Bernina ja kuusivaiheinen napinläpi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kvart över
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kvart över

Aktiivinen jäsen
26.03.2007
4 876
9
38
Ompelukone lainassa ja manuaali puuttuu. Osaisko joku selittää miten tuolla kuusivaiheisella napinläven ompelulla saadaan napinläpi aikaan? Mulla ilmeisesti joku kiekko tai säätö väärässä asennossa koska ei onnistu. Tajuan toki että ensin tehdään ykkösellä, sitten kakkosella jne.

Kiitos sinulle joka jaksat vastata!

Hmmm.

Napinläpijalka sulla on paikoillaan, eikös vain?
Ja kaikki kiekot mitä on käytössä niin näyttää napinläpeä? Eli se napinläpikiekko missä on ne kaikki vaiheet ja jos jossain ommelvalikossa näkyy napinlävenkuva niin se kanssa siinä asennossa?

Eihän syöttäjät ole alhaalla?

Mikä siinä tarkalleen ottaen mättää?

Sori Aamuäree, nyt vasta pääsin takas koneelle kun taapero nukahti.
Se kangas ei siis liikkunut siten kun sen mun mielestä pitäisi, junnasi vain paikallaan vaikka olin mielestäni siinä kohdassa missä pitäisi mennä eteenpäin. Mutta paininjalkaa en ollut ainakaan vaihtanut, kiitos! Koitan kohta jos saan vauvan myös unille.

Siinä alimpana on mulla sellainen kiekko josta valitaan punainen tai vihreä puoli, sekä sisemmällä valitsimella # tai ---^^^, missä asennossa sen pitäisi olla? (jos tajusit mitä tarkoitin :) )

Onnistuiko jo?

Mulla ei ole tuollaista konetta eli ihan perstuntumalla vastailen.

Yks mikä aiheuttaa junnaamista on se, että tikki on liian tiheällä tai sitten alalangan kanssa on muodostunut takku (tai vaikka neula on söhertänyt kangasta koneen 'sisään' eli puolakoteloa kohti).

Yhteistyössä