Bakerin kystasta tietävät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmmm ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmmm ap

Vieras
Minkä kokoinen kysta on pieni ja mikä iso? Itsellä 4cm läpimitaltaan ja paksuudeltaan 5mm ja mietin, onko sitten iso vai pieni... Ensi viikolla aika ortopedille mutta mietityttää jo nyt.

En tiedä kokoluokituksista, mutta mulla on ollut erikokoisia Bakerin kystia muistaakseni vasemmassa polvitaipeessa. Pienemmät on lähteneet itsestään pois, mutta isoin oli ehkä 3 cm paksu/leveä ja siitä menin lääkäriin. Punkteerattiin vaan ne nesteet pois ja pallukka hävisi sillä. Tosi nopea toimenpide eikä paljoa sattunut.

Mun äidillä oli kuulemma todella iso bakerin kysta, se jatkui tonne pohkeeseen, kun on yleensä vaan siellä polvitaipeessa. Äidin kysta puhkesi odotellessa, oli todella kivulias ja taisi olla kuukauden verran jalka aika turvoksissa.

No mulla on ollut samaan aikaan molemmissa polvissa, toisessa pienen nyrkin kokoinen ja pidin sitä kyllä isona. "Valui" alas pohkeeseen ja oli sen jälkeenkin vielä kolmisen kuukautta epäkunnossa koko jalka, toisen polven pienempi kysta hävisi itsestään ja oli jälkeenpäin nopeammin pelikunnossa.

Yhteistyössä