BB

  • Viestiketjun aloittaja "hih"
  • Ensimmäinen viesti
ap
Sellanen ajattelumaailma, että en mä kyllä rahaa haluais, jos mä lähtisin jonneki maailmalle auttaan kaikkia apua tarvitsevia. Mä menisin sinne muuten vaan auttaan kaikkia. Alotetaan vaikka norsuista :D En mä kyllä synnyttääkään haluais, se on ihan liian itsekästä, adoptoisin kyllä niin paljon ku mahdollista (sehän onkin niin yksinkertasta... ja halpaa ) . Sillä lailla mä auttasin niitä hätää kärsiviä ym.

Sangen naivia idealismia :)
 
ap
[QUOTE="vieras";21924632]No ajatteleehan moni aikuinenkin noin. Ja jotkut elävät myös oikeasti sillä tavalla.[/QUOTE]

Ai että ihan monet aikuset. Tai sit ei :) Kyllä se elämä opettaa sit.
 
voivoi
mulla on ystävä 38v, joka aina sanoo, että haluaisi ottaa kaikki maailman lapset syliinsä ja halata heitä ja poistaa nälänhädän ja kurjuuden, sairaudet jne maailman lapsilta. puhuu hyväntekemisestä niinkuin joku hurmoshenkinen. kerran erehdyin mainitsemaan millaista oikea lastensuojelutyö on täällä suomessa, ja hänen kommenttinsa oli voi kauhea, en halua kuulla mitään tuollaista, miten voit opiskella ja lukea tuollaista alaa (opiskelin siis sosiaalityötä silloin) =). vähä off topic, mutta kyllä joo tällaisia aikuisiakin todella on.
 
ap
[QUOTE="vieras";21924709]No kyllä aika monet lähtevät (tai haluavat lähteä) kehitysmaihin auttamaan ja monet ovat lapsettomia juuri noiden syiden takia. Ja aika monet ihmiset oikeasti myös adoptoivat. Eli mikä naiviusvaihde näillä ihmisillä on jäänyt päälle ja koska he sitten oppivat?[/QUOTE]

Raha nyt vaan sattuu pyörittään tätä maailmaa aika pitkälle. Vapaaehtoistyönä norsuja auttamalla ei adoptiot onnistu.
 
ap
mulla on ystävä 38v, joka aina sanoo, että haluaisi ottaa kaikki maailman lapset syliinsä ja halata heitä ja poistaa nälänhädän ja kurjuuden, sairaudet jne maailman lapsilta. puhuu hyväntekemisestä niinkuin joku hurmoshenkinen. kerran erehdyin mainitsemaan millaista oikea lastensuojelutyö on täällä suomessa, ja hänen kommenttinsa oli voi kauhea, en halua kuulla mitään tuollaista, miten voit opiskella ja lukea tuollaista alaa (opiskelin siis sosiaalityötä silloin) =). vähä off topic, mutta kyllä joo tällaisia aikuisiakin todella on.
Melko naiveja aikusia :)
 
[QUOTE="hih";21924529]Voi hyvä tavaton, mitä maailman parantajia tuolla nuo pikkulikat on :D Liikuttavan lapsellisia.[/QUOTE]

Joo ja yks haluaa asua kotona että äiti maksaa sen kaikki laskut, voi elämän kevät !!
 
"vieras"
Raha nyt vaan sattuu pyörittään tätä maailmaa aika pitkälle. Vapaaehtoistyönä norsuja auttamalla ei adoptiot onnistu.
Ahaa, tarkoitit siis sitä, että nuo kaikki eivät yhtäaikaisesti voi todennäköisesti toteutua. Mutta kai sitä saa olla unelmia, vaikka ei kaikki niistä toteudukaan. Eikä siellä norsuja auttamassa tarvitsisikaan kymmeniä vuosia olla. Onhan monet(!) ihan parin vuoden keikoilla noissa hyväntekeväisyysjutuissa.
 

Yhteistyössä