BMI n40-45 // reippaasti ylikin!

Reilusti ylipainoinen nainen.....

Haaveissa vauva isännän kanssa, mutta ei kai se ota onnistuakseen tämän ylipaínon takia.
Vihdoin alan sen 'ymmärtämään' tai pikemminkin myöntämään itselleni..


Lyhyesti näin alkuun että millä ihmeen ilveellä saisin liikuttua enemmän??
Päivässä tulee käveltyä kerran lenkki 30-60min (riippuen miten selkä jaksaa) ja jalat kantaa. Lenkin jälkeen olo on ihana, raukea ja onnellinen, onnellinen että jaksoi liikkua.

Lenkille lähdössä vaikeuksia se että ei meinaa jalat jaksaa ja alaselkä vihloo kun painotaakka niin suuri.

makeat jätetty 2kk sitten ja vedenjuontia lisätty, kasviksia ja muutenkin kevyttä syöty, ilman tuloksia.. Syönkö sitten väärin? Apua! ALkaa mennä innostus ja tulla msennus tilalle...


Hei te kanssasisaret auttakaa, ja vaihdellaan ja tsempataan toisiamme vaikka mesen kautta!! Minulla pituutta 175cm ja painoa 145kiloa.. herranjestas.. :ashamed: :ashamed:

Toivon ettei kukaan tule sanomaan pahasti, koska tiedän tasan tarkkaan oman tilanteeni ja vaarat ym!

Kohtalontovereita kaipaan, kiitos!!

ystävällisin terveisin: poNtus Nainen..


p.s. kaikki sokeriarvot, verenpaine, kolesteroli sekä kilpirauhasarvot ym on kunnossa, siksi ei edes tk lääkri ota kantaa koska ei ole näyttöä jotta olisi terveydellinen tms sairaus.. :(
 
heippa!

ala laskemaan painonvartijoiden pisteitä ja pitämään ruokapäiväkirjaa. siinä tietää tasan mitä syö väärin tai liikaa.. ihan matematiikkaa tuo laihdutus on.. mulla ei ole noin korkea painoindeksi mutta paljon on tullut kiloja synnytyksestä.. itse ihan kauhistuin kun katsoin mitä päivittäiset ateriani sisältävät pisteinä.. nyt on mennyt ruokavalio uusiksi... saa nähdä mitä vaaka sanoo ennen kesää
 
ei painonvartijat ja pisteet onnistu ´minulla. siinä kun saa syödä melkein mitä vaan. jotain muuta ehdotusta kehiin kiitos.

takana 1h15min lenkki kahden koiran kanssa. alaselkä huutaa apua mutta kyllä kannatti lähteä. nyt puusauna lämpeämässä ja sinne siis rentoutumaan.

vettä juon n.1,5-2,5litraa päivässä. Tänään uponnut 2,5litraa ( ja vesilasi nenän edessä koko ajan).

Vesi vanhin voitehista mutta onko se liikajuominen pahasta?
Onko kommentteja siitä?

Ja jos ei kukaan uskalla mukaan ketjuun niin juttelen ainakin yksinäni täällä.

Sinä- juuri sinä joka luet tätä ja mietit että onpa melkein samanlainen tilanne minulla.. Eli liikkua haluais mutta paikat kipeytyy kun taakkaa niin paljon niin tule rohkeasti mukaan. Kaipaan kokemuksia ja tsemppiä ennen kaikkea että onnistuisin.

Ihmedieetit ei auta, se on vain vuoristorataa.

Kaikki täytyy lähtee elämänmuutosten ja ruokaremontin sekä liikunnan lisäämisen taholta, muuten ei paino pysy poissa jos se on tippuakseen.
Onneksi en vaakaa omista niin ei tule seurailtua. Kyllä sen mahdollisen painon tippumisen huomaa sitten jos vaatteet alkaa olla löysyiä/ istuvat paremmin.

minä käytän siis kokoa 56 housuissa ja hameissa ja yläosissa t-paidat 52/54/2xl.

