[b]Hyvinkään suunnalta odottavat mammat[/b]

Pitkästä aikaa ja ensimmäist kertaa vois nytte tänne vähän vointeja kirjotella :)
Huomenna poksuupi 33 viikkoa! jippii! Ei enää kauaa aikaa :) aika mennyt kyllä hurjan nopeasti. Viime kuun lopulla saatiin muutettuakin uuteen asuntoon. Siitä asti sitten onkin ollut kamalan huono olo.. :eek: onkohan joku virus? Parilla tutullakin nimittäin samantapaista ollut. Oksettavaa, heikko ja vähän kuumeista oloa plus kamalaa päänsärkyä välillä! Ja masu ollut ihan sekaisin. :( Sit siihen päälle viellä jo 4 viikkoa jatkunut olkapääkipu ja nivus/lonkkakivut niin olo on mitä mainioin.. :( Viime viikon neuvola käynnistä sen verran että painoa oli taas superpaljon tullut. En voinu uskoa ku menin vaa-alle! 20 päivässä 4kg! apua apua. Mutta neuvola täti sanoi että suurin osa kyllä turvotuksesta tullut. Olikin vähä tuntunut että ei meinaa kengät mahtua jalkaan ja sormet oli ihan pullat. :D Kohdunpohjan korkeutta aikasemmin oltiin mietitty neuvolassa, kun viikolla 26 mitta oli jo 30cm :O ja siitä pari viikkoa eteenpäin 33cm. Ultrassa käytiin viime viikolla tämän takia ja poika oli ihan normaalikokoinen ja painoa oli sen tasan 2kg :) että pelot siitä millainen jättiläinen sieltä olisi tulossa katosi sitten samantien. Mutta nyt sitten viime viikolla sf mitta oli laskenut takaisin 30cm ? hmm onko kellekään näin käynyt? kummiskin joka kerralla ollut sama mittaaja, ettei siitäkään sitten johtunut.
Mutta nytte pakko painua takaisin pehkuihin että olo vähän paranisi ja pääsisi ruokaa laittamaan! Hyvää tiistai päivän jatkoo kaikille :) illalla palaillaan taas katsomaan mitä täältä löytyy.

T: MiCeVu ja Veijari 32+6 <3
 
Alkuperäinen kirjoittaja NirppaII:
Millukka, miten tuon 3kk vesirokko meni aikoinaan, oliko lievä...? Tuliko kuumetta ja paljon näppyjä, viel saa 1-1,5 viikkoa jännätä....

Herra huutaa tissiä, joten moro!
ei ollu kyl lievä....neiti oli aivan näppyjä täys ja isoja mollukoita.reppanalla pääki ku itikian pistopaukamii täynnä. yks tuli tuohon alaluomeen ripsien juureenkin niin toinen silmä oli puoliksi aivan punanen :( vaippa alueella oli kans tosi paljo näppyjä ja niistä näkyy arpiä siel vieläki :headwall: kuumetta oli kans ihan reilusti. päivystyksessäki käytettiin sillo ku neiti tosiaan oli niin pieni mut kotiin panivat sairastamaan jos söi hyvin jne.

pienillähän on vaarana se ett näppyjä tulee suuhun niin syöminen heikentyy niin äkkii tulee nestehukka :( ompahan sairastettu tuokin nyt sit alta jo pois....

 

HELMIKUUN MASUN PAISUTTAJAT:



luckystare....23v...LA 24.1..... esikoista odotellaan

Annien.....25v...... LA 25.2.............toinen tuloillaan

marcelina...33v...12.3....toinen odotuksessa (poika)

MiCeVu................30.3....................... (poika)

Tiude....22v.......LA 1.5.....esikoista odotellaan

emv.....26v....LA 15.5....esikoinen odotuksessa (tyttö )

pienokainen....23v.....LA 23.5....esikoista odotellen

Lumikki72.......LA 3.6........toista odotelleen (poika)

Marie1981.......28v.......LA 15.7...........toista odotetaan




NYYTTINSÄ SAANEET:


PIKKU PRINSESSA:


Nuppu09...15.9.2009, mitat: 3878g ja 51 cm
Millukka...21.9.2009, mitat: 3772g ja 50 cm.
Develly....11.2.2010, mitat: 3714g ja 50cm
NR75.....17.2.2010, rv39+1, mitat: 3550g ja 50cm

PIKKU PRINSSI:


ssihinä...5.8.2009, mitat: 4170g ja 53cm
onnijuuli...6.8.2009, rv 41+4 mitat: 3084g ja 50cm
HarmaaHarakka...19.9.2009, mitat: 4225g ja 52cm
chilitin........8.11.2009.........mitat: 3655g ja 48,5cm
NirppaII....13.1.2010...........mitat: 3300g
Riikkis75.....30.1.2010.....mitat: 4100g ja 52 cm


 
Hei
tulin ilmoittautumaan pikaisesti nyyttini saaneeksi.
Poikavauva 4,1 kg, 52 cm, syntyi euroviisufanille euroviisuiltana. Synnytys oli nopea ja helppo.

Tekisi mieli kommentoida,mutta tyydyn toivottamaan ihanaa kevättalvea, upeaa odotusta ja/tai ihania vauvantuoksuisia päiviä. =)

Onnellisena,
Riikkis
 
Täällä myös jakauduttu 11.2.2010.

Tyttö 3714g ja 50cm :heart: :heart:

Kotiin päästiin jo seuraavana aamupäivänä ja tänään käytiin lääkärin tarkastuksessa - kaikki on ok ja mitään ilmavaivoja isompaa ongelmaa ei ole ollut :D
 
Minäkin ilmoitan pikaisesti, että meille syntyi pikkuinen tyttö 17.2.2010 rv39+1. Typsyn strategiset mitat olivat 3550g ja 50cm. Synnytys oli mulle hieman liian nopea ja sen takia mentiin ihan luomuna. Mieskään ei mukaan ennättänyt.

Pari yötä oltiin sairaalassa ja nyt opetellaan tätä suurperheen arkea. ;)
 
emv
Heippa naiset!

Ensinnäkin oih, suuret onnittelut Riikkis, Develly ja NR75! :heart: :heart: :heart: Ihanaa kuulla hyviä uutisia.

Millukka: Mulla on ikä muuttunu, nyt siis 26v. ja ollaan viimeisimmässä ultrassa saatu tietää et pieni tyttönen meille on mitä todennäköisimmin tulossa. :heart:

marcelina: Sulla ei oo enää kauaa odotusta jäljellä! Ihanaa...kohta sullon pieni sylissä!

Muuten sitten omia kuulumisia. Häät oli 13.2. aurinkoisena pakkaspäivänä, oikein onnistuneet ja ihanat häät! Nyt täytyy vaan totutella siihen et on jonkun vaimo...kuulostaa toistaiseksi vielä vähän hassulle. :D

Viime ke kävin viimeks Naikkarilla, sairaslomalla oon tosiaan ollut 18.1. alkaen, oli se sairaalajakso siinä ensin. Sairasloma sen kun jatkuu, proteiinia pissassa vuorokausikeräyksessä 1,3g ja verenpaineet silleen koholla et lääkitystä siihen nostettiin. Eli yhä seuraillaan kehittyykö raskausmyrkytys vai onko vaan raskaudenaikaista verenpainetautia. Munuaiset joka tapauksessa rasittuneet. No sit toinen juttu oli et ultran mukaan mulla on pikkasen liikaa lapsivettä ja sitä tarttee myöskin seurailla. Tietääkö kukaan aiheesta enempää, esim. marcelina kun kuulin et se voi johtua diabeteksestä? Minä en siitä vielä mitään sen tarkemmin kysellyt, lääkäri vaan sano et pitää seurailla et tarviiko asialle tehdä jotain. Siis tehdä mitä? Onks se vaarallista et sitä on vähän liikaa? No joo, alle viikon päästä taas keräilen pissaa ja sit 3.3. taas naikkarille äippäpolille.

Olo on ihan ok. Vauva voi hyvin ja on vilkas ja hyvin käyrillä kasvun suhteen. Ultrassa tosiaan auliisti näytteli jalkoväliä ja sanoivat et 80% varmuudella James Jessenpoika on tyttö. Nyt sanotaan sitä sit aiemman Papun sijaan Papustiinaksi. :heart: Mä kyllä salaa pikkasen enemmän tyttöä ajattelinkin meille tulevaksi.

Näin meillä!

Voikaa hyvin mammat ja pienet!

-emv ja jamesliina jessentytär 28+2
 
emv, mulla on ollu nyt koko ajan tuota lapsivettä normaalisti, vaikka tosiaan taitaa olla diabeetikoilla hyvin yleistä, että sitä olis liikaa. Ja sekin on aika mielenkiintoista, että alunperin oletettiin vauvan kasvavan liikaa ja liian nopeasti, mutta mulla olikin viime viikolla ultrauksessa Naikkarilla "vain" 3,5 kiloinen. Ylihuomennahan tulee päivälleen sen verran, kun esikoinen aikanaan syntyi 4,6 kiloisena, joten aika suuri ero on näiden kahden välillä. Mulla on nyt ollut vähän verenpaineet koholla ja tänään neuvolassa antamassani pissanäytteessä oli kans hieman valkuaista. Terkkari käski ottaa yhteyttä Naikkarille, jos olotilassa tulee jotain huolestuttavaa. Mulla on torstaina muutenkin käynti taas siellä Naikkarilla, joten sinänsä ihan hyvä päästä sinne. Niin ja onnittelut häistä sulle! :)
 
emv
marcelina: Sulla tosiaan jos tulevan vauvan paino vastaa arviota, on aika iso ero esikoisen ja tokan syntymäpainoissa. Millaisissa lukemissa sulla on nyt pyöriny hba1c? Musta on jotenki kyllä tosi ihanaa se, et tarkasti tutkitaan kaikkee ja sit saa tarvittaessa apua. Nyt vielä kun ei oo ollu ihan ongelmaton odotus, niin on ihanaa et mua kontrolloidaan niin usein. Ei ehdi turhia hätäillä. Ja miten ihanaa et sullaki menny kaikki hyvin ja niin loppusuoralla olet jo!
 
emv, mulla oli parhaimmillaan hba1c peräti 6,5 (syksy/joulu).. Mutta nyt reilu viikko sitten on noussu hiljalleen jo 7,4 lukemiin. Vähän pistää masentaan, mutta en vaan oo pystyny pitään kurissa tuota pitkäaikaista, ku sokerit on väkisinki noussut. Insuliinimääriähän mä nostelin jo tähtitieteellisiin lukemiin asti, mutta nyt viimeiset pari viikkoa oon joutunu alkaan pienentään, ku sokerit on ollee matalilla, vaikkei tuossa pitkäaikaisessa ne vielä näykkään.

Nyt muuten ku aloin tarkemmin miettimään, niin olihan mulla esikoista odottaessa tuota lapsivettä tosi runsaasti. Tässä toisessa kuitenkaan ei.
 
emv
marcelina: Naikkarilla sanoivat ettei ne oo niin kiinnostuneita hba1c:sta vaan enemmän kotimittauksista. Mulla oli se paras silloin 6,9 ja nyt viimeisin oli 7,0 ja oon kyl ihan tyytyväinen tommosiin lukuihin. Raskauden alussa oli kuitenki yli 8 ja sieltä lähin tiputtelee. Vaikka kivahan se olis jos sais pysymänä alle 7, omalla kohdalla en pidä sitä kovin todennäköisenä. Onnistuko sulla muutes ekan kohdalla imetys? Oon kuullu et joillain diabeetikoilla se ei oikein meinaa onnistua kun sokerit laskee niin rajusti.

muoks. älä liikaa tuijota hba1c:ta, vaikka tiiän et se pistää väkisinki masentamaan, jos arvot on ollu paremmat. :hug:
 
onnittelut Devellylle ja NR75lle vauvautumisesta :flower: =) Kuten Millukka totesi, hauska että tuli tyttövauvan vuoro. ehdin jo listaa katsellessa vähän miettiä, että onko tässä
Hyvinkään vedessä jotain erityistä :LOL: kun poikia vaan on tullut jo pitkän aikaa.

Laskit Millukka ihan oikein syntymäajankohdan listaan!

onnittelut emvlle rouvautumisesta! :) Ihanaa kun hääpäiväsi oli onnistunut, ettei sairasloma vaikuttanut juhliin!

Meidän pieni poika on ihana ja pulskistunut ja kasvanut hurjasti. Maitoa tullee riittävästi,kun 3 vkossa paino on lisääntynyt 1,3 kg ja pituuttakin tullut 5 cm lisää. Mummi ei meinannut uskoa korviaan, vaan kysyi, että onkoha poika mitattu synnärillä ihan oikein... :D
Muutenkin on mennyt ihan mukavasti, täysin ristiriidoilta ei miehen ja esikoisen kanssa ole vältytty, mutta voittopuolisesti ollaan menty hyvissä tunnelmissa. Eilen oltiin jopa ensimmäistä kertaa esikoisen ja vauvan kanssa vaunuilemassa. En ihan raaskinut noudattaa sitä "ensimmäisellä kerralla 5-15 min. sääntöä" vaan vaunuiltiin ihan aurinkoiseen lähipuistoon asti. Kun kerran on kumminkin kolmasti autoiltukin jo ulkona, että eiköhän siinä niitä 5 min. harjoitusulkoilujakin ole jo ollut. :D

Tämmöistä täällä. Hyviä vointeja odottajille ja ihania vauvapäiviä uusille mammoille! :wave:

Riikkis
 
emv
Heippa!

marcelina:
mitään merkkejä et ois jotain tapahtumassa?

Riikkis: Kiitos onnitteluista! sullahan on vauva hyvin kasvanut!

Mulla huomen taas äippäpolilla aika, tänään kävin labrassa ja vein pissan vrk-keräyksen myös. Vähän jännittää et miltä tulokset näyttää ja mitä lääkäri sanoo kun olo ollut vähän huono ja paineet myös yhä huonot...muttas kattellaan. Vuorokaudessa oli tullut myös (pari päivää sit) kilo lisää painoa...turvotuksesta, toivon?


-emv ja papustiina 29+2 :heart:
 
emv, supistuksia ja kaikkea muuta siihen liittyvää on ollu tässä monena päivänä, mutta ei näemmä tarpeeksi, kun ei ole alkanut tapahtumaan mitään. Huomenna Naikkarille ultraan ja ottavat sitten sisään, jos ottavat. Mutta olen jo tottunut näihin pettymyksiin, että sekin käynnistysjuttu tullaan varmaan vielä perumaan mun tuurilla. No, se selviää huomenna torstaina.

rv 38+5 :heart:
 
Juu ei. Vauvan painoarvio nyt 3800 g. Ja eikun takas kotio odotteleen ens viikon tiistaita, jollon otetaan osastolle ja käynnistetään. Diabetes kun ei ole kuulemma syy synnytyksen käynnistämiseen etukäteen, jos kaikki on muuten kunnossa. No, tämä tuli mulle tietysti uutena tietona, kun aina on jankutettu tuosta, että viimeistään kaks viikkoa ennen laskettua aikaa käynnistetään viimeistään. Tiistaina siis mulla rv 39+4. Että silleen..
 
emv
marcelina: No höh, koita jaksaa odotella, ei enää kauaa kummiskaan! Mulla on taas sit annettu arvio et muksu syntyy viikoilla 34-37, mut se vissiin liittyy siihen et mun munuaiset on aika rasittunu tästä raskaudesta proteiinimääristä päätellen. Keräsin viimeks su-ma pissaa ja nyt taas tästä aamusta huomiseen. Mut ainaki vielä saan olla kotona, huomen taas lääkäri sit soittelee ja ottaa kantaa. Vauva on onneks nätisti ainakin vielä kasvukäyrillä et ei näy merkkejä makrosomiasta. Koitahan jaksaa! :hug:
 

MÖHÖMASSUKAT JA PIKKU MUSSUKAT MAALISKUUSSA:



luckystare....23v...LA 24.1..... esikoista odotellaan

Annien.....25v...... LA 25.2.............toinen tuloillaan

MiCeVu................30.3....................... (poika)

Tiude....22v.......LA 1.5.....esikoista odotellaan

emv.....26v....LA 15.5....esikoinen odotuksessa (tyttö )

pienokainen....23v.....LA 23.5....esikoista odotellen

Lumikki72.......LA 3.6........toista odotelleen (poika)

Marie1981.......28v.......LA 15.7...........toista odotetaan




NYYTTINSÄ SAANEET:


PIKKU PRINSESSA:


Nuppu09...15.9.2009, mitat: 3878g ja 51 cm
Millukka...21.9.2009, mitat: 3772g ja 50 cm.
Develly....11.2.2010, mitat: 3714g ja 50cm
NR75.....17.2.2010, rv39+1, mitat: 3550g ja 50cm

PIKKU PRINSSI:


ssihinä...5.8.2009, mitat: 4170g ja 53cm
onnijuuli...6.8.2009, rv 41+4 mitat: 3084g ja 50cm
HarmaaHarakka...19.9.2009, mitat: 4225g ja 52cm
chilitin........8.11.2009.........mitat: 3655g ja 48,5cm
NirppaII....13.1.2010...........mitat: 3300g
Riikkis75.....30.1.2010.....mitat: 4100g ja 52 cm
marcelina......7.3.2010.....mitat: 4235g ja 52cm


 

Yhteistyössä