Bad Virginin innoittamana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mummeliisa

Tunnettu jäsen
28.08.2010
34 446
106
63
60
Oulu
www.viipaleita.net
Bad Virginin innoittamana ja vähän pitkästyttävän taidehistorian luennon höysteeksi, avaan minäkin "Saa kysyä mitä tahtoo"-ketjun.

Mitä olen aiempia katsellut niin en ole alkoholisti enkä rakastunut naapurin ukkoon enkä muuta vastaavaa.
Jos etsimällä pitää etsiä niin valtavirrasta erottavia/potentiaalisesti jotakuta ärsyttäviä valintoja on

- lapsiluku (Suurperhe, jossa nuorimmat lapsistani ovat pienempiä tai saman ikäisiä kuin vanhimmat lapsenlapsista)
- puoliso minua paljon nuorempi.
- pyrin viettämään vähintään yhden yön viikossa "lapsivapaasti" joko kahden puolison kanssa tai mahdollisesti omilla teilläni. Samaan kannustan aikuisia lapsiani.

Muitakin vastaavia varmasti löytyy, vaikka en itse heti keksikään.
:D

Viimeksi muokattu:
Ei tarvi pahoitella, oon tottunut siihen jo:D
Vaikka välillä tuntuu, että kyllä niitäkin saisi olla..
Ehkäpä siksi tämän kolmannenkin lapsen "hankin" näin nopeasti, kun ei sitä omaa aikaa kuitenkaan ole ja sitten voi vuoden päästä alkaa keskittyä opiskeluun

Täällä myös eräs kateellinen lapsivapaista:ashamed:.
Ois kiva edes kerran vuoteen saada lapset yökylään ja "laatu-aikaa" miehen kanssa.
Hieno juttu jotta sinulla on suurperhe ja paljon rakkautta ympärilläsi:flower:

Mulla ei oo mittään kysyttävää mutta sinusta on tullu mulle lemppari, sanoin minun mummoa nimittäin Mummeliisaksi. Nimi oli Liisa ja muut sano Liisa-mummo, mie väänsin siitä pikkaraisena Mummeliisan :kiss:

Minunkin lapsenlapsistani yksi kutsuu minua mummeliisaksi.
Meillä on vanha peukaloliisa-kirja jonka kuvituksessa olevaa hahmoa hän pitää minun näköisenäni. Siksi olen siis mummeliisa.

Ei tarvi pahoitella, oon tottunut siihen jo:D
Vaikka välillä tuntuu, että kyllä niitäkin saisi olla..
Ehkäpä siksi tämän kolmannenkin lapsen "hankin" näin nopeasti, kun ei sitä omaa aikaa kuitenkaan ole ja sitten voi vuoden päästä alkaa keskittyä opiskeluun

Minäkin sain neljä ensimmäistä lastani aika tiheään tahtiin.
Se on haasteellista, mutta antoisaa.
Onnea tulokkaan johdosta.

Täällä myös eräs kateellinen lapsivapaista:ashamed:.
Ois kiva edes kerran vuoteen saada lapset yökylään ja "laatu-aikaa" miehen kanssa.
Hieno juttu jotta sinulla on suurperhe ja paljon rakkautta ympärilläsi:flower:

Olisiko sinulla mahdollista jonkinlaiseen mammarinkiin, ellei mummuja, enoja, tätejä, kummeja tms ole lähellä muuten?

Kun minun vanhimmat lapseni olivat pieniä, meillä oli muutaman samassa elämäntilanteessa olevan perheen kanssa sellainen. Esim minä ja mieheni veimme lauman (omia ja ystävien lapsia) joku vkl mökille yökylään ja sitten seuraavalla vkl joku toinen järkkäsi samoille lapsille leivontatalkoot ja siskonpedin olkkariinsa jne. Paitsi vanhempien kahdenkeskistä aikaa, tuosta seurasi myös se, että lapset saivat sellaisiakin pieniä seikkailuja mitä itse ei olisi hoksannut tarjota.

Aika vähissä on mahollisuudet.
Ainoa rattailukaveri on 2 pienen lapsen yh-äiti.Miun isosiskot elää omaa elämäänsä,kun heidän lapsensa on jo isoja.
Olen kyllä kysynyt muutaman kerran jotta josko ottaisivat hoitoon muutamaksi tunniksi,mutta tuntuu menoja olevan niin paljon viikonloppuisinkin jotteivät kerkeä.Ite hoidin sisareideni muksuja paljonkin aikanaan...
Anoppi täytti juuri 60v. ja on tätä nykyä sinkku eli viikonloput "bailaa" kavereiden kanssa kapakoissa.
Silloin harvoin,kun häneltä kysyy lastenhoitoapua niin aina kolottaa johonkin juuri silloin...Mies jo tuumas eilen anopille jotta taitaa tuo joka viikonloppuinen baarissa juoksu ja tanssiminen rueta kolottamaan:whistle:.

