Baby P:n kohtalo ei jätä minua rauhaan

enkeleitä
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen kai sairas, kun mua ei itketä tuntemattoman lapsen kohtalo?

Surullista se on ja tolkuttoman kamalaa, miten noin voi tapahtua, mutta en minä nyt itke tai ole toimintakyvytön asian luettuani.

Muita?
En minäkään ole itkenyt, mutta on muutamana yönä asiaa miettinyt ja olen kauhuissani. Asian on niin kamala, että en voi sitä mitenkään mielessäni käsitellä, mutta itkenyt en ole.
ihmiset käsittelee asiat erilailla jotkut itkevät toiset ei,en ymmärrä miten sua vaivaa jos joku itkee pienen vauvan raakaa kohtaloa jota ei kukaan auttanut.

minäitkin helposti surullinen elokuvakin itkettää..........
 
Kaikki tälläset jutut on niin käsittämättömiä, ja kuitenkin vaan sellainen jäävuoren huippu. Minua ahdistaa etelä-amerikan köyhät lapset, joilta myydään silmätkin päästä elinluovutuksiin jne. Maailma on niin kamala paikka... täynnä raakutta. Sitä voi vaan miettiä, miks ihmiset on tälläisiä ja miks ihmisiä pidetään jotenkin fiksuna eläimenä tms. ja yrittää tehdä parhaansa omassa lähipiirissään lasten puolesta.
 
Turkilmas
Mä myös ahdistuin, eikä tahdo edelleenkään loppua. Tulee niin voimaton olo.

Niinpä yön hiljaisina tunteina pähkäilin mielessäni mitä voisin tehdä. Aika tosi vähän, mutta päätinpä ainakin että omiani en koskaan satuta (ilmiselvää tietenkin) ja että jos näen pahoinvoivan lapsen, niin teen kaikkeni jotta tuo lapsi saatais pelastettua. En epäröi esim. tehdä ilmoitusta lastensuojeluun jne. Tätä pyysin myös facebook-ystäviltäni perustamalla aiheeseen liittyvän ryhmän.

Tuntuu vaan oikeesti niin pahalta että tuollaista voi tapahtua. Nuo uutiset on niin hirvittäviä että tekis mieli itkeä, oksentaa, mukiloida nuo tekijät.... Mutta mun mielestä on myös hyvä että asioista uutisoidaan. Ehkä ihan oikeesti tuo laittaa ainakin ihmiset oikeasti välittämään myös muiden navoista eikä ainoastaan omistaan. Ja mitä julkisemmin tekijät tuomitaan ja asiaa paheksutaan, niin ehkä sekin saa jarruihin edes vähän seuraavia sekopää-vanhempia.

Tuota pikkuista (ja niitä monta muuta) ei pysty enää pelastamaan, mutta ei me täällä Suomessa saada silmiämme ummistaa. Tätä tapahtuu meillä kotimaassakin. Ehkä jopa naapurissa. Siksi pitää pitää silmät auki ja välittää.
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja enkeleitä:
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen kai sairas, kun mua ei itketä tuntemattoman lapsen kohtalo?

Surullista se on ja tolkuttoman kamalaa, miten noin voi tapahtua, mutta en minä nyt itke tai ole toimintakyvytön asian luettuani.

Muita?
En minäkään ole itkenyt, mutta on muutamana yönä asiaa miettinyt ja olen kauhuissani. Asian on niin kamala, että en voi sitä mitenkään mielessäni käsitellä, mutta itkenyt en ole.
ihmiset käsittelee asiat erilailla jotkut itkevät toiset ei,en ymmärrä miten sua vaivaa jos joku itkee pienen vauvan raakaa kohtaloa jota ei kukaan auttanut.

minäitkin helposti surullinen elokuvakin itkettää..........
Hyvänen aika, eihän se minua haittaa!!!! Itse en itkenyt, enkö siis sure oikein "pienen vauvan raakaa kohtaloa jota ei kukaan auttanut.". Kukin tyylillään kuten itse sanoit.
 
mikäjumala?
Ja sitten joku oikeasti uskoo johonkin jumalaan..Tällainen tapahtuma viimeistään tulee tukkia suut jostain jumalasta..

Vai voiko joku OIKEASTI väittää, että tällä on joku tarkoitus..

Niin kaunis, hauras, viaton vauva.

Onneksi nuo kolme tulee kärsimään vankilassa niin paljon. Vitun hullut
 
Alkuperäinen kirjoittaja rajansa kaikella:
Lopettekaa jo aiheella mässäily.
Minusta nayttaa silta, etta asiasta keskustelu on oikeasti avannut ihmisten silmia, vaikka kyllakin jarkyttanyt. Jos tama "aiheella massaily" pelastaa yhdenkin lapsen hengen, on se sen vaartti. Aidit taalla miettivat tosissaan keinoja lastensuojelun parantamiseksi.

Ehka suojelusenkelit tarvitsevat meidan apuamme?

 
sarkastinen
Alkuperäinen kirjoittaja Ronya Royce:
Alkuperäinen kirjoittaja rajansa kaikella:
Lopettekaa jo aiheella mässäily.
Minusta nayttaa silta, etta asiasta keskustelu on oikeasti avannut ihmisten silmia, vaikka kyllakin jarkyttanyt. Jos tama "aiheella massaily" pelastaa yhdenkin lapsen hengen, on se sen vaartti. Aidit taalla miettivat tosissaan keinoja lastensuojelun parantamiseksi.

Ehka suojelusenkelit tarvitsevat meidan apuamme?
ehkä mitään suojelusenkeleitä ole. Kuten voimme huomata
 
pikkumyy
Kun suhteutetaan Suomen väkiluku Ison-Britannian väkilukuun kuolee meillä täällä Suomessa ihan yhtä paljon lapsia vanhempiensa toimesta kuin tuolla saarivaltiossa. Toistaiseksi olemme säästyneet näiltä raadollisimmilta tapauksilta, mutta uskaltaisin väittää, että jos sosiaaliturvan leikkauksia jatketaan, mielenterveyspalveluista ja päihteiden väärinkäytön vastaisesta työstä (ym!) säästetään jatkuvalla syötöllä tulevat vastaavan kaltaiset tapaukset rantautumaan meillekin. Jo nyt täällä kotimaassakin työtä on enemmän kuin tekijöitä.

Joulu on tulossa - muistetaan vähävaraisia lapsiperheitä. Laitetaan hyvä teko kiertämään!
 
Mamahemuli
Iso-Britanniassa, kuten Suomessakin suurin syy on kehnoissa viranomaisissa! Lastensuojeluviranomaisten pitäisi ihan ensimmäisenä hankkiutua tehtäviensä tasolle ja laittaa kilometritehtaalle ne huonosti koulutetut sekä ajattelu- ja arvostelukyvyttömät tantat, jotka päätöksiä tehtailevat tai pikemminkin arpovat. Äidin asemaa lapsen elämässä yliarvostetaan ihan helkkaristi liikaa! Hyvin monissa tapauksissa lapsen on huomattavasti parempi elää ilman minkäänlaista sidettä biologisiin vanhempiinsa tai toiseen niistä - ja erittäin monissa tapauksissa tämä toinen osapuoli on lapsen äiti.

Lastensuojeluun vain ja ainoastaan korkeasti koulutettuja rautaisia ammattilaisia ja tumpelot fiilispohjalta säätäjät kortistoon! Koko sosiaalipuolen ammattihenkilöstölle tiedonvaihtovastuu sekä henkilökohtainen vastuu päätöksistä. Me oikeassakin elämässä työskentelevät joudumme kantamaan vastuuta päätöksistämme, saattaisi julkispuolellekin tehdä terää. Voisi tulla päätöksentekoon harkintakin mukaan jos tietäisi, että mönkään mennessä voi käräjäoikeuden syytettyjen penkki olla vaihtoehtona.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja älä:
Alkuperäinen kirjoittaja itkettää:
Onko tästä jossain suomeksi?
En osaa kovin hyvin englantia....joten haluaisin lukea asiasta suomeksi:(
et halua
Murha.infossa on ketju Baby P:stä, ja sieltä voit etsiä suomennokset jos oikeasti haluat. ITse luin ne ja ehkä olisi ollut parempi että olisin lukenut vain ne jotka ymmärsin englanninkielellä kirjoitettuna. :(
 
Nuppu
Alkuperäinen kirjoittaja pikkumyy:
Kun suhteutetaan Suomen väkiluku Ison-Britannian väkilukuun kuolee meillä täällä Suomessa ihan yhtä paljon lapsia vanhempiensa toimesta kuin tuolla saarivaltiossa. Toistaiseksi olemme säästyneet näiltä raadollisimmilta tapauksilta, mutta uskaltaisin väittää, että jos sosiaaliturvan leikkauksia jatketaan, mielenterveyspalveluista ja päihteiden väärinkäytön vastaisesta työstä (ym!) säästetään jatkuvalla syötöllä tulevat vastaavan kaltaiset tapaukset rantautumaan meillekin. Jo nyt täällä kotimaassakin työtä on enemmän kuin tekijöitä.