Olen siis näin alkuun motivoitunut että saisin housukoon 54 ja siitä taas alemmas. Aikaa en ole ko urakalle laittanut mutta ensikesäksi olisi kiva uskaltautua yleiselle rannalle koska rakastan uimista yli kaiken! Tänä kesänä en käynyt kertaakaan uimassa :( Viime kesänä kävin kesä-heinä-elokuun joka toinen päivä uimassa 2h päivässä vähintään.. ja paino tippui 7kiloa tuon kolmen kuukauden aikana mutta kaikki tullut takaisin viime talven ja tämän kesän aikana.. Ja nyt päätin että saa jäädä sohva oman onnensa nojaan ja heräteosteokset kauppaan. Tämä lihavan elämä ei ole ruusuista.
Varsinkin kun minulla on älyttömän komea ja hyvävartaloinen mies joka rakastaa minua.. siinä pitäisi olla iso motivaatio, mutta valitettavasti mieheni luonne on perus suomalaisen miehen eli ei sieltä tule kun 'vaatiessa' tsemppiä, joten tämä painonpudotushaaste minulle on yksinäinen, eli en ole kertonut miehelleni mitään. Katsotaan kun tuloksia alkaa syntyä että missä se näkyy ja näkeekö mieheni.. ;)

Tänään liikuntana: 1h15min lenkki, 40vatsalihasta ja 0,30minuutin kotijumppa selälle ja lanteille sijoittuen..

Ruoka: aamupala ei mitään :(, päivällä tumma leipä, vähän rasvaa ja juusto sekä vettä litra. Iltaruoka 16.30 3kpl aito nakkia(niitä pieniä nakkeja paljon kai rasvaa :( ) ja 2dl perunamuussia, kaksi ruispalaa vähän rasvaa ja palat juustoa sekä litra vettä. Ennen lenkkiä en juonut mutta nyt lenkin jälkeen juonut 0,5l vettä. Ja ajattelin vielä saunan jälkeen ottaa pienen omenan ja ruisleivän juustolla sekä sitä vettä.


Kohta puolin saunaan, jee!! :p
 
Yksi pieni vinkki =)
Syöt juustossa jo paljon piilorasvaa.
Esimerkkejä:
Edam40 1viipale 15g 50kcal
Emmentaljuusto 1viipale 15g 60kcal

Juusto keskimäärin 1viipale 15g 60kcal.

Sitten tämä on aika hyvä paikka seurata syömisiään, näkee hyvin kalorit.

http://www.fineli.fi/foodlist.php?lang=fi
 
hopeapaju Kiitos vinkistä. Täytyy tulla kurkkimaan sinne! Mutta aivan varmasti kirjoittelen myös joko yksinäni tai jonkun muun kanssa täällä! =)

DragonLady Kääk!! Ei osaa jättää juustoa pois.. :) Mutta pistää se taas ajattelemaan että ottaako juustoa joka leivälle :/ Kiitos vinkistä!
 
Juustoa ei tarvitse pois jättää, sehän on loistava kalsiumin lähde! Mutta jos syöt kermajuustoa, niin kannattaa ehkä ostaa kevyempää.
Katsoin sun päivän syömisiä ja sinähän syöt aivan liian vähän!!!!!! Ei sillä laihdu, jos syö liian vähän. Kroppa menee säästöliekille eli rupee varastoimaan energiaa. Pitää syödä tarpeeksi, että kroppa jaksaa laihtua (kuulosta älyttömältä mutta näin se taitaa mennä =) )
Minäkin suosittelisin painonvartijoita. Jos et siitä pistesysteemistä muuten tykkää, niin kokeilee edes vaikka viikon verran, niin näet kuinka paljon voit päivässä syödä ja silti laihtua. Saisit ruuan määrän ja annoskoot kuntoon. Ja vaikka paikkareiden ohjeila periaatessa voi syödä mitä vaan, niin eihän sun kuitenkin tarvitse ;)
Ja minusta on todella hienoa, että jaksat kuitenkin liikkua. Jos jalka ja selkä ovat sen verran huonossa kunnossa, niin miltä kuuloistaisi vesijuoksu? Ei kait pitäisi nivelia rasittaa ja on todella tehokasta! Itselläni on kotona crosstrainer ja minusta sekin on oiva vekotin. Pystyin jopa raskausaikana sillä kuntoilemaan, vaikka muuten normaalia vauhtikaampi kävely sai aikaan supistukset.
Mutta tsemppia sulle kovasti!! Itselläni ei niin paljon pudotettavaa ole, mutta tsempaan sinua ja itseänikin oikein mielelläni =)
 
minäkin haluaisin antaa sellasen vinkin että älä missään nimessä jätä aamupalaa pois, se on nimittäin päivän tärkein ateria. ja niinkuin kukeseen jo mainitsikin niin sinä syöt aivan liian vähän päivän aikana, ja olisko myös pyöräily sopiva liikuntalaji? tsemppiä sinulle =)
 
Emmä osaa syödä enempää :( jos syön tulee ähkyolo..

