Bensan hinta triplaantuu ihan kohta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja käääk!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25309994]Hyvä. Meillä harrastetaan hyötyliikuntaa. Vain isot kauppaostokset ja pitkät kylämätkat tehdään autolla.[/QUOTE]

Tiedätkö miten polttoaineiden hinnannousu vaikuttaa elintarvikkeiden hintaan?

[QUOTE="vieras";25310014]Tiedätkö miten polttoaineiden hinnannousu vaikuttaa elintarvikkeiden hintaan?[/QUOTE] tiedätkö sinä että hinnat nousevat , vaik ei polttoaineen hintaa nostettaisikaan. Se nyt vaan on olut tapana. nostaa hintoja.
Mulle on aivan sama mitä bensa maksaa, kun en osta autoa niin kauna kun asutaan näi lkähelä keskustaa kunnyt asutan ( noin 4km) ja koluunkin mulla matkaa noin 7 kilsaa, enkä tarvii autoa sitä varten. julkiset kulkee huonosit, mutta me osatan kulkea pyörälä ja kävellenkin.
Tänäänkin jaksetiin kauppaan kävellä. aika moni olis tuonne lähikauppankin äkkiä hurauttanut autolla.

tiedätkö sinä että hinnat nousevat , vaik ei polttoaineen hintaa nostettaisikaan. Se nyt vaan on olut tapana. nostaa hintoja.
Mulle on aivan sama mitä bensa maksaa, kun en osta autoa niin kauna kun asutaan näi lkähelä keskustaa kunnyt asutan ( noin 4km) ja koluunkin mulla matkaa noin 7 kilsaa, enkä tarvii autoa sitä varten. julkiset kulkee huonosit, mutta me osatan kulkea pyörälä ja kävellenkin.
Tänäänkin jaksetiin kauppaan kävellä. aika moni olis tuonne lähikauppankin äkkiä hurauttanut autolla.

(mulle on ihan se ja sama bensan hinnalle kun ajetaan vaan pakolliset)
Mutta jos ajatellaan että vaikka sun miehen lääkkeiden hinnat triplaantuisi niin olisit kuule itsekin HETI kitisemässä asiasta täällä. Ja seuraavaksi iniset että miehen on pakko käyttää. No niin on kuule monen autoiltava ellei koko perhe jää kotiin makaamaan.

tiedätkö sinä että hinnat nousevat , vaik ei polttoaineen hintaa nostettaisikaan. Se nyt vaan on olut tapana. nostaa hintoja.

Senkus sotket hangessa fillarilla.

voi Rollo, Rollo - kaikki tuotantokustannukset (esim. palkat) tuppaavat nousemaan, ja sen vuoksi elintarvikkeiden hinnat nousevat. Mutta jos bensan hinta kolminkertaistuu, ruuan hinnan korotukset eivät enää olekaan prosenttia tai kahta.

Lentorahtina ja laivoilla Suomeen tuotavien elintarvikkeiden hinnat nousevat huimasta (näissä mm. hedelmät ja kahvi), eikä mikään ruoka sinne kauppaan automaattisesti tule. Melkoisesti nousevat elintarvikkeiden kuljetuskustannukset jos bensan hinta kolminkertaistuu, ei nyt ihan kolminkertaistu, sillä kuljetuskustannuksia, sillä kuluja on muitakin kuin bensa. Mutta esim. kahvin hinta on helposti sitten jo 6 euroa paketti.

[QUOTE="poikia3";25310360]voi Rollo, Rollo - kaikki tuotantokustannukset (esim. palkat) tuppaavat nousemaan, ja sen vuoksi elintarvikkeiden hinnat nousevat. Mutta jos bensan hinta kolminkertaistuu, ruuan hinnan korotukset eivät enää olekaan prosenttia tai kahta.

Lentorahtina ja laivoilla Suomeen tuotavien elintarvikkeiden hinnat nousevat huimasta (näissä mm. hedelmät ja kahvi), eikä mikään ruoka sinne kauppaan automaattisesti tule. Melkoisesti nousevat elintarvikkeiden kuljetuskustannukset jos bensan hinta kolminkertaistuu, ei nyt ihan kolminkertaistu, sillä kuljetuskustannuksia, sillä kuluja on muitakin kuin bensa. Mutta esim. kahvin hinta on helposti sitten jo 6 euroa paketti.[/QUOTE]

Ei koske Rolloa koska Rollolla on fillari. ;)

[QUOTE="poikia3";25310360]voi Rollo, Rollo - kaikki tuotantokustannukset (esim. palkat) tuppaavat nousemaan, ja sen vuoksi elintarvikkeiden hinnat nousevat. Mutta jos bensan hinta kolminkertaistuu, ruuan hinnan korotukset eivät enää olekaan prosenttia tai kahta.

Lentorahtina ja laivoilla Suomeen tuotavien elintarvikkeiden hinnat nousevat huimasta (näissä mm. hedelmät ja kahvi), eikä mikään ruoka sinne kauppaan automaattisesti tule. Melkoisesti nousevat elintarvikkeiden kuljetuskustannukset jos bensan hinta kolminkertaistuu, ei nyt ihan kolminkertaistu, sillä kuljetuskustannuksia, sillä kuluja on muitakin kuin bensa. Mutta esim. kahvin hinta on helposti sitten jo 6 euroa paketti.[/QUOTE]No ei kolminkertaistu saati tuplaannu ihan lyhyellä aikajanalla.

Aloituksesta saa sen käsityksen että bensan hinta triplaantuu, mutta tuossa linkissä ei missään sanottu että se triplaantuu, siinä vaan todettiin, että Iran uhkaa, mikään ei ole varmaa vielä.

Vuodenvaihteen dieselin korotus nostaa reilulla tuhannella eurolla kuukausikustannuksia per auto kuljetusliikkeelle. Ja kaikki korotukset löytävät tiensä tavaran hintaan kaupanhyllyssä. Jokainen tampax ja suklaarasia tuodaan kauppaan autolla.

[QUOTE="sama";25310677]Niin varmasti saa käydä, mutta onko polttoaineen tuonnin suhteen jotain rajoituksia, vai voiko Venäjltä tuoda mielin määrin edullista polttoainetta?[/QUOTE]

Tankki täyteen + 10L kanisterissa

[QUOTE="vieras";25310499]Kuis usein Venäjällä voi käydä tankkaamassa, vai eikö sillä ole väliä?[/QUOTE]

Pari kertaa tunnissa yöaikaan ja päivällä muutaman kerran

[QUOTE="sama";25310677]Niin varmasti saa käydä, mutta onko polttoaineen tuonnin suhteen jotain rajoituksia, vai voiko Venäjltä tuoda mielin määrin edullista polttoainetta?[/QUOTE]

Täällä itäsuomessa ajellaan edelleen g20 vaneilla, skotareilla ja muilla letukoilla. Alkaen 120 litraa /kpl ;D

Yhteistyössä