BILETARJOILUSTA taas kyssäri - kiitos, että jaksat kommentoida :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rohmu:
Salaattia riittää 3 kerää/ruukkua luulisin, jos teitä on 9 hlöä...

Jos olis kaksi kerää jäävuorisalaattia, yksi ruukku rucolaa ja yksi vaikka jääsalaattia, niin mahtaiskohan riittää?

En tiedä, onko merkitystä, mutta bileet alkaa klo 18 illalla ja kaikki tulevat samasta kaupungista, että kukaan ei varmaankaan tule varsinaisesti nälkäänsä syömään, jos ymmärrätte, mitä tarkoitan.

Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:

Jos olis kaksi kerää jäävuorisalaattia, yksi ruukku rucolaa ja yksi vaikka jääsalaattia, niin mahtaiskohan riittää?

En tiedä, onko merkitystä, mutta bileet alkaa klo 18 illalla ja kaikki tulevat samasta kaupungista, että kukaan ei varmaankaan tule varsinaisesti nälkäänsä syömään, jos ymmärrätte, mitä tarkoitan.

Riittää varmaan, yhdessä mun salaattiohjeessa on laitettu vaan kaks ruukkua salaattia 8:lle. Ja tuskinpa ne vieraat hirveesti sitä salaattia ottavat, kun on kaikkee muutakin herkullista tarjolla. :p

Nostan vielä :).

Onko muuten nyt yksimielisesti päätetty, että sekä mutakakkua että tuota juustokakkua tulee olla jälkiruokana?

Jos vaan aika riittää tekemiseen. Niin sitten ei tartte miettiä riittäkö kakusta kaikille. Ja on jotenkin olo että jokaiselle jotain!!

Joka tapauksessa sulle jää ensi viikkoon leftoverseja joista saat sitten nauttia :)

Onko muuten nyt yksimielisesti päätetty, että sekä mutakakkua että tuota juustokakkua tulee olla jälkiruokana?

Minusta se olisi "asiallista", jos vain ehdit tehdä. Itse en nimittäin syö ollenkaan suklaata ja mutakakku on kauhistus. Olisi mukavaa, jos olisi jotain muuta vaihtoehtoa tarjolla myös.

Mukavia juhlia ja onnea valmistumisen johdosta!

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:

Minusta se olisi "asiallista", jos vain ehdit tehdä. Itse en nimittäin syö ollenkaan suklaata ja mutakakku on kauhistus. Olisi mukavaa, jos olisi jotain muuta vaihtoehtoa tarjolla myös.

Mukavia juhlia ja onnea valmistumisen johdosta!

Juu, eihän tässä mitään, hyvin ehdin tehdä :).

Niin ja kiitos onnitteluista!

Alkuperäinen kirjoittaja anna:
Jos salaatti on sellainen "pääruokavaihtoehto", niin kolme kerää salaattia ei millään riitä. Yksi kerä kahdellekin on aika pieni.

No siis tavallaan on joo, mutta sit tuossa on kuitenkin aika paljon noita salaatin sekaan laitettavai "höppeitä", niin en usko että yksi ruokailija ihan kamalasti sitä salaattia ottaa kuitenkaan... ääh, onpas tää vaikeaa :/

Jos salaatti on sellainen "pääruokavaihtoehto", niin kolme kerää salaattia ei millään riitä. Yksi kerä kahdellekin on aika pieni.

No siis tavallaan on joo, mutta sit tuossa on kuitenkin aika paljon noita salaatin sekaan laitettavai "höppeitä", niin en usko että yksi ruokailija ihan kamalasti sitä salaattia ottaa kuitenkaan... ääh, onpas tää vaikeaa :/

Siis jos kyse olisi perussalaatista johon tulis tyyliin tomaatti ja kurkku niin sitten se kolme kerää ei riitä. Mutta kun oikeasti sulla on paljon lisukkeita niin se riittää mielestäni vallan hyvin. Ja sitten jos loppuu, big deal, salaatti loppu mutta varmasti on lisukkeita joita voi santsata.
Mulla itsellä on vaikeus hyväksyä sitä että jos joku loppuu niin sitten lautanen vaan pöydästä pois. Sen takia meillä juhlien järjestämiseen kuluu rahaa ihan törkeästi kun mä ostan varalle vielä yhden tätä ja toisen tuota. ettei vaan lopu kesken!! :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:

Siis jos kyse olisi perussalaatista johon tulis tyyliin tomaatti ja kurkku niin sitten se kolme kerää ei riitä. Mutta kun oikeasti sulla on paljon lisukkeita niin se riittää mielestäni vallan hyvin. Ja sitten jos loppuu, big deal, salaatti loppu mutta varmasti on lisukkeita joita voi santsata.
Mulla itsellä on vaikeus hyväksyä sitä että jos joku loppuu niin sitten lautanen vaan pöydästä pois. Sen takia meillä juhlien järjestämiseen kuluu rahaa ihan törkeästi kun mä ostan varalle vielä yhden tätä ja toisen tuota. ettei vaan lopu kesken!! :headwall:

Mulla on samaa vikaa, että varmistan ja varmistan ja varmistan ja sitten saakin viikon viettää rääppiäisiä ;).