Hyviä vinkkejä annatte. Mulla vain ei ole ainakaan tällä hetkellä niiiiin paljon omaa tahtoa että osaisin niiden pv:n pisteiden kanssa leikkiä. Menisi varmasti överiksi. Tunnen itseni sen verta hyvin, mutta tällä kertaa en anna periksi.

kukeseen vesijumppa olis muuten kiva MUTTA kun en kehtaa läskieni kanssa sinne uimalaan :( Se on jotain ylitsepääsemätöntä näyttellä itseään, jos häpeä on suuri, sen näkee myös muut.
hmm, mitä ihmettä voisin lisäillä ruokaani jotta saisin alulle painonputoamisen.

Tänään on vuorossa 500g kasvispussi keitettynä, ja luultavimmin nuudelipussi päiväruoaksi ja tietty yksi viipale ruisleipää.

Iltaruoasta en tiedä kun pitäis miettiä isäntääkin ;)
Mutta mitä luultavimmin niin kasvispussi itselleni ja leipää ja isännälle vaikka kalapuikkoja.. :p Onneksi se ei valita mitä eteen tuodaan, kunhan ei ole nuudeleita, muuten menee kaikki.. =)

Niin ja oli sitä painoa pudotettavana kilo tai kaks niin aina se on työnalla. Ja työ jatkuu painon saavuttamisen jälkeenkin! Kiitos tsempistä, älähän unohda minua :)

Ellu80 Aamupala on tärkein, tiedän sen. Huh, voi kunpa oppisin sen jalon taidon, että söisin aamula jotain.
Riittääkö kaksi omenaa ja vettä aamupalaksi?
Tiedänn etten saa mitää raskaampaa alas kotona, mutta jos olisin aamupalalla esim abc:llä niin puurolautanen tyhjenisi alta aikayksikön, sitten vasta miettimään että mitähän muuta söisi :)

Syön aivan liian vähän päivän aikana, apua!
Vinkkejä mitä kaikkea kannattanee lisätä ruokavalioon että saisi loputkin kolot täytettyä päivän annoksista????

Pyöräily on muuten hyvä idea, ja tallissa seiskookin 26" pyörä joka on mun pitkille jaloille liian pieni. Tarkoitus oli ostaa 28" pyörä mutta rahat eivät antaneet ostaa.

Jotain kuntoilulaitettakin olis kiva kokeilla, mutta mikä kestää näinkin suuren taakan? Kaikki mitkä saisi ostaa osamaksulla niin niissä lukee max paino 100kg ja joissakin harvoissa lukee max paino 120kg mutta eihän ne riitä minun painolle..
Pelkään että jos menen johonkin laitteeseen niin kuuluu vaan riks raks poks ;) :whistle:

Siinäpä olikin taas juttua.. nyt ulos koirien kanssa. Ensilumikin tullut yönaikana. Tosin ei se kauaa kestä kun lämpötila ulkona +2.

Hauskaa ja terveellistä päivää kaikille, ei ne päivän vaikeudet vaan ne illan himot!
Liikkumisen iloa kaikille!!
Toivottaa poNtus
 
tärkeintä on että syöt edes jotain aamulla, kyllä se sopii vaikka ne omenatkin tai syöt vaikka 1 ruisleivän ja sit sen omenan. Vaihtelua saat sitten puuroilla. kyllä mä uskon että sun paino alka laskemaan aivan varmasti jos liikuntaa harrastat ja syöt terveelisesti. ja jos syö pieniä annoksia monta kertaa päivässä niin ei tule ähky olo =)
 
Paikkarit eivät nyt jaksaa kiinnosta sua, selvä =) Mitäköhän muuta me sitten sun avuksesi keksittäisi....

Niinkun Ellu80 jo painottikin, aamupala on tärkeä. Kokeile toisaan alkuun vaikka hedelmiä, leipää, pieni purkki jogurttia, puuroa. Ei ole niinkään tärkeetä, kuinka ison annoksen syöt, vaan se, että ylipäätään syöt jotakin.

