[b]Hyvinkään suunnalta odottavat mammat[/b]

Ajattelin aloittaa tälläisen Hyvinkääläisten ja lähialueiden oman kirjoituspalstan, joten rohkeasti vaan rustaamaan mieltäpainavia asioita,tms :wave

Itse olen viidettä rakkaudenhedelmää odottava 35v äippä hyvinkään ridasjärveltä. Lasteni iät ovat 15, 14, 10 ja 3v ja nyt LA 28.9 :p
Katsotaan ja koetaan yhdessä odotuksen ilot, riemut ja surut :hug:

Äippä35v ja Nuppu27+6 :flower:

Heippa Annien ja chilitin :wave:
Ihana kun löytyy muitakin jotka samalta suunnalta.. =) Miten on raskausasiat sujuneet?
Oletteko jo käyneet mahdollisesti uudistetussa synnärissä tutustumassa? Me käytiin miehen kanssa ja täytyy sanoa et kyllä meitä onnistaa..saaadaan synnyttää ihan uusissa tiloissa,nehän valmistu vasta tuossa toukokuun lopussa B)

Aikun saataisiin oikeen paksu pino tästä ja mahdollisesti jossain välissä treffattais ytimessä :heart: Raskaus on aina sellaista aikaa että sitä ei oikein ymmärrä kun juuri parhaillaan itse oleva, joten rohkeasti vaan kaikki kirjoittelemaan.. :flower:

Äippä35v ja Nuppu28+0 :flower: (eli POKS)

Ai noh hyvä kun joku tietää paremmin..mä uutena hyvinkääläisenä (asunnut vasta puoli vuotta) luulin tietysti kun koko remppa valmistui toukokuun lopussa, niin et kaikki tietysti, mut missäs sitten aidit olisivat synnyttäneet..tsori tsori :p
Tässä uusin kuvani 28+0

Äippä35v ja Nuppu28+0 :flower:

Mä asun tällä "väärällä" puolella niin käyn hämeenlinnassa synnyttämässä :)
Eli tarkalleen sanoen siis Riihimäellä asustetaan.

Mä en kyllä ole vieläkään tajunnut miksi täältä pitää mennä hämeenlinnaan vaikka hyvinkää olisi paljon lähempänä ^^ noh tietysti, ihmisiä on paljon ja pitäähän ne nyt jotenkin jakaa kai tää sit toimii näin :)

Ei kyllä ole ollut valittamista tuossakaan paikassa, aivan ihana henkilökunta <3

Raskausaika sujunut kaikin puolin hyvin, ilman sen suurempia ongelmia :)

Ai Riksussa asustelee chilitin, mut eihän se menoa haittaa tietenkään ja kaikki Hyvinkään lähialueilta ovat tervetulleita jakamaan kokemuksia :hug:

chilitin olet aika ajoissa ruvennut muksuja pusaamaan, jos saan kommentoida..Mäkin olin 20 v kun ensimmäisen pullautin, mut sinä vielä nuorempi..millaista oli tulla äidiksi niin nuorena? ;)

Palaan taas, käydään ytimes kaupas ja neuvolas hakemassa sokerienmittauslaite.. :wave:

Vaikeinta ehkä koko asiassa oli muiden suhtautuminen asiaan,
itse olin kyllä ihan sinut asian kanssa :)
Se kuitenkin oli mitä halusin, vaikka muitakin vaihtoehtoja tuputettiin joka suunnasta jatkuvasti.
Tosiaan olin 16 kun sain esikoisen ja 17 kun seuraava syntyi, ja lähes yksin kasvatin neidit kun lasten isä häipyi kuvioista (heitin siis pihalle kun alkoi väkivaltaiseksi) jo toista odottaessani. Kaveripiirikin harveni aika totaalisesti eikä niistä vanhoista hyvistä kavereista enää kukaan pidä yhteyttä, ovat juuttuneet sille samalle tasolle mitä oltiin silloin 16 kesäisinä.

Äitini oli pelastava enkeli kun olin lasten kanssa yksin, hän otti mielellään tyttöjä hoitoon aina välillä viikonloppuisin että sain hengähtää.

Nyt kun vuosia on kulunut niin eniten ehkä harmittaa se etten ole ehtinyt minkäänlaista ammattia vielä opiskelemaan, kun tahdoin lasten kanssa olla kotona. Nippanappa sain peruskoulun suoritettua ennenkuin täytin 18.
Kun tämä neljäs syntyy ja on sen ikäinen että raaskin kotoolta lähteä niin sitten suuntaan opiskelemaan jos vaan pää kestää arjen pyörittämistä ja opiskelua :)

Onneksi nykyään on ihana mies joka on myös paras ystäväni :heart:

Tervetuloa mukaan jengiin Ellie84 =) Joo pidetään vaan pino pystyssä, kuitenkin omalla aluella tapahtuu kaikenlaista mistä hyvä tietää,yms :wave:
Ai sulla supistellu? No onkos paikat sitten jo auenneet supisteluista?Mulla tulee tosi harvakseltaan kipeitä supistuksia, mut paikat silti vielä kiinni, onnex :whistle:

chilitin mielestäni olet ollut tosi rohkea kun olet jaksanut yksin kasvattaa ja ottaa vastuun pienistä ihmisaluista..nostaa hattua ja uskomattoman rohkeata myös jättää mies joka pahoinpitelee..Ja sen ammatinhan ehtii opiskelella myöhemminkin,eikös juu.. :)

