Besafe Izi Combi (tai Combi isofix), käyttäjäkokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermostunut..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermostunut..

Vieras
Meillä on viikon vanha istuin joka pärisee tyhjänä autossa kun ajelee. Käy meinaan tosi paljon hermoon se ääni. Samoin vyöt on ihan tuskasen vaikee saada vedettyä tarpeeksi kireelle.
Onko meillä maanantaikappale vai mitä ihmettä? Kyseessä on kuitenkin tosi kallis ja testien mukaan hyväkin istuin.

Ja miten teidän mielestä on, pitääkö alle kaks viikkoa vanhasta istuimesta saada rahat takas, jos sitä ei saada toimimaan kunnolla??
Voiko asiakasta kusettaa niin että tarjotaan halvemman istuimeen vaihdon yhteydessä erotus lahjakorttina? Mun mielestä pitäs saada rahana, koska rahana mä sen olen maksanutkin. Eihän ne kai voi pakottaa mua ostamaan jotain sieltä jossen tartte mitään?

Meillä ollut käytössä HTS Besafe Izi Combi reilun vuoden ja on kyllä paras istuin, joka meillä koskaan on ollut (lapsia kolme, joten eri istuimiakin on jonkun verran tullut kokeiltua). Ei meidän istuin rämise ja vyöt on tosi helppo kiristää/löysätä. Joko istuin on väärin asennettu tai sit teillä tosiaan on maanantaikappale.

voi hitto sentään jos on maanantaikappale. Me kun autoillaan tosi paljon.
Käytiin tänään näyttämässä niitä, ja pistivät silikonia niihin vöihin. Hitto kuulosti TOSI TOSI spedeltä. Ihanku oisivat antaneet valohoitoa.
Kuulemma räminä/kolina on ominaisuus, ei vika. Voisko sen sitten kertoa ostaessa?

Ja pokkana väittivät etten saisi rahoja takas, vaan vaihtaa johonkin, ja siihen sitten päälle lahjakorttina sen jäännössumman, eli joku 200 euroa.. haloo mitä mä ostan 1 vuotiaalle jostain lastentarvikkeestä kahdella sadalla, kun rattaita en tartte.

Niin siis meillä on isofix, ihan on tuon valmistajan takuuhuoltomies käynyt asentamassa, ja samoin toinen asiantuntija on sen tarkistanut, vai toisinpäinkö se meni. Mutta Ihan varmaan on asennettu oikein. Isofixinä tuo onkin niin on melko mahdotonta asentaa väärin.
Väljyys, ja sitä myöden se kolina tulee kuulemma siitä mekanismista joka säätää sitä istuma-lepotila tasoa.
Noh, eipä auttanut mitään se hemmetin "silikonihoito"..

oottekste pystyny yhtään paikallistamaan mistä se pärinä tulee, itse istuin tärisee jotain vasten, se tukijalka, vyöt ym??
Meillä on kyseinen istuin ja ei se kyllä pärise yhtään, vyöt toimii myös hyvin.
Onhan niissä ohjeet miten ne asennetaan, ja kai ne siellä kaupassa tarkisti että on oikein asennettu?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
oottekste pystyny yhtään paikallistamaan mistä se pärinä tulee, itse istuin tärisee jotain vasten, se tukijalka, vyöt ym??
Meillä on kyseinen istuin ja ei se kyllä pärise yhtään, vyöt toimii myös hyvin.
Onhan niissä ohjeet miten ne asennetaan, ja kai ne siellä kaupassa tarkisti että on oikein asennettu?

Juu kyllä ne itse sen asensi, ja sen tarkisti monta ihmistä, joten varmasti on oikein. Ja on paikallistettu, se pärinä kuuluu siitä rattaasta, joka säätelee sitä kallistuskulmaa. Kuulemma sen verran väljyyttä kuuluu olla.. Paskat sanon minä, jos kerran kellään muulla ei ole sitä.
Suurin ongelma mun mielestä kuitenkin on ne vyöt, ja se etten saa lasta sinne istuimeen tukevasti.
Meillä on pieni tyttö alle 9kg mutta ikää kuitenkin jo yli vuoden. Hänet kun laitan istuimeen niin saan kiristettyä vyötä niin paljon, että siihen olkavöiden alle mulla mahtuu vielä pieni naisen nyrkki. Sit rupee tökkimään niin että vaikka kuinka tiristän ja kiristän, niin en saa. Mies kyllä saa, mutta se onkin tommonen bodaaja. Kai se kuitenkin on tarkoitus toimia naistenkin käyttämänä.

Ei meidänkään lapsi oo mitenkään isokokoisena siihen istuimeen siirtyny, pieni ja lyhkänen on ollu mutta kyllä ne vyöt on aina helposti kiristyny.
Kyllä mä vielä reklamoisin, onhan se myös turvallisuuskysymys jos niitä ei saa tarpeeks kireelle. Varmaan koeistuitte tuolin kaupassa, näkeehän sen kiristyksen jo siellä et sen kuuluu "rullata".

Meilläkin on tuo istuin, tosin ei isofix versio. Ollaan kyllä oltu tyytyväisiä, mutta saman olen huomannut, että vyötä on tosi hankala/tiukka kiristää. Olen ajatellut että oon vaan niin voimaton kun mieheltä käy kyllä...Harvoin sitä onneksi tarvii säätää, mutta nyt kun on välillä toppavaatetta ja välillä ei niin joutuu kyllä vekslaamaan.
Räminää ei pidä. Jossain vaiheessa vähä nitinää mutta sekin loppui.

Meilläkin siis tuo ISOFIX kiinnite, joten ei pitäs olla mitään ylimääräsiä ongelmia. Reklamoitu on, mutta tuo ihmeellinen selitys jollekkin silikoonin lisäämiselle siihen vyöhön, jotta kulkisi paremmin, kuulostaa mielestäni tosi selittelyltä. Taidan sittenkin palauttaa tuon tuotteen, ja vaatia rahat takas.

Meillä on myös tuo istuin ollut melkein vuoden. Hyvin on toiminut muuten, mutta vöiden kanssa on kerran ollut jotain ongelmaa, toinen puoli vyöstä ei yhtäkkiä kiristynyt - oli jotenkin jumissa. Omin avuin saatiin kuitenkin se toimimaan. Lisäksi tuolista kuuluu joskus vähän natinaa ja jotain napsahtelua, johon olen kiinnittänyt huomiota, mutta ei se jatkuvasti häiritse. Olen päätellyt, että se liittyy siihen kireään kiinnitykseen ja auton penkkiin, ne hankaa joskus toisiaan tms. Olen kyllä muutenkin niin kuuro, että en välttämättä edes kuule kaikkea. Tuoliin olen tyytyväinen, meidän poika alkaa olla vain jo niin iso, että olen harkinnut pitäisikö jo kulkusuuntaa vaihtaa kun alkaa olla jalat korvissa.

Tänään laitoin ensimmäistä kertaa kyseisen isofix tuolin autoon. Siitäkin kuuluu ajossa ärsyttävä kilinä ja kolina. Ootko aloittaja keksinyt mitään millä siitä pääsee eroon?

Asennusohjeissa oli mielestäni pieni ristiriita. Manuaalissa sanottiin, että se metallijalka pitää lukita vasta räikällä kiristämisen jälkeen. Tuolissa olevan tarran mukaan taas ennen kiristystä. Ensi kokeilulla tuo jälkimmäinen vaihtoehto tuntuisi järkevämmältä.

En tiedä miten paljon isofix- ja turvavyökiinnityksellä on eroa, mutta meillä on tuo ko istuin turvavyökiinnitteisenä eikä siinä ole ollut mitään ongelmia. Ensimmäisellä kerralla myyjä laittoi sen autoon miehen kanssa, tokalla kerralla kun piti vaihtaa istuin toiseen autoon, kiinnitin sen itse eikä ollut mitään häikkää. Ihan on tukeva ja hiljainen. Itse laitoin ensin jalan oikeaan mittaansa ja sen jälkeen kiristin istuimen räikällä, näin viimeiseen kommenttina. Ja tukevasti meni.

Yhteistyössä