BeSafe iZi Combi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kokemuksia!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kokemuksia!

Vieras
Ollaan lähdössä reissuun ja tarvittais ostaa pikaisesti turvaistuin kun toi kaukalo on tainnut jäädä pieneksi. Kävin lastentarvikeliikkeessä ja siel oli aika ruuhkaa just silloin. Myyjä antoi mukaan pari esittettä turvaistuimista ja sitä lukiessa tuntuu aika kiinnostavalta toi BeSafe iZi combi X1.

Olis kiva kuulla kokemuksia kyseisestä istuimesta tai BeSafe turvaistuimista. Onko helppo asentaa? Saako tätä istuinta esim. kuinka makaavaan asentoon? Ois hyvä ominaisuus saada istuinta kallistettua kunnolla unien vuoksi, jos lähtee pitkälle matkalle.

Harmittaa kun ei olla aikaisemmin perehdytty turvaistuimiin eikä ehditä enää enne reissuun lähtöä kiertelemään ja katselemaan istuimia. Autona meillä on iso farmari, joten tilaa pitäisi löytyä kaikenlaisille istuimille. Kertokaa ihmeessä, jos jollain kokemuksia. Kiitos!

Meillä on juuri tuo istuin (tosin vanhempieni autossa). Isäni oli viimeksi sitä asentaessaan tuskastellut sen kanssa 20 minuuttia. Kuulemma ihan helppo siis asentaa, kunhan vaan seuraa ohjeita tarkasti.

Meidän tyttö aloitti siinä matkustamisen kun neiti oli vähän vajaa 6kk, ja oikein hyvin siinä viihtyi. Istuimen saa melkein yhtä makaavaan asentoon kuin kaukalot ovat. Tosin kauhean pitkää matkaa en siinä putkeen ajelisi jos vauva ei osaa vielä istua. Niissä se ""yhdenkäden"" kiristysjuttu (toimii kyllä ihan yksikätisestikin, mutta itse teen sen aina kahdella) on kätevä. Ainoastaan itse vöiden lukitus on vähän kurja. Jos vauva vähänkään vänkää itseään on vyöt lähes mahdoton saada kiinni, sillä niiden kiinnitykseen tarvitaan se kaksi kättä (lapsen vängätessä kolme, mielellään neljä ;) ).

Eli hyväksi olen sen todennut :)

Meillä on kyseinen istuin, jonka ostimme kun tyttö oli 9kk. Mieheni tutki tarkkaan noita vertailuja ja tämä istuin on saanut hyvät arviot turvallisuudesta. Mieheltäni tuo asentaminen käy näppärästi, itse en ole vielä kokeillut :) Istuin tarvitsee tilavan auton ja sehän teillä onkin.

Meillä ei ole ollut mitään ongelmia lapsen vöiden kanssa. Hän ei tosin koskaan pistä hanttiin. Tuossa edellinen kirjoitti, että istuimen saisi reilusti makaavaan asentoon. Mielestäni näin ei ole. Lapsen nukahtaessa pää alkaa nuokkua alaspäin, vaikka istuin olisi ""makaavassa"" asennossa.

Istuin vaikuttaa tilavalta ja mukavalta. Meillä tyttö on viihtynyt siinä erinomaisesti. Hyvän arvosanan antaisin tälle istuimelle.

Riippuu aika paljon kuitenkin auton penkkien mallista, kuinka makaavaan asentoon istuimen saa. Eli ap:lle vinkki, että kokeilkaa ensin autoonne sitä ennenkuin päätätte mitään. Myyjät kyllä kiinnittävät istuimen autoonne ja kokeilkaa sitä myös niin, että lapsi istuu siinä. Niin näette minkälaisen asennon lapsi siinä saa nimenomaan teidän autossanne.

Yhteistyössä