Äitini nukkui pois viime kesänä,ja isä on jo 80-vuotias...

Tässäpä tämä minun "tukiverkostoni" näin lyhyesti esiteltynä joten taidan kallistua mll:n puoleen jokupäivä jotta pääsisi vaikka miehen kanssa pariksi tunniksi tuulettumaan valmiin ruoan ääreen:saint:

Tässäpä tämä minun "tukiverkostoni" näin lyhyesti esiteltynä joten taidan kallistua mll:n puoleen jokupäivä jotta pääsisi vaikka miehen kanssa pariksi tunniksi tuulettumaan valmiin ruoan ääreen:saint:

Toivottavasti onnistuu.
Minä itse tiedän, että minulla on poikkeuksellisen hyvin asiat tuossa suhteessa.
Sekä omat vanhempani että puolison vanhemmat ovat suhteellisen nuoria ja oikein mielellään ottavat lapset luokseen tai tulevat heitä vahtimaan - jos sallitaan.
Sen lisäksi sisarukseni vaativat "kumminoikeuksinaan kummilapsiaikaa" ajoittain ja jo aikuistuneet lapseni milteipä kisaavat keskenään siitä kuka kulloinkin "saa" hoitaa pieniä eli toistensa lapsia samoin kuin nuorimpia sisaruksiaan.

[QUOTE="mimmu";22153391]"Lapset vuosimallia -84,-85, -87, -89, -93, -(95) -97, -05 ja -07."

Noin lukee tiedoissasi.
Mitä meinaa sulkeissa oleva vuosiluku?[/QUOTE]

Sain sinä vuonna pienen pojan joka kuoli pian synnyttyään.
Minulla siis on kahdeksan lasta, mutta olen yhdeksän lapsen äiti.

[QUOTE="mimmu";22153391]"Lapset vuosimallia -84,-85, -87, -89, -93, -(95) -97, -05 ja -07."

Noin lukee tiedoissasi.
Mitä meinaa sulkeissa oleva vuosiluku?[/QUOTE]

Mitäpä luulet?

[QUOTE="blondi";22153421]Mitäpä luulet?[/QUOTE]

No mistäs sitä tietää. Itse ajatelin kyseessä olevan menehtynyt lapsi, mutta voihan tuolla tarkoittaa vaikka lapsipuolta, jos ap elää uusperheessä.

Oletko aina tiennyt haluavasi monta lasta? Vai onko käynyt niin että olet vain monta kertaa todennut, että vielä yksi...ja vielä yksi...ja vielä yksi :D

Olen aina tiennyt haluavani suuren perheen.
Jostain syystä jämähdin jo varhain haaveissani lukuun kaksitoista eli sitä pidin itselleni ihanteena. Ihan sitä en ehtinyt saamaan. Iltatähdestä tosin haaveilemme yhä.

Pystytkö täysin seuraamaan sekä luentoa, että tätä palstaa? Milloin valmistut ja mikä sinusta sitten tulee? Minkä ikäinen olet? Käytkö töissäkin? Onko lemmikkejä? Olet kyllä ehtiväinen ja ahkera kun on paljon lapsia ja lapsenlapsia, opiskelet, teet töitä jne. jne. Tuntuu, että itse ei saa mitään aikaiseksi vaikka on vain yksi säännöllinen työ, eikä vielä edes lapsia.

Siinäpä näin ensi alkuun kysymyksiä :D, ei tietenkään ole pakko vastata!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras Kysyjä;22153761:
Pystytkö täysin seuraamaan sekä luentoa, että tätä palstaa? Milloin valmistut ja mikä sinusta sitten tulee? Minkä ikäinen olet? Käytkö töissäkin? Onko lemmikkejä? Olet kyllä ehtiväinen ja ahkera kun on paljon lapsia ja lapsenlapsia, opiskelet, teet töitä jne. jne. Tuntuu, että itse ei saa mitään aikaiseksi vaikka on vain yksi säännöllinen työ, eikä vielä edes lapsia.

Siinäpä näin ensi alkuun kysymyksiä :D, ei tietenkään ole pakko vastata!

Koen, että pystyn (aika paljon vanhaa asiaa tällä luennolla minulle).
Valmistun "oikeista" opiskeluista vuoden sisään filosofian (viestintätieteiden) maisteriksi. Tämä kurssikokonaisuus ei ole siihen tarpeen vaan enemmänkin huvittelua. (Toinen laaja sivuaine).
Teen työtöitä (siis elannon vuoksi) noin 30 tuntia viikossa.
Ei ole enää lemmikkejä. Puolisoni on allerginen.

Ja kiitos ahkeruusmäärittelystä. Valitettavasti se ei läheskään aina pidä paikkansa vaan olen monessa asiassa aika laiska ja mukavuudenhaluinen. Siksi nytkin istun luennolla huvittelemassa sen sijaan että olisin vaikka kotona talven polttopuita kasaamassa.

Yhteistyössä