baareissa käyvät eivät kännää! Ihmiset juo vain2 annosta alkoholia baarissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Luki lehdessä viime viikolla. Silti täälläkin näkyy olevan tiukassa se että jos joku käy baarissa, se on aivan ympäri päissään ja oksentelee ja kärsii krapulasta. Ei 2juoman jälkeen ole krapulaa! Ja jos joku ottaa pari siideriä kotona klo22, ennen baariin lähtöä, niin ei ne enää klo04.00 vaikuta.

Mä nimittäin olen aivan tämmöinen myös, juon 2-3baarissa. Jos yhtään. Välillä autollakin vain menen.

siellä on varmaan ihmisiä laidasta laitaan. Kyllä mä ainakin huomasin, kun baareja aikoinani kolusin, että suurin osa porukasta oli aikamoisessa tuiterissa. Ei kai ne baaritkaan pärjäis, jos kaikki joisivat vaan sen pari annosta??

Mä juon kyllä aina kunnolla baarissa ja se tuntuu lompakossa, mutta tiedän monia jotka juo kamalasti ennen baariinlähtöä kun ei raaski baarissa ostella juomia. Se on huvittavaa miten yrittävät skarpata portsareiden kohdalla.

Juodaan 2 annosta yhdessä baarissa, siirrytään toiseen, jossa juodaan toiset kaksi annosta. Sitä ennen juotu kotona reippaat pohjat. Eikö näin? Itse en baareissa kylläkään koskaan käy.

mä juon baarissa yleensä vain pari annosta. maksimissaan neljä, tosi harvoin niin monta. enne baariin menoa otan kotona muutaman siiderin. usein juon baarissa klo 1-2 jälkeen pelkkää jäävettä. ja SILTI mulla on seuraavana päivänä krapula!

no tietenkin osa on aivan kaatokännissä, mutta tuo 2annosta on siis keskiarvo kaikkien kävijöiden kesken. Eli joku otta 4 ja joku ei yhtään... Ja osa juo enemmän kotona jne...

Kyllähän yökerhojen pääsymaksutkin 5-15eur kattaa osan kuluista, samoin narikka. Ja jos ihmisiä on 200-1000 niin kyllähän siitäkin jo paljon kertyy rahaa... Samoin ihan jäävesi, limsat yms alkoholittomat ovat hinnoissaan baareissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no tietenkin osa on aivan kaatokännissä, mutta tuo 2annosta on siis keskiarvo kaikkien kävijöiden kesken. Eli joku otta 4 ja joku ei yhtään... Ja osa juo enemmän kotona jne...

Kyllähän yökerhojen pääsymaksutkin 5-15eur kattaa osan kuluista, samoin narikka. Ja jos ihmisiä on 200-1000 niin kyllähän siitäkin jo paljon kertyy rahaa... Samoin ihan jäävesi, limsat yms alkoholittomat ovat hinnoissaan baareissa.

Mutta on paljon baareja esim pubit missä ei minkäänlaista sisäänpääsymaksua. Pysyvät pystyssä PELKÄLLÄ alkoholin myynnillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä juon kyllä aina kunnolla baarissa ja se tuntuu lompakossa, mutta tiedän monia jotka juo kamalasti ennen baariinlähtöä kun ei raaski baarissa ostella juomia. Se on huvittavaa miten yrittävät skarpata portsareiden kohdalla.

Joo, mäkin join yleensä kotona sen pari siideriä. Sitten vaan baariin ja tanssimaan. Eikä tarvinnu portsareiden kohdalla jännittää... =)

Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä:
mä juon baarissa yleensä vain pari annosta. maksimissaan neljä, tosi harvoin niin monta. enne baariin menoa otan kotona muutaman siiderin. usein juon baarissa klo 1-2 jälkeen pelkkää jäävettä. ja SILTI mulla on seuraavana päivänä krapula!

Syö jotain rasvaista!!! puolipussia sipsejä ennen baariin menoa. Hampurilainen/lihapirakka grilliltä klo04. Ja sitten kotona 0,5litraa rasvaista maitoa, suklaata, pitsaa/ranskalaisia/voileipää jne...
Ja seuraavana aamuna kun heräät, niin heti jotain tuhtia rasvaista kunnon ruokaa suuhun.
Mulla tämä auttaa. Ja klo15seuraavana päivänä ei tarvii enää syödä mitään tuhtia, on jo normaali olo jne. Eli ei tule krapulaa on vaan vähän väsynyt olo ja hiukoo...

