Ben Zyskowicz MTV:lle: "Helsingin kantakaupungissa ei tule olla mahdollisuutta asua, jos asuu veronmaksajien vahvasti tukemana"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ois kyl kiva jos Helsingin keskustasta tulis taas chic. Semmone jugend. Semmonen tehtaanpatruunoiden ja Serlachiuksien arvokämppien tyyssija.

Huomaa etten paljoa tiedä Helsingistä, mutta ottakaa se mun ajatus tuosta :D

• Rakkaus
Reactions: Lispetti
LOISTAVA IDEA!!!!,
ainoastaan silloin jos ihmiset saisivat palkkaa jolla elää ilman tukia.

Eli onko ongelma liian kalliit hinnat vai liian pienet palkat? Molempia ei voi olla yhtä aikaa, eihän tästä muuten mitään tule.
Kyllä palkalla elää Suomessa ilman tukia - menot pitää vain sovittaa tulojen mukaisiksi. Mutta jos Helsingin kantakaupungissa asumista pidetään saavutettuna ihmisoikeutena josta ei voi luopua, ei matala palkka riitä. Asuinpaikka valitaan maksukyvyn mukaiseksi. Sama pätee muihinkin hintoihin. Vai pitääkö jokaisella olla mahdollisuus ostaa Vette työmatka-autoksi valtion tuella, jos rahat eivät muuten riitä?

Kyllä vasta olisikin hyvä idea, että ihminen, joka ei muutenkaan meinaa pärjätä elämässään ja jonka tukiverkko on pääkaupunkiseudulla, pistettäisiin ulkopaikkakunnalle asumaan, jotta elämä voisi romahtaa lopullisesti ja ottaisi turhake vihdoin itsensä hengiltä. Tietysti voisi elää äidin tai isän helmoissa, jos sellaiset löytyy, mutta sitten on vielä enemmän halveksittu ja epäitsenäinen luuseri. Mieltä kohottavaa miten yksinkertaisia asiat ovat. Ei kannata jäädä tänne kenenkään kuntoutumaan, jotta joskus sitten voisi kyetä olemaan osa yhteiskuntaa ja maksaa elämänsä takaisin.

Kyllä vasta olisikin hyvä idea, että ihminen, joka ei muutenkaan meinaa pärjätä elämässään ja jonka tukiverkko on pääkaupunkiseudulla, pistettäisiin ulkopaikkakunnalle asumaan, jotta elämä voisi romahtaa lopullisesti ja ottaisi turhake vihdoin itsensä hengiltä. Tietysti voisi elää äidin tai isän helmoissa, jos sellaiset löytyy, mutta sitten on vielä enemmän halveksittu ja epäitsenäinen luuseri. Mieltä kohottavaa miten yksinkertaisia asiat ovat. Ei kannata jäädä tänne kenenkään kuntoutumaan, jotta joskus sitten voisi kyetä olemaan osa yhteiskuntaa ja maksaa elämänsä takaisin.
Ehkä sitä tukiverkkoa olisi hyvä ravistella sen verran, että tuo ihminen oppisi seisomaan omilla jaloillaan.
Miksi muuten maaseudun työttömille (joilla tukiverkko ja asunto on maaseudulla) aina ehdotetaan työn hakemista pääkaupunkiseudulta?

• Tykkää
Reactions: ruuttis
Alkuperäinen kirjoittaja m1es:
Ehkä sitä tukiverkkoa olisi hyvä ravistella sen verran, että tuo ihminen oppisi seisomaan omilla jaloillaan.
Miksi muuten maaseudun työttömille (joilla tukiverkko ja asunto on maaseudulla) aina ehdotetaan työn hakemista pääkaupunkiseudulta?
Tahtovat tehdä kaivoksia sinne

• Tykkää
Kyllä palkalla elää Suomessa ilman tukia - menot pitää vain sovittaa tulojen mukaisiksi. Mutta jos Helsingin kantakaupungissa asumista pidetään saavutettuna ihmisoikeutena josta ei voi luopua, ei matala palkka riitä. Asuinpaikka valitaan maksukyvyn mukaiseksi. Sama pätee muihinkin hintoihin. Vai pitääkö jokaisella olla mahdollisuus ostaa Vette työmatka-autoksi valtion tuella, jos rahat eivät muuten riitä?
Juu juu, päivänselvä asia, mutta
eikö sinua jännitä lopputulema?
Osaatko arvata mihin tuollainen johtaa?

Auts, nyt osui. Mutta aloitin työt jo 14-vuotiaana, mulla kun sitä lapsuutta ei oikein ollut, ja käytin silloin lähes kaiken Suomen yritysten tukemiseen niin saako sillä vähän syntejä anteeksi.😁 Enkä tosiaan pitänyt opintolainaa kuin pari vuotta, en siis päässyt hyötymään lainaeduista. En tyhmyyttäni maksanut heti pois (😏) vaan ahdisti pitää lainaa. Tämänkin tietäisit jos olisit lukenut toisesta ketjusta.🤓

Edit:
Sä sait äidiltä ja isiltä tukea, minä en. Toivottavasti osaat arvostaa tuota.
Älä kuitenkaan kadota sitä todellisuutta että hyvin moni on ilman äitin ja isin tukea. Kaikille ei vanhemmat kustanna/ole takaamassa lainoja kuten sinulle.
Vähän jo alkaa haiskahtaa sellainen kermaperseily noissa sinun viesteissä…🤷‍♀️

Viimeksi muokattu:
Tämän palstan kirjoittajat ovat kaikki latvaräjähtäneitä setiä. Ei kannata tuhlata aikaansa elämäänsä kyllästyneiden ja pihien kuvatusten kanssa vänkäämiseen.

Tämän palstan kirjoittajat ovat kaikki latvaräjähtäneitä setiä. Ei kannata tuhlata aikaansa elämäänsä kyllästyneiden ja pihien kuvatusten kanssa vänkäämiseen.
Olen huomannut myös sellaista aktivistin ölinän kaltaista ideologista höttöä näillä kahdella sedällä.
He ovat valmiita luopumaan hyvinvointivaltiosta ja terveestä sukupolvesta!
Ja ymmärrän tämän, oikeasti ymmärrän.
Sedät ovat vihaisia!
Joka puolella mainostetaan, että työttömät elävät leveästi eivätkä halua lähteä töihin.

Työpaikkoja ei ole lähellekään kaikille! Tämä käy ilmi jos viitsii tutkia. Miten voidaan siis potkia jo maassa makaavaa?

Tosiasia on se, että osa työttömistä ovat päättäjien päätösten vuoksi syrjäytyneitä ihmisiä! Jotkut hyvin sairaita mentaalisesti, he eivät ole saaneet oikeanlaista tukea selvitääkseen itse.
Sediltä on unohtunut sellainen pieni mutta tärkeä seikka!
Tällä konseptilla, että köyhiä kurjistetaan, tulee uusi sairastunut sukupolvi! Meidän NIMENOMAAN tulisi kaikin keinoin satsata nuoriin ja tehdä muutokset heidän kohdalla OIKEIN, jotta he innovoivat ja perustavat yrityksiä Suomeen!

Ois kyl kiva jos Helsingin keskustasta tulis taas chic. Semmone jugend. Semmonen tehtaanpatruunoiden ja Serlachiuksien arvokämppien tyyssija.
Huomaa etten paljoa tiedä Helsingistä, mutta ottakaa se mun ajatus tuosta :D
Ei ytimestä enää saa sellaista. Olen oikeasti tosi vihainen sen ajan päättäjille jotka päättivät kaataa kauniita kivitaloja vaihtaakseen ne rumiin pahvineukkukuutioihin! Ne ei istu keskustaan muiden kauniiden kivitalojen sekaan yhtään mitenkään!

Onneksi siellä kuitenkin on tällaiselle vanhojen rakennusten tuiijottelijoiölr vielä silmäkarkkia!😍
Enempää ei pidä menmä kaatamaan!

Esitän tähän yhden absurdeimmista kaadoista, mikä ei millään tasolla ollut sopivaa:

Katsokaa tätä kuvankaunista Norrmanin taloa:
Show

082b8228b6914b499e1d8199fdb62255.jpg

Tilalle pykättiin karmea neukkukuutio! Tuo ei istu maisemaan yhtään mitenkään!
(Stora Enson vanha pääkonttori)
images

• Surullinen
Reactions: Echo
Ei ytimestä enää saa sellaista. Olen oikeasti tosi vihainen sen ajan päättäjille jotka päättivät kaataa kauniita kivitaloja vaihtaakseen ne rumiin pahvineukkukuutioihin! Ne ei istu keskustaan muiden kauniiden kivitalojen sekaan yhtään mitenkään!

Onneksi siellä kuitenkin on tällaiselle vanhojen rakennusten tuiijottelijoiölr vielä silmäkarkkia!
Enempää ei pidä menmä kaatamaan!

Esitän tähän yhden absurdeimmista kaadoista, mikä ei millään tasolla ollut sopivaa:

Katsokaa tätä kuvankaunista Norrmanin taloa:

Tilalle pykättiin karmea neukkukuutio! Tuo ei istu maisemaan yhtään mitenkään!
(Stora Enson vanha pääkonttori)
arkkitehdit...

