BMI 26,5 ja painonvartijat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jooh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jooh

Vieras
Kannattaako näin "pienellä" ylipainolla laihduttaa painonvartijoiden ohjeella? On itselläni vaan sellainen mielikuva, että jos haluaa pisteissä pysyä ja laihtua niin nälkä on alituinen kaveri? Onko joku onnistunut laihtumaan PV:n ohjeilla vaikka ei ole suurta ylipainoa?

Painoindeksini oli laihdutuksen alkaessa suurin piirtein sama kuin sinulla. Muistaakseni 26,3. Olen laihduttanut 8 kiloa painonvartijoissa. Nälkää en ole nähnyt. En syö paljoa leipää ja perunaakin aika harvoin.

Suurin osa niistä ohjaajista taitaa just olla näitä pienestä ylipainosta laihduttaneita, eli heillä ainakin on sitä kokemusta.

(Asian vierestä, mutta joskus alkoi hieman naurattaa, kun Paikkareiden täti kuvaili miten KAMALAN iso oli ollut ennen kuin alkoi laihduttaa, ja oikein näytti miten vaappui ympäriinsä ja kuvaili miten kamalan vaikeaa oli löytää vaatteita ja miten tukala olo oli koko ajan. Noh, kuulijat sitten kyselemään että olikos suurikin pudotus, kun ohjaaja sai sen kuulostamaan siltä että olisi pudottanut vähintään 50 kiloa. Ohjaaja meni ihan hiljaiseksi ja sai jotenkin kuiskattua että hänen kokonaispudotuksensa oli... kuusi kiloa :laugh: )

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Painoindeksini oli laihdutuksen alkaessa suurin piirtein sama kuin sinulla. Muistaakseni 26,3. Olen laihduttanut 8 kiloa painonvartijoissa. Nälkää en ole nähnyt. En syö paljoa leipää ja perunaakin aika harvoin.

Olenkin laihduttanut aikaisemmin karppaamalla, mutta kun muu perhe syö normiruokaa niin PV olisi helpompaa... Olisi vähemmän "erikoisruokia". Ja hedelmät olisi sallitumpia

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Olenkin laihduttanut aikaisemmin karppaamalla, mutta kun muu perhe syö normiruokaa niin PV olisi helpompaa... Olisi vähemmän "erikoisruokia". Ja hedelmät olisi sallitumpia

Syön samaa kuin muukin perhe. Otan vain enemmän salaattia ja teen jonkun kasvislisäkkeen. En syö perunaa jos sitä on. Olen vähentänyt rasvankäyttöä ruuanlaitossa.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Jep. Mulla BMI 27 ja halua pudottaa, mutta ehkä keksin jonkun toisen konstin... *rakastaa perunaa* :P

Kyllä perunaa saa syödä painonvartijoissa. Mutta yksi peruna (90g) on yksi piste. Syön mielummin enemmän lihaa ja säästän perunan pisteet pihviin.

Minä olen tykästynyt Kalorilaskuriin, http://www.kalorilaskuri.fi Syksyn mittaan on lähtenyt kymmenisen kiloa, hitaasti, mutta toivottavasti pysyvästi.

Minun omat kokemukseni Paikkareista ovat jokusen vuoden takaa (silloin sai vielä esim. perunaa syödä aterioilla vapaasti yhdellä pisteellä vaikka kuinka paljon, ja pastan suhteen oli joku samantyyppinen juttu), mutta jotenkin en pitänyt siitä että ohjeissa jotenkin koko ajan kehotettiin suosimaan keinomakeutettuja tuotteita ja kaikkea muuta keinotekoisesti kevennettyä. Minä syön mielummin pienen palan vaikkapa "oikeaa", rasvaista juustoa, kuin vähän enemmän muovinmakuista kevytversiota, enkä halua käyttää keinomakeuttajaa muussa kuin ehkä kahvissa. Mutta nämä ovat tosiaan henkilökohtaisia valintoja ja mielipiteitä, ja ehkäpä Painonvertijatkin on vähän muuttanut ohjelmaansa parin viimeisen vuoden aikana, en tiedä...

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Jep. Mulla BMI 27 ja halua pudottaa, mutta ehkä keksin jonkun toisen konstin... *rakastaa perunaa* :P

Kyllä perunaa saa syödä painonvartijoissa. Mutta yksi peruna (90g) on yksi piste. Syön mielummin enemmän lihaa ja säästän perunan pisteet pihviin.

Ahaa...Luulin, ettei saisi...

Yhteistyössä