Sitten tuli mieleen, että voisitko lounaalla ja päivällisella käyttää apuna lautasmallia. Syöt kyllä paljon kasviksi, mutta mites liha? (Huomasin, että kumminkin joku päivä olit syönyt nakkeja, eli otaksun, ettet ole kasvissyöjä.) Eikös lautasmalli mennyt silleen, että puolet lautasesta kasviksi, 1/4osa lihaa/kalaa ja 1/4osa perunaa/riisiä/pastaa. Auttaisikö sen lautasmallin käyttö? Lihaosuudelle hyviä ovat minun mielestäni kalkkunan- ja broikkupihvit. Ja ylipäätä täyslihapihvit, eivät niinkään nakit, kalapuikot yms. Täyslihapihveissä ei ole rasvaa kovinkaan paljon =)

Sitten tuli mieleen, että käytätkö maitotuotteita? Jos en nyt ihan humpuukkia muistelee, niin jossain tutkimuksessakin taisi olla, että maitotuotteiden käyttö auttaa painonpudotuksessa. Ja nykyään kaupanhyllyt oikein notkuvat vähärasvaisista/rasvattomista maitotuotteista.

Ja jos kerralla tulee ähky, niin kannattaa syödä vaikka parin tunnin välein jotain pientä. Itse syön välipaloja 2-5 päivässä, eipähän tulee sitten nälän tunnetta. Välipaloina syön hedelmiä, jogurttia, leipää, muroja, vispipuuroa, rahkaa, raejuustoa, salaattia. Meidän koko perhen lemppari on rasvaton rahka ja sokeriton mehukeitto, se uppoa meikäläisen lisäksi niin miehelle kun taaperollekin =) Suosittelen lämpimästi!

No tässä oli taas sepustus. Toivottavasti oli jotain apua =)
 
Hei. Onnea ja tsemppiä laihduttamisen tielle. Onnistut varmasti jos niin päätät =)
Pari vinkkiä. Lue Kg lehti, ei ihan uusin vaan aikasemmin ilmestynyt numero, siinä juttua eräästä naisesta joka laihdutti itse 61kg. Todella hyvä ja opettavainen juttu siitä kuinka kuka vaan voi onnistua jos niin päättää. Luin noita viestejäsi ja kirjoitit ette omista vaakaa, toi oli aika huolestuttavaa, ethän pysty seuraamaan painoasi realistisesti. Se mutu tuntuma on vaarallista eikä yleensä pidä paikkaansa. Osta siis vaaka ja ole itsellesi rehellinen. Ei siinä tarvi joka päivä käydä. Tulet vain huomaamaan eri tavalla kuinka paino voi pudota, vaikka siltä ei tunnu. Syöt aika minimaalisen vähän, älä suotta kiduta itseäsi vaan syö 5 kertaa ainakin päivässä, mutta katso mitä syöt. Kalori.fi sivusto on hyvä seurata liikkumisiaan ja syömisiään, maksaa hiukan mutta on sen arvoista. Liikunnasta sen verran, että aluksi riittää ihan pelkkä kävely, kalorit palaa siinäkin hyvin, myöhemmässä vaiheessa voit ostaa sen kuntolaitteen jos vielä kiinnostaa. Yksi vinkki vielä =) sykemittari on loistava apuväline seurata kunnonkehitystä ja kaloreitten palamista.
 
Hei Póntus :flower:

Mulla on isoja tyttökavereita jotka ovat taistelleet kilojensa kanssa koko elämän.
Toiset ovat pysyvästi laihtuneet ja sitkeesti taistelevat koko ajan,että paino pysyy myös.
Toiset ovat lihonneet takaisin runsaisiin mittoihin ja luovuttaneet.
Elämäntavan muutos se on mikä pitää tehdä, EIKÄ mitään dieettikikkoja kannata yrittää..kilot lähtee, mut takasinhan ne kyl sit palaa.
Eikä kukaan jaksa dieettaa koko elämää.

Pisteitä olen itse laskenut ja huomannut, että jos niitä noudattaa niin paino tippuu, mut sit kun lopettaa laskemisen, niin paino tulee kyllä takaisin, jos rupee syömään vanhaan tapaan.
Itse syön aamiaiseksi puuroa mehukeiton kanssa tai muroja rasvattoman
maidon kanssa ja hedelmän.
Syön kuusi ateriaa päivässä tarkoittaen, että siihen on laskettu mukaan
välipala esim.kevyt jogurtti, hedelmän kera.
Lounaaksi töissä on keitto+ruisleipää, vihanneksia.
Päivän aikana syön klo.6-7, klo. 9.30-10, klo.12-13 , klo.14-14.30 klo. 17.00, klo.19-20.00.
Kannattaa syödä tasaisin väliajoin,että verensokeri pysyy tasasena.
Makee nostaa verensokerin pilviin ja sit kun se siitä rojahtaa alas, sun tekis mieli syödä tapetitkin seinistä.
Sen takia kannattais aina muistaa syödä kevyet välipalatkin, eikä pitää mitään neljän tunnin välejä ruokailussa , koska silleen ei tule kun äkäseksi.
Jos sun tekee mieli jotakin HYVÄÄ...niin itse olen välillä ostanut ateriankorvikkeeksi energiapatukan, joita saa tavallisesta ruokakaupasta.Todellakin niitäkin on ihan hyvän makuisia esim. suklaapäällysteinen vaniljapatukka Dexal.
Energiaa niissäkin tietenkin on, mut parempi vaihtoehto Fazerin siniselle.
Oletko ajatellut, että jos et laskisi pisteitä, mutta laskisitkin kaloreita?
Niitä on helpompi seurata, kun melkeinpä jokaisen tuotteen kyljessä on kalorit merkattu 100g kohden tai jopa leipäpussissa on per viipale.Eikös yks painonvartijoitten piste vastaa n.100kcal. :/

