Blinit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kuka syö tänään blinejä, ja minkä kanssa? Vai mitä perinteitä teillä on laskiaisena? Teettekö laskiasipullia itse, vai ostatteko kaupasta?

Meillä blinejä ja laskiasipullia tänään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei tän palstan mammat mitään perinteitä tunne, nakkia ja ranskanpottua vaan naamaan oli pyhä tai arki.

Ruokaahan se on tuokin.

Itse mennään mummulaan kohta niin siellä on lohikeittoa ja en tiedä onko sit laskiaispullia. Kotona ei tehdä tänää mitää ruokaa.

meen äidin ruokapöytään syömään, kun haen lapset mummulasta kotiin ja vien mennessäni laskiasipullia, kun juodaan kahvit :p

illalla naudan sisäfile pihvit ja valk.sip.kermaperunat ja tuore salaatti :p + jätskiä ja kinuski kastiketta :p

Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
meen äidin ruokapöytään syömään, kun haen lapset mummulasta kotiin ja vien mennessäni laskiasipullia, kun juodaan kahvit :p

illalla naudan sisäfile pihvit ja valk.sip.kermaperunat ja tuore salaatti :p + jätskiä ja kinuski kastiketta :p

Heh, mä näin viime yönä unta et olin ravintolassa ja tilasin oikein mehevän pippuripihvin ja valkosipulikermaperunat itselleni :p

Meillä ei syödä hernekeittoa koska lapseni ei voi sietää sitä, ennen lasta se oli laskiaisen perinneruokamme. Ja ne pullat, mutta koska en ole järin hyvä pullanleipoja niin luistan mielelläni siitä ja syön jonkun muun tekemät pullat. Silloin vielä kun oli talvia tässä maassa niin laskiaisena oli kiva mennä retkelle mökille ja syödä siellä se pulla ja juoda kuumaa kaakaota ja paistaa makkaraa. Tänään minä menen yövuoroon joten menen ihan kohta nukkumaan kunhan ensin näen tyttöni kun en ole nähnyt sitten perjantai-iltapäivän jälkeen. Tyttö on mummulassa joten saa varmasti pullat sieltä.. Loistava idea muuten tuo blini.. ja talvellahan kuuluis myös syödä madekeittoa jos vaan mateita sais jostain.

Yhteistyössä