Toivottavasti kertomastani on lohduksi/kannustimeksi..
Mulla ei oo tullu menkkoja "luomuna" kuin kerran tai kaksi elämäni aikana. Kierto on säännöllinen teroluteillä (ja e-pillereillä). Ehkäisy jätettiin kesällä 02 kun ajateltiin, että tärppää sitten kun tärppää. Asiaa auttoi, kun e-pilsuja uusiessani lääkäri puolihuolimattomasti mutisi, etten niitä varmaan edes tarvitsisi, että raskaus olisi epätodennäköistä. Tammikuussa 03 päästiin tutkimuksiin, koska mulla oli satunnaista vihlontaa alavatsassa, joten (samainen mutisija) lääkäriltäni sain lähetteen Jorviin. Mies todettiin terveeksi. Mulla ei verikokeissa ym. ollu mitään outoa, menkkoja vaan ei kuulunut. Syyksi selvisi, että munasarjat on laiskat (josta joku lukuisista gyneistä, joita tavattiin, kertoi, että laiskat munasarjat -> huono aineenvaihdunta ->ylipaino ->laiskat m.sarjat jne. oravanpyörä). Ovulaatiota yritettiin clomifenilla 6 kertaa tuloksetta. Marraskuussa 03 määrättiin tiputtamaan väh. 8kg painosta (tuolloin painoa oli 106, BMI 38,5). Tiputin painovartijoiden avulla 16kg, jotta päästiin takaisin hoitoihin kevättalvella. Hoksasivat, ettei munatorvien aukioloa oltu tutkittu -> menkat terolutin avulla. Tuntu tosi kurjalta, ettei varsinaisia hoitoja voitukkaan aloittaa.. Kuukautiset alkoivat, muttei saatukkaan lääkäriaikaa (Jorvissa vain 1 lekuri, joka tekee varjoainekuvaukset munanjohtimiin, ja vain maanantaisin paikalla) koska lääkäri oli vapaalla ja seuraava mahd. päivä (maanantai) oli pääsiäinen.. Vielä kamalampi pettymys.. Siinä vaiheessa tuli ehkä miljoonannen kerran itku hoitojen takia + taisivat lentää hanskat naulaan kaaressa.. Saatiin sovittua tutkimus toukokuun alkuun (2004 siis). Tuo aika saatiin onneksi peruuttaa ja siirryttiin neuvolan asiakkaiksi. :heart: Pikkunen sai siis alkunsa loppujen lopuksi melko luomulapsena..
Nyt raskausviikkoja on kasassa 39+3, perätilan takia sectio on keskiviikkona.. Painoa on tullut n.13 kg. Mutta koska sain sitä ennen raskautta alas niin kivasti, eivät esim. polvet ole olleet niin kovilla, kuin jos tuohon 106 kiloon olisi tullut sama määrä lisää. Eli jo tulevan raskausajan kannalta se painon pudottaminen on oikeasti hyvä juttu!
Ja noista Nutrileteista yms.. Ihan hyvä tapa päästä alkuun, jos saa vaan ne sopat alas
Mulle eivät sopineet.. Meni katkarapusoppaa näkkileivän avulla kait joku 5-6pussia yhteensä, mitään muuta makua en saanut väkisinkään syötyä..
Kovasti voimia painonpudotukseen, sillä pienelläkin kilomäärällä on jo iso merkitys! :hug: Ja muutoinkin tsemppiä, olitte sitten hoidoissa tahi ette. Tiedän, miltä se tuntuu, kun itsessä on "vikaa". Teistä kukaan ei ole yhtään huonompi ihminen, vaikkette automaattisesti raskaaksi tulekkaan, muistakaa se! :heart: :hug: