B:n Perätilasynnytys

Millaisia kokemuksia synnytyksestä, jossa A on pää edellä tulossa ja B perätilassa? Arveluttaa.. ja riskeistä ei olla kerrottu kunnolla. Sanottiin vain että perätilassa syntyy paljon vauvoja ja että toinen tulee plumpsahtamalla ihan jos eka tullut pää edellä, onko tosiaan noin?
:eek:

Kiitollinen olisin jos näin synnyttäneen kertoisivat kokemuksista... ja kuinka päädyitte siihen ratkaisuun? Kun sektion ilmeisesti saa jos haluaa. =)
 
Moi,

täällä sama tilanne - A pää edellä ja B perätilassa (nyt rv 36+4). Äitipolilla on useampikin lääkäri sanonut tästä tilanteesta ettei ole ongelma. Viimeksi lääkäri sanoi, että melkein parempi, että B on perätilassa, voi tarvittaessa napata jalasta kiinni. Ja lisäksi se sanoi, että A:n synnyttyä B voi hyvinkin kääntyä RT:aan.

Mutta kyllä muakin mietityttää tuo synnyttäminen, odotan myös kiinnostuneena kokemuksia.

Päivi
 
Meillä A vauva tuli pää edellä ja B perä edellä rv 36+3. Heti ku A oli syntyny niin kätilö nipsas välilihaa, että B mahtuis tulemaa helpommin ja vissiinki ettei paikat repeä. Mulla oli vaikeeta B:n työntämisessä se että ei supistellu yhtää, mutta käskettiin ponnistamaan. Mutta ei se ponnistusvaihekaan kestäny ku 2 minuuttia, tuntu kyllä pidemmältä..
Mulle oli itsestään selvyys että mieluiten synnytän alakautta jos mahollista, parantuminen on yleensä nopeampaa ja jotenki kammosin ajatusta että leikattais. Ja näin synnytyksen jälkeen valitsisin vieläki mieluummin synnytyksen alakautta ku mitä sektion.
En tiiä oliko tästä hirveesti apua, mutta ole ihan rauhallisin mielin, kyllä se B sieltä suht helposti tulee vaikka jalat eellä =)
 
päivi: olen ymmärtänyt että pitävät kiinni B:stä kun A tullut ulos. Voisikohan siinä olla toivoa että sitten antaisivat B:n kääntyä kun ymmärsin että pitävät siksi kiinni ettei käänny poikkitilaan. No, kai tuo selviää vasta salissa...

Tupunat: haluan itsekkin alasynnytyksen samoista syistä. Pelkään vauvojen puolesta tuota perätilaa. Mullakaan ei tuntunu kunnon supistuksia ekaa tehdessä, joten kattelin supparikäyrää kun käskettii ponistaa supistuksella :LOL: eli en saanut luonnonvoimia apuun. oli muutenkin käynnistys.

Jännittää paljon enemmän kuin ekaa tehdessä... kuitenkin pelkään enemmän sektiota jostain syystä eli kai mä sitten annan mennä vaan rennosti lekureihin luottaen. Eihän sitä voi kuitenkaan suunnitella, mutta olisi ihana käydä asiaa lekurin ja kätilön kanssa läpi, että tiedän mitä missäkin vaiheessa tehdään kaksossynnytyksessä..

Peukkuja Päiville! sulla on hyvät viikot. Kerro sitten miten meni...
Mulla on rv 29 ja tuntuu kovin kivuliaalta ja raskaalta.
vauvat nyt 1260-1290 g Missä vaiheessa sun vointi paheni? alapään luut ja alamaha todella kipeät nyt :| tuntuu että voiko tää mennä vielä pitemmälle.

-mittari-
 
Meillä myös A-vauva syntyi pää edellä ja B-vauva peppu edellä.Rv39+6.A-vauvan ponnistusvaihe kesti 5min. ja sitten B-vauva syntyi 20min.päästä 10min.ponnistuksella.Ihan hyvin meni,vaikka kovasti pelkäsinkin.Sektiota en saanut, vaikka yritin.Olisin sektion halunnut,koska kahden edellisen ponnistusvaiheet ovat kestäneet 30-60min.Ajattelin jos nämäkin kestävät yhtä pitkään niin en varmasti jaksa.Mutta hyvin nopeasti kävi.Jälkeenpäin ajateltuna onneksi en saanut sektiota =) Onnea vaan teille,hyvin se menee :hug:
 
mittari: Kiitoksia! Peukkuja tarvitaan, jännittää aika paljon synnytys - maanantaina olen menossa käynnistykseen.

Oon ollut sairaslomalla n. rv18 asti. Silloin jäin töistä pois liitoskipujen takia. Muistelen, että rv30 aikoihin alkoin olo olla jo aika tukala ja yöt hankalia. Mutta välillä on parempia ja välillä huonompia päiviä/öitä, että loppujen lopuksi tuntuu, että olo olisi voinut olla hankalampikin tässä raskaudessa. Nyt loppuaikoina on A vauvan pää painanut tuonne alas ja välillä tuntuu, että jalat menevät alta kun vihlaisee niin kovasti.

Tsemppiä ja jaksamista kovasti loppuraskauteen! Hyville viikoille olet sinäkin jo selvinnyt! :hug:

Terkuin,
Päivi ja asukit rv37+5
 
Moikka,

tulin vaan kertomaan, että osastolla kävin tänään "käynnistyksessä". Lääkäri päättikin tutkittuaan, että tehdään sektio. B-vauva oli viistojalkatarjonnassa ja painoa ei ollut kauheasti (2100g), niin lääkäri päätti keskusteltuaan ylilääkärin kanssa, että vauvoille turvallisempi vaihtoehto on sektio. Huomenna aamulla siis menen osastolle ja iltapäivään mennessä vauvat on syntyneet! :heart:

Pelottaa ja huolettaa nyt nuo painoarviot mutta toivottavasti vauvoilla on kaikki hyvin kuitenkin!

Hyviä vointeja kaikille!

Päivi ja asukit rv38+1
 

Yhteistyössä