• Tykkää
Ilmeisesti tulevaisuudessa tullaan katsomaan vuokrarajoja tarkemmin ja sehän sitten korjaa ongelman aika pitkälti. Tosin edelleen on kyllä niin, että liian moni ihminen saa asumistukea eli järjestelmä on viallinen. Eihän tarkoituksena voi olla, että työssäkäyvätkin saavat tukea ja sillä tavalla vuokrat pidetään epänormaalin korkealla. Hyvin toimivassa järjestelmässä markkinat määräisivät hintatason, johon palkka riittää, ja sitten se pieni määrä ihmisiä, jotka syystä tai toisesta apua tarvitsevat saisivat lisäksi tukea.
Jos nyt lähdetään siitä liikkeelle, että olis niitä työpaikkoja…iso määrä ihmisiä ovat ilman…

otaniemessä arkkitehtiteekkarit värjäs teekkarilakkisa punaviinillä ja julistivat rakentavansa vain kapitalismin raunioille
Korruptio kukoisti, miksi kukaan ikinä kaataisi kauniita kestäviä vanhoja rakennuksia! Grynderit ruhjoivat ja 1960- ja 70-luvulla rakennetut talot ovat ylivoimaisesti heikoimpia laadultaan!

Juu juu, päivänselvä asia, mutta
eikö sinua jännitä lopputulema?
Osaatko arvata mihin tuollainen johtaa?

Auts, nyt osui. Mutta aloitin työt jo 14-vuotiaana, mulla kun sitä lapsuutta ei oikein ollut, ja käytin silloin lähes kaiken Suomen yritysten tukemiseen niin saako sillä vähän syntejä anteeksi. Enkä tosiaan pitänyt opintolainaa kuin pari vuotta, en siis päässyt hyötymään lainaeduista. En tyhmyyttäni maksanut heti pois () vaan ahdisti pitää lainaa. Tämänkin tietäisit jos olisit lukenut toisesta ketjusta.

Edit:
Sä sait äidiltä ja isiltä tukea, minä en. Toivottavasti osaat arvostaa tuota.
Älä kuitenkaan kadota sitä todellisuutta että hyvin moni on ilman äitin ja isin tukea. Kaikille ei vanhemmat kustanna/ole takaamassa lainoja kuten sinulle.
Vähän jo alkaa haiskahtaa sellainen kermaperseily noissa sinun viesteissä…
EI tuo tukeminen maksanut heille mitään, vaati vain sitä, että luottivat minuun. Kyllä tavallinen duunari voi laittaa asuntonsa lapsen lainan pantiksi, mutta kaikilla ei (ehkä onneksi) riitä siihen uskallusta. Minä olen aloittanut työnteon 15-vuotiaana, eli hävisin sinulle vuoden. En saanut viikkorahaa vaan kaikki mitä asunnon ruoan ja opiskelutarvikkeiden lisäksi halusin, piti itse kustantaa. Maksoin siis itse ansaitulla rahalla fillarit, leffaliput, musiikki- ja kalastusvälineet. Ja tietenkin lahjat/tarjoilut tytöille.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
EI tuo tukeminen maksanut heille mitään, vaati vain sitä, että luottivat minuun. Kyllä tavallinen duunari voi laittaa asuntonsa lapsen lainan pantiksi, mutta kaikilla ei (ehkä onneksi) riitä siihen uskallusta. Minä olen aloittanut työnteon 15-vuotiaana, eli hävisin sinulle vuoden. En saanut viikkorahaa vaan kaikki mitä asunnon ruoan ja opiskelutarvikkeiden lisäksi halusin, piti itse kustantaa. Maksoin siis itse ansaitulla rahalla fillarit, leffaliput, musiikki- ja kalastusvälineet. Ja tietenkin lahjat/tarjoilut tytöille.
Vaikka tukeminen ei heille mitään maksanut niin tuosta kannattaa olla silti kiitollinen.
On niin paljon ihmisiä jotka joutuvat tehdä töitä todella paljon enemmän jos heillä ei ole takaajia!

Vaikka tukeminen ei heille mitään maksanut niin tuosta kannattaa olla silti kiitollinen.
On niin paljon ihmisiä jotka joutuvat tehdä töitä todella paljon enemmän jos heillä ei ole takaajia!
Totta kai olen ollut kiitollinen ja puolestani auttanut heitä ja muutakin sukua/ystäväpiiriä. Meillä tuo perheen/suvun sisäinen solidaarisuus toimii joka suuntaan.

Mutta taas: "joutuvat tekemään" :geek:

• Haha
Totta kai olen ollut kiitollinen ja puolestani auttanut heitä ja muutakin sukua/ystäväpiiriä. Meillä tuo perheen/suvun sisäinen solidaarisuus toimii joka suuntaan.

Oot kyl aika ihana!🤣❤️

• Haha
Reactions: m1es

Ja pilkku tulee ennen "jos"-sanaa Lissun viestissä. :unsure:

• Rakkaus
  • Haha
Reactions: Lispetti ja m1es

Yhteistyössä