B-lausunnosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei ymmärrä

Vieras
no nyt tuli vihdoin B-lausunto lääkäriltä tuosta selkä sairaudesta. lausuntoon kirjoitettu että suositellaan tarvittavaa uudelleenkoulutusta ammatillisena kuntoutuksena. suunnitelma kohtaan laitettu ettei suositella raskaita etukumara-asentoja ja kiertoja nostoja työssä vaan vaihtelevia asentoja. mutta työkykyyn lääkäri ei ota kantaa. eli B-lausunto vain uudelleen koulutusta varten.

miksi lääkäri ei ota kantaa työkykyyn?? vaikka vastaanotolla kuitenkin sanoi että olen vajaakuntoinen....sanoi että jos menisin töihin niin työnantaja voisi saada jotain tukea vajaakuntoisen palkkaamisesta. mutta päätyi sitten että laittaa lausunnon että uudelleen koulutukseen....

pitääkö minun hakea uusi lausunto kun pääsen johonkin töihin???

Luulis että tuosta lausunnosta käy jo ilmi, että minkälaiseen työhön olet kykeneväinen jaa että olet vajaakuntoinen? Ei noista lausunnoista aina ota selvää....

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Luulis että tuosta lausunnosta käy jo ilmi, että minkälaiseen työhön olet kykeneväinen jaa että olet vajaakuntoinen? Ei noista lausunnoista aina ota selvää....

mutta tuo lausunto saatu sairaalasta, jonne mulla oli lähete. mutta saanko tarvittaessa uuden lausunnon terveyskeskuslääkäriltä??

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

mutta tuo lausunto saatu sairaalasta, jonne mulla oli lähete. mutta saanko tarvittaessa uuden lausunnon terveyskeskuslääkäriltä??

Mulle kävi niinpäin, etten saanut B-lausuntoa sairaalasta, koska siellä ei ollut mun "hoitavaa lääkäriä", vaan se piti pyytää hoitavalta lääkäriltä terveyskeskuksesta. Mutta jos sulla on hoitosuhde terveyskeskukseen, eli siellä on sulla omalääkäri joka sun sairauden tms tietää ja on sitä hoitanut, niin häneltä pitäis saada uus B-lausunnon tarvittaessa.

Ehkä siksi ei ota kantaa työkykyy, jos et ole töissä..

Yleensähän ihminen on B-lausunnon mukaan kokonaan työkyvytön, tai osittain. Ja nimenomaan omaan tehtäväänsä tai omaa tehtäväänsä vastaavaan työhön. Jos sulla ei nyt ole minkäänlaista toimenkuvaa, niin onhan siihen vaikea ottaa kantaa.

Alkuperäinen kirjoittaja J.t harmaana:

Mulle kävi niinpäin, etten saanut B-lausuntoa sairaalasta, koska siellä ei ollut mun "hoitavaa lääkäriä", vaan se piti pyytää hoitavalta lääkäriltä terveyskeskuksesta. Mutta jos sulla on hoitosuhde terveyskeskukseen, eli siellä on sulla omalääkäri joka sun sairauden tms tietää ja on sitä hoitanut, niin häneltä pitäis saada uus B-lausunnon tarvittaessa.

no ei ole enää kun lääkäreitä vähennetty. pitääköhän mun sitten hakee eka lähete terveyskeskuksesta ja jonottaa sairaalaan et saan sitten tarvittaessa uuden lähetteen

Oletko töissä? Jos, niin yhteys työterveyslääkäriin. Jos et ole töissä, niin ei sua voida KAIKKIIN töihin todeta vajaakuntoiseksi. Työkyky riippuu työstä. Ja jos lääkäri suosittelee sulle uudelleenkoulutusta, niin silloin se tarkoittaa että pitää sua entiseen työhösi vajaakuntoisena.

Alkuperäinen kirjoittaja J.t harmaana:

no ei ole enää kun lääkäreitä vähennetty. pitääköhän mun sitten hakee eka lähete terveyskeskuksesta ja jonottaa sairaalaan et saan sitten tarvittaessa uuden lähetteen

Niin.... kun mulle ainakin sanottiin, ettei B-lausuntoa voi kuka tahansa kirjoitaa, vaan vain se lääkäri, johon on hoitosuhde sairauden tiimoilta. Eli luulisin, että kun kerran sulla ei ole enää omalääkäriä, niin sitten tältä samalta lääkäriltä, joka tämänkin lausunnon teki.

Yhteistyössä