Bad Virgin. Olisi muutaman asiallinen kysymys :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mimmuska:
housut tuntuivat jatkuvasti märiltä ja pissaa se ei ollut.Pari päivää aiemmin irtosi sellainen limaklöntti ja se lienee ollut se limatulppa.Äitipolilla tekivät jonkun tikkutestin heti ja se osoitti sen olevan lapsivettä.Kohdunkaula oli lyhentynyt ja kohdunsuu oli sentin auki.

mitä sitten tapahtui?

mulla hieman sama tilannen kuin ap:lla mut mä en pääse äitipolille koska sanovat että neuvolan asia. Ja meidän neuvolassa lääkäri paikalla KERRAN viikossa ja aikoja saa tosi huonosti. Osa lääkäreistä lomalla ja siis kaikki ajat ihan täynnä :(

Ja mua tosissaan mietityttää onks kaikki tuol ihan ok. Ja pitäskö mite rajottaa tekemisiä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
joo ei kyllä kuuluis,mut varaudu siihen ihan henkisesti et syntyy aikasin,meinaan itse olin synnytksessä ihan paniikissa kun en osannut yhtään varautua ja syntymän jälkeenkin meni aikaa...ihan nyt vain varuix sanon. :)

Mua huolettaa hirveesti et selviikö vauva viel?

Ja pääseekö mun kanssa kotiin vai tuleeko pitkä sairaalassa oloaika jne.. :/

esikoinen meni kuitenkin 2viikkoa yli. Tosin hänestä ei ollut minkäänlaisia tuntemuksia kuin vasta käynnistyspäivänä.

Yleensä rv 34 viikolla syntynyt selviää hyvin, kykenee hengittämään omin voimin, ja jos on perusterve, niin kotiin pääsee kun painoa on yli 2 kg ja jos syömis ongelmia ei ole, eli paino on nousu suunnassa!

Tv. pikkukeskosen (rv 27 syntyneen) äiti

:)

Alkuperäinen kirjoittaja merianna:
joo ei kyllä kuuluis,mut varaudu siihen ihan henkisesti et syntyy aikasin,meinaan itse olin synnytksessä ihan paniikissa kun en osannut yhtään varautua ja syntymän jälkeenkin meni aikaa...ihan nyt vain varuix sanon. :)

esikoinen meni kuitenkin 2viikkoa yli. Tosin hänestä ei ollut minkäänlaisia tuntemuksia kuin vasta käynnistyspäivänä.

Yleensä rv 34 viikolla syntynyt selviää hyvin, kykenee hengittämään omin voimin, ja jos on perusterve, niin kotiin pääsee kun painoa on yli 2 kg ja jos syömis ongelmia ei ole, eli paino on nousu suunnassa!

Pysyisipä tää ainakin sinne saakka kyydissä. Toivon sitä kovasti.
Juuri tänään tuli ykköseltä joku ohjelma missä oli vauva syntynyt ennen aikojaan ja oli kauan hengityslaitteet (happiviikset) apuna.
Ja olikohan jotain muita sairauksia.

Huoli on pienestä kova.

Meidän esikoinen syntyi rv35+5 ja oli ihan hyvävointinen. Vietti 2 ensimmäistä vrk keskoskaapissa ja sitten jo pääsi tavalliseen sänkyyn lämpöpatjalle. Kaiken kaikkiaan esikoinen oli sairaalassa 18vrk lähinnä kasvamassa ja opettelemassa syömään. Valohoitoa annettiin 2 eri otteeseen, keltaisuus on normaalia keskosilla. Kotiin päästiin kun paino oli nousussa ja syöminen sujui ilman nenämahaletkua. Kasvukontrollitkin olivat neuvolassa eivätkä sairaalassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
Meidän esikoinen syntyi rv35+5 ja oli ihan hyvävointinen. Vietti 2 ensimmäistä vrk keskoskaapissa ja sitten jo pääsi tavallisen sänkyyn lämpöpatjalle. Kaiken kaikkiaan esikoinen oli sairaalassa 18vrk lähinnä kasvamassa ja opettelemassa syömään. Kotiin päästiin kun paino oli nousussa ja syöminen sujui ilman nenämahaletkua. Kasvukontrollitkin olivat neuvolassa eivätkä sairaalassa.

Kuinka noilla viikoilla joutuu viel keskoskaappiin ja olemaan nuin kauan sairaalassa?

Hän oli vissiin aika pieni sitten?

Kun kyl moni vauva on päässyt kotiin äidin kanssa samaa matkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja merianna:

Pysyisipä tää ainakin sinne saakka kyydissä. Toivon sitä kovasti.
Juuri tänään tuli ykköseltä joku ohjelma missä oli vauva syntynyt ennen aikojaan ja oli kauan hengityslaitteet (happiviikset) apuna.
Ja olikohan jotain muita sairauksia.

Huoli on pienestä kova.

Ota rauhallisesti, älä nostele mitään raskasta, tai kumartele, lepää niin paljon kun mahdollista.
Mulla on kaksi keskossena syntynyttä tyttöä, toinen isompi rv 32+3, ei tarvinnut tehohoitoa eikä hengityskonetta, ei sairauksia. pääsi kotiin kuukauden päästä syntymästä, mutta kävin joka päivä hoitamassa ja viemässä maitoa. Nykyään ehkä pääsee jo aiemmin kotiin, mutta isompi tyttö syntyi jo 11 vuotta sitten

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
Meidän esikoinen syntyi rv35+5 ja oli ihan hyvävointinen. Vietti 2 ensimmäistä vrk keskoskaapissa ja sitten jo pääsi tavallisen sänkyyn lämpöpatjalle. Kaiken kaikkiaan esikoinen oli sairaalassa 18vrk lähinnä kasvamassa ja opettelemassa syömään. Kotiin päästiin kun paino oli nousussa ja syöminen sujui ilman nenämahaletkua. Kasvukontrollitkin olivat neuvolassa eivätkä sairaalassa.

Kuinka noilla viikoilla joutuu viel keskoskaappiin ja olemaan nuin kauan sairaalassa?

Hän oli vissiin aika pieni sitten?

Kun kyl moni vauva on päässyt kotiin äidin kanssa samaa matkaa.

Syntympäino oli 2460g. Tärkeintä on että lapsi pitää lämpönsä ja jaksaa syödä normaalisti joko rinnasta tai pullosta. Paino ei välttämättä kerro mitään siitä miten pitkälle lapsi on kehittynyt. Ystäväni synnytti samoilla viikoilla yli 3500g painoisen lapsen. Koostaan huolimatta lapsi oli selkeästi keskonen.

Meillä poika syntyi vk34. paino 2330g ja pituus 45cm. Vietti ensimmäisen n.1,5vk sairalassa syömistä opetellessa nenämahaletkun avulla. Sen jälkeen ei ongelmia. On nyt iso eskarinaloittaja.

Alkuperäinen kirjoittaja WW:
Meillä poika syntyi vk34. paino 2330g ja pituus 45cm. Vietti ensimmäisen n.1,5vk sairalassa syömistä opetellessa nenämahaletkun avulla. Sen jälkeen ei ongelmia. On nyt iso eskarinaloittaja.

miksi piti opetella syömään?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli sun vauvasihan (kuopus) syntyi ennen aikojaan. Oliko viikoilla 36?
Ja sulla oli jo ennen sitä usein tuntemusta siitä että syntyy. Siis kipeitä suppailuja yms.

Millä viikoilla ne sulla alkoi ja millaisina?
Ja annettiinko sulle koskaan sairaalassa sitä estolääkettä?

Siksi vain kysyin kun mulla alkaa pe viikot 34 ja mulla ollut täss nyt useamman viikon kiepitä supisteluja. Yölläkin herään siihen että polttelee selkään tai reisiin. Viimeksi viime yönä. Tai no näitä on vähintään joka toinen yö. Päivisin tuntuu myös.

Äsken olin esim saunassa ja kun tulin suihkuun alkoi taas polttelu. Siksipä musta tuntuu / mä luulen et tää saattaisi täältä tulla jo ennen laskettua aikaa.

Niin ja mulla toinen lapsi tulossa.

Mites sun esikoinen? Millä viikoilla hän tuli?

Kiitos jos viitsit vastata :)

Niin ja hei jokainen joka tän lukee tietää myös mistä kyse joten saatte muutkin vastata jos teillä omakohtaista kokemusta. Kaikki asialliset vastaukset käy.

ps. en kaipaa neuvoja mee äitipolille. Mee neuvolaan. Kun mä tiedän sen. Ja se puoli kyllä hoidossa. :)

Ensimmäiseksi se että ei ole epäasiallista,etten vastaa kysymykseen kun en ole tätä aikaisemmin huomannut kuin vasta nyt..

36+6 Paprica syntyi.
Viikolla 35+ jotain päivällä tuli ensimmäinen harjoitussuppari,niitä tuli iltaa kohden silloin tällöin.
Nukkumaan mentäessä ne alkoi jo kovenemaan ja lopulta päätin lähteä näytille sairaalaan.
Käyrät näytti ettei mulla ollut ollenkaan suppareita,mä sanoin kätilölle että mitä hemmetin kipuja nää sitten muka on jos ei suppareita :kieh:
Otti mut lepohuoneeseen ja sillä reissulla olin 2 päivää ja sinä aikana sain piikillä 3 supistuksen estolääkettä.

Sitten kotiuduin ja seuraavana aamuna heräsin siihen,että musta valui verta,soitin ampparin millä taas huristettiin Koksiin,vuoto johtui ilmeisesti istukan alta tulevasta verestä? Ultrailtiin moneen otteeseen,mutta selvää syytä ei löytynyt.. Uhkailtiin jo käynnistykselläkin
2 päivän jälkeen jälleen kotiuduin.

Sitten meni päivä tai kaksi ja illalla klo 21 about noustestani penkiltä pois,lapsivedet menivät.
No eikun taan Koksiin.. supparit alkoivat n. klo 3 ja klo 5.30 tyttö syntyi :heart:

Esikoinen syntyi 41+4 käynnistettynä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Luin tarkemmin ap tämän ketjun,onkohan sulla kaikki murot kulhossa :o

Miten niin? :o

Mä en ole tätä koko ajan nostellut. Ja olen vastannut vain nimellä ap. Muut on joidekin muiden tekstejä.

Kiitos kuitenkin kun vastasit :)

Mulla edelleen supistukset päivittäisiä. Ja yöllä polttelee. Mut kasassa vielä onneksi.

En meinaa saada paikkojen tarkistus aikaa mihinkään täällä käpylässä.
Neuvolassa ei aikoja. Kaikki täynnä. Äitipoli taas sanoo että neuvolan asia.

Täytyy vissiin maksaa kallis yksityinen. :/

Yhteistyössä