 krt vko ja salilla 2 krt viikko. Jo puolessa kuukaudessa olen saanut muotoa kroppaan.

Jos aika ei aina riitä salille, niin suosittelen kotijumppaa. Minä inhosin kaikkea kotitreeniä, mutta kokeilin hölkkää 45 min ja latasin youtubesta fitnessblenderin videoita. Tosi tehokkaita. Vaihtelen ohjelmaa aina fiiliksen mukaan, eli hölkän päälle tulee 10-50 min vartalon muokkausta ohjelmasta riippuen, mitä haluaa tehdä. Siinä säästää ajan joka menisi salille menossa ja tulossa.

Pumpissa kannattaa aloittaa varovasti. Vaikea on määrittää paino joka viimeisillä toistoilla olisi mahdotonta, jos paino on oikea niin se polte alkaa jo liikesarjan keskivaiheella.

Suosittelen sulle ennemmin hikiliikuntaa alkuun, ja pilatesmaisia liikkeitä (fitnessblender). Liian raju pumppaus alussa voi aiheuttaa vaurioita ja kadottaa innon liikuntaan.

Joo siis liikunta on ollut elämän tapana koko elämän (takana myös puolimara), raskaus vain sekoitti pakan kun tuli aikasessa vaiheessa jo liikunnasta supistuksia :( onneksi pystyin kuitenkin pyöräilemään niin aerobinen kunto suht ok kunnossa edelleen, mut lihakset vähän kärsiny. Ennen raskautta ja siinä aluksi kävin sekä salilla, että pumpissa et eivät nuo kumpikaan uusia tuttavuuksia ole :)

Kiitti noista videovinkeistä! Nyt meinaan täytyy vähän etsiskellä enemmän sitä aikaa ja kaikki vauvan kanssa/vierellä tehtävät on loistavia :D juoksu menee helposti vaunujen kanssa ja sillä on tullut aloiteltua. Ja hyvänä vastuksena tuo vauva toimii myös moniin liikkeisiin kotona :D

Olen eri mieltä. Pumppi on nimenomaan kaikki lihasryhmät läpikäyvä tunti ja erittäin hyvin kehoa muokkaava ja ryhtiä parantava monipuolinen kestävyystunti. Parasta vielä kun tunti menee älyttömän nopeasti, ja sen jälkeen on ihana olo pitkään aikaa.

Kyse oli siitä, että salilla saa paremmin. Ei siitä, että body pump ei olisi HYVÄ.

Lihaskasvua varten yli 15 toiston sarjat eivät ole hyväksi, bodypumpissa tulee helposti 100 toistoa yhdellä kertaa ja se on lähes pelkästään kestävyyden kohottamista, pahimmillaan lihaksia syövää vatkausta.

Komppaan, saliin yhdistettynä ok.

Mulle hyvä saliohjelma ja muunlainen, riittävä aerobinen liikunta on ollut paljon parempi kuin pumppi. Ryhmätuntien ongelma on yksipuolisuus; monet käy vuosia samoilla tunneilla ja vaihtelua ei ole tarpeeksi että kehitystä tapahtuisi kunnolla. Pumppi voi olla aika turhakin jos saliohjelma on riittävän hyvä.

Kyse oli siitä, että salilla saa paremmin. Ei siitä, että body pump ei olisi HYVÄ.

Lihaskasvua varten yli 15 toiston sarjat eivät ole hyväksi, bodypumpissa tulee helposti 100 toistoa yhdellä kertaa ja se on lähes pelkästään kestävyyden kohottamista, pahimmillaan lihaksia syövää vatkausta.

Naiset ei yleensä tahdokaan mitään jumalattomia muskeleita, vaan sopivaa ja tehokasta kehon muokkasta johon pumppi on mielestäni loistava.

Joo, Tulee liikaa samankaltaista treeniä, silloin salinkin tulokset voi jäädä heikoiksi. Valitsisin mielummin salin esim 3x/vko ja jonkun ihan muun hikiliikunnan lisäksi. Jos siis on tarkoitus hakea lihasta ja kuntoa. Mikä bodypumpin hyöty jos treenaa tehokkaasti salilla?

Ei sillä, kaikki liikunta on hyväksi.

Naiset ei yleensä tahdokaan mitään jumalattomia muskeleita, vaan sopivaa ja tehokasta kehon muokkasta johon pumppi on mielestäni loistava.

Tämä on tavallisin harhaluulo naisten treenissä. Tavistreenillä ei kyllä vuosienkaan jälkeen saa jumalattomia muskeleita vaan nätisti muotoa ja voimaa kroppaan. Jos haluaa jumalattomat muskelit, täytyy tehdä todella töitä paljon sen eteen.

Naisten tavallisin virhe on nitkuttaa liian pienillä painoilla vuosikaudet tai käydä ryhmätunneilla, joissa vaihtelua liian vähän.

Tämä on tavallisin harhaluulo naisten treenissä. Tavistreenillä ei kyllä vuosienkaan jälkeen saa jumalattomia muskeleita vaan nätisti muotoa ja voimaa kroppaan. Jos haluaa jumalattomat muskelit, täytyy tehdä todella töitä paljon sen eteen.

Naisten tavallisin virhe on nitkuttaa liian pienillä painoilla vuosikaudet tai käydä ryhmätunneilla, joissa vaihtelua liian vähän.

Juu, se on totta ja mullekin kaveri sanoo monesti että lisää nyt hitsi painoja, tuo aivan kun sama kun olisit tekemättä mitään. :D Mutta itse lähinnä haluan sellaista ryhdikkyyttä, kiinteyttä ja hyvää oloa jota pumppi ylläpitää hirmu hyvin. Pidän siitä, että tunti on monipuolinen jossa tehdään aivan kaikki lihasryhmät ja ohjaaja tsemppaa.

Juu, se on totta ja mullekin kaveri sanoo monesti että lisää nyt hitsi painoja, tuo aivan kun sama kun olisit tekemättä mitään. :D Mutta itse lähinnä haluan sellaista ryhdikkyyttä, kiinteyttä ja hyvää oloa jota pumppi ylläpitää hirmu hyvin. Pidän siitä, että tunti on monipuolinen jossa tehdään aivan kaikki lihasryhmät ja ohjaaja tsemppaa.

Tän takia mäkin pumpissa käyn - ei tarvi itse huolehtia mistään, kunhan tekee mitä ohjaaja käskee :D Salilla en saa aikaiseksi mitään, se on niin pirun tylsää.

Mä olen saanut ihan kivasti muotoa varsinkin yläkropan lihaksiin ihan vaan pumpilla, mutta oon käynyt monta vuotta ja lisään myös herkästi painoa, jos alkaa tuntua liian kevyeltä.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91

Yhteistyössä