BILETARJOILUSTA taas kyssäri - kiitos, että jaksat kommentoida :D

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Elikkäs lauantaina tulee kavereita valmistujaisbileisiin, ja oon täs koittanut kehitellä ideaa salaattibuffesta.

Mitäs mieltä olette, onko salaattiin tarpeeksi aineksia ja tarjottavaa ylipäätään riittävästi, jos on

- salaattisekoitusta salaatin pohjaksi
- maustettua (ja paistettua) jauhelihaa
- tacolastuja
- lämminsavulohta
- pastaa
- papuja
- aurajuustomurua
- kirsikkatomaatteja
- kurkkua
- ananasta
- oliiveja
- vesimelonikuutioita tai viinirypäleitä

kastikkeeksi
- kermaviilipohjainen salaatinkastike
- yrtti-öljykastike

patonkia + tuorejuustoa

Lisäksi jälkkäriksi ajattelin tehdä

lime-juustokakun ja/tai mutakakun+marjasorbettia (vai -melbaako se on?)

Juomaksi teen raikkaan lime-maustetun boolin, lisäksi tarjolla on ihan kivennäisvettä ja limpparia. Bileet on periaaatteessa OPM.

KYSYMYS! Juhlijoita on itseni lisäksi 8 hlöä. Minkälaisia määriä tuota tarjottavaa pitäisi varata? Esim. tuota salaattipohjaa, kauhean vaikeaa ajatella. Entä mitä mieltä olette kakkupolitiikasta? Kumpi - vai molemmat?

KIITOS jo etukäteen auttajille!

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Jauhelihaa?

Mä lisäisin vielä jotain pähkinöitä ja juustokuutioita, vaikka kotijuustoa tai jotain salaattijuustoa.
Ja sipulirenkaita öljyssä ja viinietikassa marinoituina (sokeria ja mustapippuria mausteena)

No siis kun ajattelin, että vois olla sellainen taco-henkinen tuo lihavaihtoehto... Hyviä ideoita silla, kiitos - tuon salaattihuuston taidan ainakin lisätä listaan, miksei nuo sipulirenkaatkin :).

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Jauhelihaa?

Mä lisäisin vielä jotain pähkinöitä ja juustokuutioita, vaikka kotijuustoa tai jotain salaattijuustoa.
Ja sipulirenkaita öljyssä ja viinietikassa marinoituina (sokeria ja mustapippuria mausteena)

No mun mielestä jauheliha yms. kuulostaa kivalta, koska tuostahan saa koottua esim. hieman ruokaisamman meksikolaistyyppisen salaatin.

Molemmat kakut jälkkäriksi, muuten aika niukka tarjoilu.

Itse lisäisin salaattipöytään paprikaa, sipulia, marinoituja valkosipulinkynsiä, fetajuustoa... Ja jauhelihan lisäksi voisi olla esim. tonnikala ruokaisana vaihtoehtona?

http://www.valio.fi/portal/page/portal/Valio/Keittokirja/Kodin_ruokajuhlat/tarpeeksi_tarjottavaa09082006134143

tsekkaa tuolta, vois löytyä hieman vinkkiä määristä. Ehkä.
Kuulostaa noi sun tarjottavat niin maukkailta että kuokkavieraita voit saada enemmänkin, muista varautua :D

Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Molemmat kakut jälkkäriksi, muuten aika niukka tarjoilu.

Itse lisäisin salaattipöytään paprikaa, sipulia, marinoituja valkosipulinkynsiä, fetajuustoa... Ja jauhelihan lisäksi voisi olla esim. tonnikala ruokaisana vaihtoehtona?

Mut onhan siellä se lohi kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
http://www.valio.fi/portal/page/portal/Valio/Keittokirja/Kodin_ruokajuhlat/tarpeeksi_tarjottavaa09082006134143

tsekkaa tuolta, vois löytyä hieman vinkkiä määristä. Ehkä.
Kuulostaa noi sun tarjottavat niin maukkailta että kuokkavieraita voit saada enemmänkin, muista varautua :D

Hei kiitos linkistä :)!

Yhteistyössä