Banaanisoseesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja isopyllypupu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

isopyllypupu

Jäsen
10.11.2009
49
0
6
Mites te muut ootte tehny banaanisosetta? Voiko sitä (samanlailla ku esim. omenaa) vaan sauvasekoittimella survoa ja pakastaa? Kun en viitsisi aina olla ostamassa yhtä banaania ja sitä sit antaa (ja loput menis roskiin ku en itse banaanista niin välitä). Vai pitäiskö laittaa jotain muuta joukkoon? On ollu vaan tosi käteviä noi jääpalamuottiin tehdyt soseet :)

Mä olen pakastanut banaania sekä muiden soseutettujen aineiden joukossa, että sellaisenaan. Ja hyvin on muksulle kelvannut.

Sauvasekoittimella saa soseeksi, mutta jos haluaa vähemmän ilmakuplia joukkoon, niin haarukka on parempi.

Ei kannanta pakastaa, maku muuttuu. (Tai voihan sita kokeilla tietysti jos vaikka maistuisi se erilainen banaani, itsella aina pakkasessa banaani smoothien tekoa varten.)
Banaani sailyy kylla ihan hyvin niin, etta leikkaat kuorimatta tarvitsemasi kokoisen palan ja muussaat sen haarukalla soseeksi. Loppu banaani jaakaappiin. Se leikkauskohta kovettuu aika hyvaksi "kanneksi" siihen. Meilla vetaa vauva puolikkaan banaanin kerrallaan ja hyvin sailyy seuraavaan paivaan loput noin (varmaan kauemminkin, mutta ei ole tullut kokeiltua).

Yhteistyössä