Blogien ilmaistavarat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja blogiton äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

blogiton äiti

Vieras
Olen seurannut useita blogeja jo vuosia ja niissä esiintyvät ilmaistavarat ovat ihan tuttua kauraa, mutta nyt ärsyttää. Moumou kirjoitti aikoinaan, että aikoo vuokrata vauvan ensisängyn, kovasti mainostaen ko palvelua (liekö sai vähintään alennusta?). Ja sitten tyyliin "en osaa päättää millaisen pinnasängyn haluaisin", niin TADAA ja PIMPOM ovikello soi ja siellä odottaa ilmainen pinnasänky Briolta. Siitä sitten postausta taas nettiin ja blogi pyörimään. ÄRSYTTÄÄ tuo kuvio, tyyppi suorastaan TILASI noilla jutuillaan itselleen pinnasängyn ilmaiseksi, kun on tullut sekin selväksi ettei rahatilanne ole paras mahdollinen. Tätä varmasti esiintyy muissakin blogeissa, joten ei nyt pelkästään Moumou ota aivoon, mutta ottaa sekin. Mitä mieltä?

Ja eihän mun ole niitä blogeja pakko lukea, tiedän :)

No eihän se pinnasänky ole ilmainen - se kirjoittaa siitä jutun ja ottaa kuvia ja tekee kuvankäsittelyä ja tekstinmuokkausta. Ei ne postaukset synny itsestään. Ja jos noin ahdistaa, niin voi koittaa ite kirjoittaa blogia ja kokeilla tulviikop sitä tavaraa ilmaiseksi ovista ja ikkunoista...

• Tykkää
Reactions: as if ja chef
Ymmärrän ap:ta, mutta tarinassa on tosiaan myös toinen puoli, jonka o.ut toi esiin.

Eihän sellaista "kerjäämistä" lukea jaksa, mutta työnsä kullakin. Aivan samalla tapaa en jaksa puhelinmyyjiä kuunnella, mutta työtään hekin vain tekevät.

No eihän se pinnasänky ole ilmainen - se kirjoittaa siitä jutun ja ottaa kuvia ja tekee kuvankäsittelyä ja tekstinmuokkausta. Ei ne postaukset synny itsestään. Ja jos noin ahdistaa, niin voi koittaa ite kirjoittaa blogia ja kokeilla tulviikop sitä tavaraa ilmaiseksi ovista ja ikkunoista...

Tuntihinta on sen verran kova, että melkein käy kateeksi :)

Hitto jos lääkeyhtiöt vois tehdä kans noita lahjoituksia, niin laittaisin blogin pystyyn, ja kertoisin lääkkeistä. Niitä menee, ja niihin menevä raha on iso, koska joudun sopimattomia lääkkeitä vaihtelemaan toisiin.

Mulla rupeaa olemaan melkoinen Apteekki kotona. Voisin esitellä lääkkeitä joka vaivaan. Ja joka vaivaan useamman lääkkeen.

No lukijoitahan tuollainen kerjääminen ei kauheasti nappaa, minä ainakin jätin jo ajat sitten blogit, joissa ei muuta tehdä kuin esitellään ilmaistavaraa ja postaillaan omia lärvikuvia.

Siis sua ärsyttää että yritys antaa jotain jollekin ilmaiseksi?! Sua varmaan ärsyttää suunnattomasti sekin, jos menen tuonne kadulle ja annan ohikulkijalle kympin setelin. Voin sanoa vielä perään, että ei muuten tartte edes kirjoittaa tai valokuvata yhtään mitään.

Sen ymmärtäisi jos firma hakis sun pihastasi polkupyörän ja kävisi antamassa sen jollekin... mutta että kun omistaan antaa, niin...?

Kyllä muakin ärsyttää/huvittaa tollanen selkeä kerjääminen.

Näitä näkee joissakin blogeissa.Kyllähän sen ymmärtää ja suo että saavat ilmaista tavaraa mainostaakseen niitä, mutta onhan se noloa jos sitä pitää alkaa erikseen kerjäämään.

Itse olen mukana buzzadorissa ja hopottajissa ja niissä on etua jos kuuluu bloggaajiin joten perustin sitten blogin ja aika paljon on juttuja noista eri tuotteista joita olen sitä kautta saanut. Muualta en mitään kerjää ja on blogissani muitakin juttuja. Tuo moumou näyttäisi olevan ainakin buzzadorissa korkeilla pisteillä joten taitaa saada hyvin paljon mainostuotteita sitäkin kautta.

Lasketteko tuntipalkaksi vain sen ajan kun bloggaajat kertovat saamastaan tuotteesta? Se, että bloggaajana pääsee niin pitkälle, että saa ilmaista tavaraa on vaatinut kymmeniä ja kymmeniä (vai olisiko satoja ja satoja) tunteja tekemistä ja blogiin paneutumista, että ei kateeksi käy. Lukijakunta ei ihan heti tulla plopsahda ekan blogipäivityksen jälkeen vaan se vaatii sinnikästä työtä saada itselleen uskollinen lukijakunta.. ja nykyisin ei riitä pelkkä blogi vaan pitää olla facebook sivut, twitter, instagram jne jne.. lukijat haluavat uusia juttuja ja uutuuksia... tekstien aiheissa pitää olla vaihtelua ja kuvat laadukkaita. Päivityksissä ei voi pitää pitkiä taukoja. Pitää ottaa kuraa niskaan ja ihmiset luulevat tietävänsä bloggaajan elämästä kaiken vain blogia lukemalla ja jos poikkeat jostain "normista" niin siihen puututaan. Lapsesi kasvot tunnistetaan, jos et niitä peitä tai ota kuvia sellaisista kulmista jotka vaikeuttavat tunnistamista.

Eeeh... en tiedä. Minusta halvemmaksi tulisi ostaa sänky kaupasta kuin tehdä tuo kaikki.... en ole yhtään kateellinen bloggaajille enkä itse pystyisi koskaan alkamaan blggaajaksi.

Yhteistyössä