Bakteerivaginoosi- hoito?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Potilaan vastuulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Potilaan vastuulla

Vieras
Hei

Kavin sairaanhoitajalla paattyneen suhteen jalkeen, koska olimme suojaamattomassa yhdynnassa, sukupuolitauteja ei onneksi ollut, mutta jonkinmonen emattimen bakteeritulehdus kylla- eli bakteerivaginoosi.

Oireena minulla on ollut kellertavaa vuotoa, mutta sekin oli voimakkaimmillaan n. viikko sitten, ja on tasoittunut jo..

Hoitaja maarasi Metronidazole- kuurin (kaiketi kuten Flagyl) 400g kahdesti paivassa viikon ajan, mutta sanoi etta saan itse paattaa otanko kuurin vain en!

En nyt oikein tieda mita tehda, ei haluttaisi kovinkaan alkaa syomaan laaketta (olen todella herkka monille laakkeille, ja saan allergisia oireita usein jne) mutta toisaalta jos on jokin tauti niin ei kylla tunnu hyvalta jattaa hoitamattakaan!

Mutta minkalainen tulehdus tama "bakteerivaginoosi" nyt sitten on? Voiko keho parantaa sen itsekseen? Tosiaan kun niita oireita nyt ei niin kauheasti ole, niin mietityttaa mita tehda...

Olisin todella kiinnostunut, jos joku ystavallinen voisi neuvoa.

Onko haitallista jattaa Flagyl-kuuri syomatta, koska oireena on "vain" kellertava vuoto, ei hajua, tai kipuja tms? Niin toivon etta tallaiset hoituisi itsestaan...

Hei

Kavin sairaanhoitajalla paattyneen suhteen jalkeen, koska olimme suojaamattomassa yhdynnassa, sukupuolitauteja ei onneksi ollut, mutta jonkinmonen emattimen bakteeritulehdus kylla- eli bakteerivaginoosi.

Oireena minulla on ollut kellertavaa vuotoa, mutta sekin oli voimakkaimmillaan n. viikko sitten, ja on tasoittunut jo..

Hoitaja maarasi Metronidazole- kuurin (kaiketi kuten Flagyl) 400g kahdesti paivassa viikon ajan, mutta sanoi etta saan itse paattaa otanko kuurin vain en!

En nyt oikein tieda mita tehda, ei haluttaisi kovinkaan alkaa syomaan laaketta (olen todella herkka monille laakkeille, ja saan allergisia oireita usein jne) mutta toisaalta jos on jokin tauti niin ei kylla tunnu hyvalta jattaa hoitamattakaan!

Mutta minkalainen tulehdus tama "bakteerivaginoosi" nyt sitten on? Voiko keho parantaa sen itsekseen? Tosiaan kun niita oireita nyt ei niin kauheasti ole, niin mietityttaa mita tehda...

Sinun tilanteessasi minä ainakin kokeilisin ensin vaikkapa Gyno-capseilla, jotka siis ovat maitohappobakteerikapseleita (emättimeen laitettavia). Voihan se mennä jopa itsestäänkin, mutta noista maitohappobakteereista ei ainakaan haittaa pitäisi olla. Nyt on uusikin tuote, suun kautta otettava Femiflor. Siitä ei ole kokemusta, mutta tuollaisilla lähtisin kuitenkin ensin yrittämään. Nekin jo voivat auttaa, eikä tulisi kropalle shokkia niin kuin Flagylin kanssa.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä