Belly Bandit -tukivyö ennen ja jälkeen synnytyksen

  • Viestiketjun aloittaja tinsu*
  • Ensimmäinen viesti
tinsu*
Hei!

onko kenelläkään kokemusta tällaisesta belly bandit tukivyöstä?
( De Belly Bandit | losing weight after pregnancy)

Suomessakin varmaan myydään saman tyylisiä tukivöitä. Olisin tiedustelut että auttaako tukivyön tai tällaisen bellybandit korsetin pitäminen mahan palautumisesta? Niin että kun on synnyttänyt niin tukeeko korsetti/ tukivyö "tyhjää" mahaa niin että se ei pääse tipahtamaan ennen kuin se vetäytyy takas!?

Onko kenelläkään ylipäätään kokemusta että olisi synnytyksen jälkeen tukenut mahaa jollain?

Kiitän vastauksista etukäteen:)
 
"Massukka"
Mä pidin (11v sitten) anoppini neuvosta tukivyötä heti synnytyksen jälkeen. Se oli sama, mitä käytin raskauden aikana, leveä kuminauha alhaalla ja sitten trikoinen "pussi" mahalle (Anitan?) Oli todella hyvä, tuki hienosti kun liikuin, ja mitään maharöllykkää ei jäänyt. Anoppi kun on syntynyt v.31 niin tiesi että pitää pitää korsettia :)

Nyt on laskettu aika käsillä, Belly Bandit oottelee kaapissa ja varmasti käytän nytkin. IHmettelen, että ei neuvoloissa ohjeisteta tämmöiseen.
 
"Massukka"
Noniin,

synnytetty on 3,5kk sitten. Bellybandit oli käytössä aluksi, mutta tuntui että se painaa elimiä alaspäin ja lantionpohja ei ollut tarpeeksi vahva sielä. Käytin sitten sitä Anitan heppoisempaa tukiliiviä, joka auttoi selkään ja ryhtiin mutta ei "pusertanut" painetta alaspäin.

Kun lantionpohja oli palautunut (n.4viikkoa) synnytyksestä, vaihdoin bellybanditiin. Ihan se perusversio oli aika kova ja joustamaton, mutta käytin kuitenkin päivittäin, en yöllä, pari-kolme viikkoa.

Tulos: ei kengurureppua edessä, toki vielä on pullukka maha kun painoa on vielä +4kg lähtöpainosta, mutta ei tuohon mitään röllykkää jää.
 
Moi! Mä suosittelen EHDOTTOMASTI! Itelllä painoa tuli 33kg raskauden aikana, ja sektion jälkeen roikkui inhottava pussukka haavan päällä. Viikko leikkauksesta pystyin laittamaan banditin päälle, ja mikä helpotus! Se tukee aivan mahtavasti vatsaa ja selkää, ja pystyin liikkumaan, nousemaan ja olemaan kivuttomammin kuin ei elimet ja haava vellonut ilman tukea. Nyt kaksi viikkoa pitänyt yötä päivää belly banditia (kyllä, se on niin mukava että ei haittaa yhtään pitää myös öisin) ja öljynnyt ihoa weledan raskausöljyllä, niin löysä nahka on palannut kimmoisaksi ja pussukka haavan päältä on alkanut nousemaan takaisin paikoilleen! Olen ihan varma että se nahka/läskipussukka ei olis siitä itsekeen alkanut nousemaan. Tästä kun vielä menee aikaa ja pääsen treenaamaan, niin on ehkä toivoa palautua normaaliksi? Ainakin suunta on hyvä, ja vyötäröltä lähtenyt jo n. 15-17cm. Vyö oikeesti auttaa nahkaa ja lihaksia palautumaan paikoilleen, eihän ne voi itsekeen nousta, jos röllykkä on paha? Siis mun järjen mukaan. En tajua miks suomessa ei enemmän puhuta näistä tukivöistä? Ne auttaa oikeesti kipuihin ja palauttaa ulkonäön :) tietty tää on vaan mun kokemus enkä voi tietää mitä olis käyny ilman vyötä.
 
Viimeksi muokattu:
"vierailija"
Vastaanpa minäkin, vaikka omista raskauksistani onkin jo aikaa... Kahden ensimmäisen raskauden ja synnytyksen jälkeen en käyttänyt mitään tukivyötä tms. Kolmannen raskauden ja synnytyksen jälkeen käytin vyötärökorsettia ja olin todella tyytyväinen: Korsetti tuki selkää ja mielestäni auttoi vatsan palautumisessa huomattavasti. Se raskauden jälkeinen löysä nahkapussi katosi mielestäni nopeammin kuin edellisisten raskauksien jälkeen ja palauduin omiin mittoihinini nopeammin. Paino valitettavasti ei tippunut yhtä nopeasti kuin aiemmilla kerroilla, mutta lopputulos oli kuitenkin jokseenkin siedettävä :)

Suosittelen lämpimästi jonkun korsetin tms. käyttöä synnytyksen jälkeen ja ihmettelen kovasti, miksei tästä puhuta enempää neuvolassa.
 
Miulla on tällä hetkellä belly bandit bamboo käytössä. Muuten tuntuu hyvältä päällä, mutta selän kohdalta bandit menee ns kaksin kerroin mikä on todella ruman näköinen.:/ En tiedä pidänkö sitä jotenkin väärin, mutta laittaessa kurttua ei tule, mutta kun hetken liikut niin siinä se töröttää. Mutta vatsaan tuntuu auttavan!
 

Yhteistyössä