Joulu on tulossa - muistetaan vähävaraisia lapsiperheitä. Laitetaan hyvä teko kiertämään!
Onhan niitäkin välillä suostuttu tuomaan julkisuuteen välillä mitä suomessa tapahtuu, ei vain täällä haluta uskoa. Miksi aina tappelen näistä on se, että olen nähnyt miten suomessa myös jätetään auttamatta juurikin näitä lapsia kuin tämä pieni....syy on se, ettei ole aikaa kun pitää huostaanottaa niitä lapsia joilla ei ole hätää kun se maksaa vähemmän. Ja nämä laittomat ilmoitukset toisaalta kuormittavat sosiaalihuoltoa niin paljon, ettei ole aikaa auttaa näitä lapsia (siis täällä suomessa näin).
Toki täällä on aina ollut ongelmia näiden roskis vauvojen kanssa, joita löytyy tasaisin välein ympäri suomea...niistä ei kovasti jutella joskus joku kirjoittaa mutta harvoin.
On tapaus jossa sosiaalihuolto ei olisi halunnut huostaanottaa 12vuotiasta tyttöä, vauvasta asti pahoinpidelty, käytetty seksuaalisesti hyväksi laajasti ja tyttö aivan sekaisin...mutta sossu pitkitti vuosia huostaanottoa. Tytöllä ei mitään toivoa enää elää normaalia elämää.
Toinen tapaus....ilmoituksia tehtiin kun äiti myi 4v. tytärtään aikuisille miehille, naapuri sai tytön isoveljen kiinni itse teosta raiskaamassa tyttöä rappukäytävässä....kukaan ei koskaan tullut katsomaan....ja todisteita siis oli....tyttö hyppäsi parvekkeelta 8vuotiaana.
 
Ismid
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Valitettavasti minäkin avasin sen keskustelun ja näin ne linkitkin. Ilmoitin jo yhteen ketjuun, että poistan jatkossa nuo linkit niihin videoihin. Niitä kyllä etsivä löytää, jos välttämättä haluaa niillä mässäillä, tälle palstalle ne eivät kuulu.
Luultavasti pahemmaksi sen asian puiminen yöllä tekee se, että minulla on tuossa muutaman viikon ikäinen vauva. Rankkoja aiheita ja rankkoja ihmiskohtaloita. :/
Tuo on sitte vaan sun mielipitees, ei se oo mitään mässäilyä jos haluaa tietää totuusia, kaikki asiat tässä maailmassa ei pääty hyvin ja ehkä pumpulissa kasvaneiden on hyvä se tietää, että maailma ei oo hyvä paikka ja kaikille ei käy hyvin. Ittekki samanikäsen pojan isänä tulee likanen, surullinen olo kun luen pojan kohtalon, mutt luen silti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ismid:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Valitettavasti minäkin avasin sen keskustelun ja näin ne linkitkin. Ilmoitin jo yhteen ketjuun, että poistan jatkossa nuo linkit niihin videoihin. Niitä kyllä etsivä löytää, jos välttämättä haluaa niillä mässäillä, tälle palstalle ne eivät kuulu.
Luultavasti pahemmaksi sen asian puiminen yöllä tekee se, että minulla on tuossa muutaman viikon ikäinen vauva. Rankkoja aiheita ja rankkoja ihmiskohtaloita. :/
Tuo on sitte vaan sun mielipitees, ei se oo mitään mässäilyä jos haluaa tietää totuusia, kaikki asiat tässä maailmassa ei pääty hyvin ja ehkä pumpulissa kasvaneiden on hyvä se tietää, että maailma ei oo hyvä paikka ja kaikille ei käy hyvin. Ittekki samanikäsen pojan isänä tulee likanen, surullinen olo kun luen pojan kohtalon, mutt luen silti.
Ihan selvennykseksi sinulle, että päätöksen noiden linkkien poistoon tein moderaattorina keskusteltuani asiasta muiden moderaattoreiden -ja ylläpidon edustajan kanssa. Pyrin pitämään henkilökohtaiset (ja ehkäpä myös ne hormonaalisetkin) tuntemukseni noinkin hirvittävistä tapahtumista erossa moderoinnista. =)
 
Tumpula
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
päätinpä ainakin että omiani en koskaan satuta (ilmiselvää tietenkin) ja että jos näen pahoinvoivan lapsen, niin teen kaikkeni jotta tuo lapsi saatais pelastettua. En epäröi esim. tehdä ilmoitusta lastensuojeluun jne.

Tuota pikkuista (ja niitä monta muuta) ei pysty enää pelastamaan, mutta ei me täällä Suomessa saada silmiämme ummistaa. Tätä tapahtuu meillä kotimaassakin. Ehkä jopa naapurissa. Siksi pitää pitää silmät auki ja välittää.
Samaa mieltä. Ja samat ajatukset.

Kadun edelleen että menin lukemaan edes osan Baby P:n tarinasta. Se alkoi tosissaan ahdistaa.
 
mamaa
Sitä todellakin ihmettelen miksi Suomessa ei puhuta kotimaisista lastensuojelun ongelmista?! Ja en todellakaan tarkoita mitään "aiheella tai tapauksilla mässäilyä", vaan sitä että tuotaisiin ihmisten tietoisuuteen mikä on suomalaisen lastensuojelun oikea tila. Ehkä tännekin saataisiin jotain aikaan...jos ihmiset tietäisivät.
 
Tiedän tunteen. Mietin myös päivittäin Baby p:tä..ehkä siksi kun oma kuopus on kohta puolitoista vuotias. Mä mietin, että mitä se pieni on voinut aatella ja tuntea kun sille on tehty niin paljon pahaa... :( :snotty:
 

Yhteistyössä