Mä lisäisin tuonne aurinkokuivattuja tomaatteja, marinoituja herkkusieniä ja grillattua/paistettua halloumijuustoa tarjolle. Mutta onhan tuossa sun listassa jo monipuolisesti, että ei välttämättä tarvitse mitään. Meillä vain rakastetaan noita Välimeren herkkuja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä lisäisin tuonne aurinkokuivattuja tomaatteja, marinoituja herkkusieniä ja grillattua/paistettua halloumijuustoa tarjolle. Mutta onhan tuossa sun listassa jo monipuolisesti, että ei välttämättä tarvitse mitään. Meillä vain rakastetaan noita Välimeren herkkuja.

No mä oonkin ihan pulassa, kun mieli tekis laittaa vaikka sun mitä tarjolle, mutta ei ehkä kannata kuitenkaan yhdellä kertaa ahnehtia liikaa :D.

Riittää toi sun ehdottamas määrä salaattia. Jos haluat pelata varman päälle, jemmaat vielä yhden kerän jäävuorisalaattia, jonka sitten voit hätänä silputa sekaan jos näyttää menekki mahtavalta, mutta en usko.

Mä tekisin kans molemmat kakut, 1 kumpaakin. Mutakakku ainakin on todella nopea tekaista, eikä siihen juustokakkuunkaan mee tuhottomasti. Ja molemmat voi - ja kannattaa - tehdä jo edellisenä iltana.

Mä muuten vaihtaisin sen lohen tonnikalaksi ja katkaravuiksi. Ja muuten kananmunaveneet vois olla kiva lisuke!

oisko sulla ohjetta tohon lime-juustokakkuun? :wave: ja onko juustokakut yleensä vaikee tehä? :D mä rrrrakastan niitä, mutta kerran oon tehny ja siitä tuli älyttömän ruma. mutta hyväähän se oli :D haluisin tehä taas juhliin, mutta pitäiskö jotenkin harjotella ensin? :snotty:

Miten ois tammenlehtisalaattia ja punasalaattia väriä tuomaan?

NAAAAMMMMM!!! :p mä tuun teille kylään, koskas juhlat olikaan..? :D

Tosi hyvältä kuulostaa siis. Mietit ihan vaan että vaikka 3 erilaista salaattia; mexicolainen, lohi ja välimeren ja sit niihin ne hötteet, joista jokainen kasatkoon näköisensä. Mahdotontahan se olis ihan joka maun salaattitarpeita hankkia. Eikä sitä salaattipohjaa (jäävuori yms.) taatusti keräkaupalla mene tässä tapauksessa.

Ja kyllä, 2 kakkua.

Ai hitto nous vesi kielelle...

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
oisko sulla ohjetta tohon lime-juustokakkuun? :wave: ja onko juustokakut yleensä vaikee tehä? :D mä rrrrakastan niitä, mutta kerran oon tehny ja siitä tuli älyttömän ruma. mutta hyväähän se oli :D haluisin tehä taas juhliin, mutta pitäiskö jotenkin harjotella ensin? :snotty:

Juustokakut on minusta ihan älyttömän helppoja. Koskaan en oo saanut sellaista vielä epäonnistumaan.

Limetti-juustokakku

Pohja:

150 g kaurakeksejä
50 g sulatettua voita

Täyte:

5 liivatelehteä
200 g vaahtoutuvaa vaniljakastiketta
200 g maustamatonta tuorejuustoa
200 g rahkaa (naturel tai lime-valkosuklaa)
2 dl sokeria (vähempi riittää, jos käyttää maustettua rahkaa)
3 kananmunan valkuaista
3 limetin mehu

Selpota murustetut keksit ja sulatettu voi keskenään. Taputtele leivinpaperilla vuorattuun irtopohjavuokaan.

Laita liivatelehdet likoamaan kylmään veteen n. 5 minuutiksi.

Vaahdota vaniljakastike, sekoita joukkoon tuorejuusto ja rahka. Mausta sokerilla tarvittaessa. Vatkaa valkuaiset vaahdoksi.

Purista limeteistä mehu ja kiehauta se. Liota kylmästä vedestä puristetut liivatelehdet mehuun ja kaada seos ohuena nauhana täytteeseen. LIsää valkuaisvaahto varovasti nostellen täytteeseen.

Nosta jääkaappiin hyytymään.

Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:

Miten ois tammenlehtisalaattia ja punasalaattia väriä tuomaan?

Juu, vois olla hyvä idea :).

Yhteistyössä