[b]Vauvan painoarvio rv 36!![/b]

FPI
Hei!

Olisin kysellyt minkälaisia painoarvioita olette saaneet vauvalle rv 36 tai siis siinä viimeisessä lääkärintarkastuksessa ennen syntymää?

Minulla lääkäri oli eilen ja lääkäri sanoi, että mahan päältä tunnusteltuna vauvaa tuntuu noin 2,5-2,6 kg, mutta ultralla katsottuna olisi vain 2,2-2,3 kg ja tämän vuoksi laittoi lähetteen Jorviin 1-2 viikon päähän, että tarkistavat, että onko vauva oikeasti pieni vai mittasiko hän kenties väärin...eli ilmeisesti vauvan pienuus voisi johtua siitä, että istukka ei toimi kunnolla...en tiedä, huolestuttaa, että onko vauvalla kaikki ok? Soitin jo synnärillekin ja sieltä sanoivat, että älä huoli, että vauvaa on vaikea näillä viikoilla mitata ja tule sitten kontrolliin, kun saat ajan...huh, jotenkin en vaan voi olla huolehtimatta!

Kiitos etukäteen!
 
esikoisen paino-arvio oli 3,1-,3,2kg, syntyi kuitenkin 39+5 ja painoa 3430g.
Lääkäri sanoi itsekin että usein arviot on alakanttiin.
Nyt arvioi tulokkaan olevan 2,7-2,8kg.
Molemmat arviot siis tehty ultralla, täällä ei käsikopelolla anneta mitään arvioita koska ne kuulemma usein menee ihan metsään...
Älä huoli :hug:

d. ja pipana 39+4
 
Huomenta FPI!

Täällä yksi pienen vauvan odottaja. Ensiksi haluaisin sanoa, että älä ole huolissasi: Vauva voi varmasti hyvin, eivät olisi muuten päästäneet sinua kotiin. Pienuus voi olla myös geneettistä, eikä välttämättä kerro mistään toimintahäiriöstä.

Oma esikoiseni syntyi viikoilla 38+3 pienipainoisena - se oli silloin täysi yllätys, sitä ei missään vaiheessa osattu epäillä. Meidän neuvolalääkäri ei tee mitään painoarvioita. Painoi 2300g, syytä pienipainoisuuteen ei koskaan löytynyt. Muuten oli heti alusta lähtien vahva ja virkeä. On edelleen jonkin verran ikäisiään pienempi.

Tätä toista vauvaa onkin nyt sitten seurattu oikein urakalla. Viimeksi lääkärillä (NKL), viikkoja oli 36 jotain, lääkäri arvioi painoksi käsituntumalla 2600g, mutta ultra antoi painoarvioksi 2400g. Syntymäpainoksi tietokonelaskelma antoi 2800g, mikä olisi siis keskimääräistä pienempi, mutta ylittäisi sen pienipainoisuuden rajan. Vauva voi kuitenkin muuten kaikin puolin hyvin. Sain silti uuden ajan ensi viikolle, 38+1 viikoille.

Painoarvioiden luotettavuus on muuten 10-15 % ultrallakin tehtynä, joten melkoisesta arvailusta on kuitenkin kyse.

Tsemppiä ja positiivista mieltä loppuodotukseen!

Kamiliya rv 37+4
 
FPI
Kiitoksia daydreams ja Kamiliya! :heart:

Tuli paljon parempi olo! ;) Mietin sitäkin, että itse olen kyllä 169 cm, mutta mieheni on vain sentin pidempi eli 170 cm, että ei silleen mitään kovin iso olla.

 
FPI
Moi!

Perjantaina kirjoittelin vauvan painoarvioon liittyen eli että lääkärintarkastuksessa lääkäri oli sitä mieltä, että vauva on viikkoihin nähden pieni ja epäili, että jos istukka ei toimi kunnolla tai sitten, että hän mittasi väärin (joutui mittaamaan kolmella eri ultralaitteella...) ja laittoi sitten Jorviin lähetteen tarkastuskäynnille, mutta vasta 1-2 viikon päähän....no minä sitten olin tietysti TOSI huolissani ja kaverini ehdotti sitten, että laita emailia sille 4D-ultra lääkärille ja kysy mielipidettä ja minä sitten lauantaina kirjoitin ja hän vastasi nopeasti ja oli sitä mieltä, että asia kannattaa tarkistaa ja sainkin täksi aamuksi hänelle ajan ja kaikki olikin oikein hienosti, vauva voi hyvin ja painoa oli jo 2829 g eli ilmeisesti tämä toinen lääkäri oli sitten mitannut väärin!! Sain Jorviin keskiviikolle sen kontrollin ja menen kyllä sinne, mutta helpotti kyllä tuo tämän aamuinen käynti kovasti! Eli suosittelen Helsingissä Felicitas klinikkaa ja Tapio Kurkea!! (maksaahan tuosta käynnistä sai aika suolaisen hinnan, mutta sen tuoma helpotus oli niin suuri, että oisin voinu maksaa enemmänkin!!)

 

Yhteistyössä