BADASS?? Linjoilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sisu

Aktiivinen jäsen
15.10.2007
20 985
2
36
Sähän olet koiraihminen??
Osaatko auttaa?
Löysin äsken koiran reidestä pienen mustan pisteen, mikä on osittain näkyvissä, ja osittain ihon alla. Se EI ole ollu siinä esim. eilen. Rapsuttelin koiraa, ja jotain siitä jäi mun kynsiin, rupiko, en ole varma, mut punkin vartalo se ei ainakaan ollu.
Voiko punkista jäädä se pää näkyviin, ja se vartalo tippua pois? Molemmilla koirilla on kyllä säännöllisesti laitettu Exspot-lääkkeet tänäkin kesänä, mutta eihän nekään 100% suojaa anna...
Ja voiko se punkki tippua itsekseen pois, ja minkälainen jälki siitä jää?

Kukaan(asiasta tietävä ) ei vaivautunu vastaamaan edelliseen avaukseen samasta aiheesta :/

Voi punkista jäädä pelkkä pää, mutta ei se "vartalo" itseltään tipu. Juuri se pää pitää saada pois, se voi aiheuttaa tulehduksen. Voi se olla jotakin muutakin. Tarkkaile alkaako punottamaan lähipäivinä, ja raapiiko koira, jos näin on nin sitten lääkärille.

mä nyt vasta huomasin, sori!! :D

tuota, et kuvaa sais otettua kun en ole varma ymmärsinkö oikein..? :ashamed:

kissastani oon muutamia punkkeja poistanu vuosien varrella ja kyl siltä oon saanu otettua sisään jääneet punkin jalat pihalle kun se "patti" on lähteny.. tosin ei sillee oo lähteny etteikö otetta sais..
toisinaan jos punkista jää jotain sisään niin se kohta saattaa tulehtua ja olla kipee ja mun käsittääkseni siihen on olemassa lääkekuurit ja jotain rasvaa..? voin olla väärässäkin :ashamed:

koiraihminen olen, mut punkeista en niin tiedä..

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
mä nyt vasta huomasin, sori!! :D

tuota, et kuvaa sais otettua kun en ole varma ymmärsinkö oikein..? :ashamed:

kissastani oon muutamia punkkeja poistanu vuosien varrella ja kyl siltä oon saanu otettua sisään jääneet punkin jalat pihalle kun se "patti" on lähteny.. tosin ei sillee oo lähteny etteikö otetta sais..
toisinaan jos punkista jää jotain sisään niin se kohta saattaa tulehtua ja olla kipee ja mun käsittääkseni siihen on olemassa lääkekuurit ja jotain rasvaa..? voin olla väärässäkin :ashamed:

koiraihminen olen, mut punkeista en niin tiedä..

No en saa enää tälle illalle kuvaa, kun en jaksa lähtee etsii kameran piuhaa, mikä on hukkateillä... :ashamed:
Joo, mä seurailen siis sitä. En minäkään ole oikein punkeista tietoinen, sen verran vähän joutunu niiden kans olee tekemisissä, ja siksi panikoin nyt täällä... Kiitos nyt kumminkin vastauksesta.

Yhteistyössä