Jos tuo kaikki olisi puhdasta tuloa ravintolalle, niin ihan hyvähän se olisi ravintoloitsijalle.

Yökerhoissa on usein ohjelmaa (edes dj, saati esiintyjät, jotkut varsin kalliita), ja näiden esiintyjien palkat menee usein suoraan lipputuloista, jos edes riittää.

Ei ne limsatkaat halpoja ole edes sisäänostohinnoilla.
Ravintolan tilavuokrat ovat huikeat, laitekulut, teostot, sähköt, palkkakulut jne maksut suuret, narikat toimivat usein ovimiesten omilla nimillä, joten oviraha menee heidän palkkakuluihinsa...

ootteko huomannu että tupakansavusta tulee kovempi krapula kuin alkoholista. Sen jälkeen kun tuli uusi tupakkalaki, niin mulla ei oo ollu enää pää kipeenä seuraavana aamuna. Ja en siis itse edes polta, vaan haistelin muiden savuja. Ja alkoholi sekoitettuna tupakkaan aiheuttaa myös suuremman krapulan.

Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:

Jos tuo kaikki olisi puhdasta tuloa ravintolalle, niin ihan hyvähän se olisi ravintoloitsijalle.

Yökerhoissa on usein ohjelmaa (edes dj, saati esiintyjät, jotkut varsin kalliita), ja näiden esiintyjien palkat menee usein suoraan lipputuloista, jos edes riittää.

Ravintolan tilavuokrat ovat huikeat, laitekulut, teostot, sähköt, palkkakulut jne maksut suuret, narikat toimivat usein ovimiesten omilla nimillä, joten oviraha menee heidän palkkakuluihinsa...

Ootko huomannu että yökerhoissa työskentelee pääosin opiskelijoita baarimikkoina, eli eivät saa huikeaa palkkaa. Ja dj:t on harrastelijoita, eli heillä on jokin leipätyö ja käyvät välillä keikalla. Kysäisepä heidän yhden illan palkka, niin lennät pyllylles. Mä en edes suostuis niin huonopalkkaiseen työhön, vaikka olen kotiäiti. Toki jotkut julkkikset (esiintyjät) on kalliita, mutta sen takia onkin aina sitten korkeampi lipun hinta silloin.

ootteko huomannu että tupakansavusta tulee kovempi krapula kuin alkoholista. Sen jälkeen kun tuli uusi tupakkalaki, niin mulla ei oo ollu enää pää kipeenä seuraavana aamuna. Ja en siis itse edes polta, vaan haistelin muiden savuja. Ja alkoholi sekoitettuna tupakkaan aiheuttaa myös suuremman krapulan.

Totta.

Joskus tuntuu olo krapulaiselle ihan vain koska muut polttavat paljon vieressä, vaikkei itse edes joisi mitään, olo on aamulla kamala.
Saati haju, hiukset, vaatteet kaikki, ihan kuin olisi paremmassakin kunnossa kontannut kotiin.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ootko huomannu että yökerhoissa työskentelee pääosin opiskelijoita baarimikkoina, eli eivät saa huikeaa palkkaa. Ja dj:t on harrastelijoita, eli heillä on jokin leipätyö ja käyvät välillä keikalla. Kysäisepä heidän yhden illan palkka, niin lennät pyllylles. Mä en edes suostuis niin huonopalkkaiseen työhön, vaikka olen kotiäiti. Toki jotkut julkkikset (esiintyjät) on kalliita, mutta sen takia onkin aina sitten korkeampi lipun hinta silloin.

Kyllä, mutta opiskelijoitakin koskevat palkkauksessa tessin määräämät minimit, opiskelijoille ravintolatyö on edullista, koska ilta-yö-su lisillä tienaa mukavasti muutamassa viikonlopussa.

Monet dj:t ovat toki ns. harrastelijoita, Suomi kun ei elätä kunnolla heidän työssään, mutta useat heistä ovat rautaisia ammattilaisia, ja heille maksetaan palkka jonka he itselleen määrittävät.
_Eriasia on toki ravintola, joka ostaa halvalla huonoa...

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Sori vaan mutta kyllä mulle tulee kahdesta juomasta krapula.. :snotty: :kieh:

Niin mullekin, erittäin harvoin juon edes kahtakaan. Baarissa en yleensä osta yhtäkään juomaa, jos juon niin sitten kotona ennen. Tosin nykyään en paljon missään ikinä käykään, kun ei vaan enää vanha jaksa :saint:

Yhteistyössä