Itse juon pari litraa vettä päivässä ja joskus jotakin light mehuja lisäksi.
Mä on tehnyt myös silleen, että pesen,viipaloin, kuorin porkkanoita,kurkkua, tomaattia valmiiksi jääkaappiin ja kun availen jääkaapin ovea viiskytä kertaa päivässä, niin voin sitten nappasta sen kevyen vaihtoehdon sieltä kaapista enkä aina sitä voileipää, kinkun ja juuston kera.
Niin...juustokin on hyvä, mutta itse suosin 5% juustoja enkä syö niitäkään kuin 2-3 viipaletta päivässä ruisleivän kanssa.
Syöt kunnon lounaan esim.kanafileen, kasviksia, pastaa( täysvilja tai tumma)sitä sai ottaa reippaasti, että nälkä lähtee ja pari palaa ruisleipää, jota sai myös lounaan ja päivällisen kanssa syödä enemmän.
Mä uskon, että kun opit oikeat määrät ja kellonajat...pysyt kylläsenä eikä tarvitse napsia huikopaloja koko ajan.
Tietenkin sun täytyy itsekkin uskoa ja háluta laihtua.

Yks hyvä nollapisteinen jälkiruoka:kananmunan valkuiaisia kaks+ marjoja esim.mansikoita 0,5l ja rasvatonta maitoa, makeutusainetta ja vähän vaniljasokeria(ripaus)tehosekottimeen...ai että oli namia.

On yllättävän paljon hyviä ja keveitä ruokia, jota voi aika huoletta syödä.
Liikunta siihen hyvän ja terveellisen ruokavalion rinnalle ja lepo tietenkin niin paino putoo varmasti.Älä stressa painostasi niin se todellakin tippuu.
Pikkuhiljaa hyvä tulee. :hug:

0,5-1kg eikös se ollut hyvä viikkovauhti pudotuksessa ja terveellinen.

:flower: :flower: :flower: TSEMPPIÄ PAINONPUDOTUKSEEN!
 
Mulla oli lähtöpaino 133 kg, nyt 97.5, vuosi on mennyt taistellessa, pariin otteeseen pari kk on mennyt ns. läskiksi, mutta tässä ollaan nyt.

Painonvartijoihin en lähtisi kuuna kullanvalkeana maksamaan aika isoja rahoja siitä että joku 1. määkii, miten minun pitäisi elää ja 2. punnitsee ja katsoo oikeudekseen jopa moitiskella tai huomautella tai olla tekopirteän kannustava. Painonvartijat on älyttömän hyvä bisnes, mutta minulla ei tehdä bisnestä tässä asiassa.

Viikonloppuisin syön kunnon ruokaa - vaikkapa pihvin ja valkosip. perunat (ruokacremeen), saatan juoda punkkua, jopa syödä suklaata.

Viikolla lounaaksi työpaikan automaatista reissari, jossa kinkkua, kurkkua, salaattia, tomaattia. Iltaruuaksi salaatti vaikkapa mozzarellalla tai fetalla maustettuna, kastikkeena balsamico-oliiviöljy-pippuri-sokeri -kastike.

Iltapalaksi vaikka ruisleipää + paksusti kalkkunaa päälle.

Toisinaan saatan syödä kunnon ruokaa sen verran, mitä tytär jättää lautaselle.

Yhtenä arkipäivänä syön kunnon ruokaa ihan kunnolla.

Liikuntaa en harrasta yhtään.

Tällä systeemillä paino putoaa noin kilon viikossa.
 

Yhteistyössä