Nyt sitten on kotona sokerimittauslaite ja viikko pitäis olla dietillä, jotta niitä arvoja vois alkaa mittailemaan..saas nähdä pysyykös dietti kurissa? :p Jos dietti ei tuota tulosta niin sitten joutuu insuliinille, apuva :/ Mutta kaikkihan on vaan ja ainoastaan vauvan parhaaksi.. :)

palaan taas.. :wave:

Äsken ihan húvikseni mittasin sokerini ja tuloksesi sain 5,2 ja se on tosi hyvä kun sen pitäisi olla alle jotain 7 :p Kyllä dieetti puree..

Mites muilla menny ilta tähän asti?

Alkuperäinen kirjoittaja Ellie84:
Täällä 25-vuotias esikoistaan odotteleva Hyvinkäältä,laskettu aika 1.9! :wave:
Pitäis tosiaan käydä jo pikkuhiljaa tutustumassa synnärille,on se kiva kun ei tarvitse lähteä kauas synnyttämään (oon entinen riksulainen ja siellä manailevat kun joutuu Hämeenlinnaan asti lähtemään).USKOMATONTA että enää vajaa pari kuukautta ja minä olen äiti! :heart: Oikeestaan aikas nopeesti mennyt tämä raskausaika tähän saakka mut näin viime metreillä alkaa aika matelemaan,mulla on nyt kesäloma ja siitä suoraan äippälomalle joten töihin en enää mene ja kyllä täytyy myöntää että aika käy pitkäks kun ei ole ennestään lapsia,vain kissa ja mies joka tietty käy töissä eikä kerkee aina viihdyttämään. :whistle:
Liikunnan oon joutunu jättämään jo muutama kuukausi sitten tosi minimiin kun supisteli kovasti ja kyllä on vaikeuksia keksiä uusia rentoutumistapoja! Toisaalta ei passais valittaa kun on kuitenki viimeset hetket käsillä kun saa elää vaan itseään varten ja tehdä mitä huvittaa (raskauden sallimissa rajoissa). ;)
Nuppu09: tosi kiva idea tää ketju meille paikallisille,pidetään tää pystyssä! :)
Kappas, ootkin just saman ikänen kun mä. Tunnetaankohan me?

Alkuperäinen kirjoittaja Ellie84:
Ei sitä koskaan tiedä vaikka tunnettaiskin kun pieni paikkahan tämä on mutta vähän epäilen koska mulla ei ole paljoakaan kavereita täällä Hyvinkäällä.Ootkos itse ihan syntyperäinen hkääläinen vai muualta tullut?

Mietin tässä jo tulevaa aikaa vauvelin kanssa ja sitä varsinkin että millasta äiti&lapsi toimintaa täällä on?? Olis tosi kiva kun ei tarvis sitten neljän seinän sisällä pysytellä vaan käydä vaikka jossain kerhossa..
=)
Ihan syntyperäinen olen. Puolimatkassa, vehkojalla ja amistossa oon kouluni käyny.

Mua jossain vaiheessa kiinnosti nooi äiti&lapsi-toiminnat mut totesin et jos menee puistoon ni sielläkin tapaa muita mammoja. Ja just näin palstojenkin kautta. Meil on toisen palstan kautta sellanen mammaporukka ja nähään sillee epäsäännöllisen säännöllisesti jonkun kotona tai puistoissa.

Huomenia vaan aamuvirkuille! :hug:

Joo minuakin kiinnostaa noi äiti&muksu kerhot,yms..uutena hyvinkääläisenä varsinkin..ja kun mies tuntuu olevan jatkuvasti sorvin ääressä.. :p ( onhan se tietysti töitäkin tehtävä kun ainuuna meidän perheessä töissä käyp ;)) Ajattelinkin josko voitas ainakin kerran tavata ennen vauvojen syntymää ja sitten vauvojen syntymän jälkeen vähän ehkä useammin..mut katsotaan nyt et miten rupeaa äippiä ilmestymään..aika näyttää.. :wave:
Mulla vähän huonoja kokemuksia puistoista ainakin pääkaupunkiseudulla..siellä ei edes tervehditä, kuljetaan kun sumussa ja huomioida muita..ja lapset leikkii jaloissa..kurjaa.. :/

Ellie84, mitä noi levottomat jalat oikein sit meinaa..miten ne ilmenee..kysyy tyhmänä :x Ihanaa kun saa vauvan vaatteita ilmaiseksi..mä olen joutunut ostamaan, mutta onneksi ei kirpparilla kovinkaan paljon maksa ja ovat hyväkuntoisia..

Tänään suunnistan bussilla keskustaan shoppailemaan ja tod.näk.kampaajalle..saas nähdä.. ;)

Äippä35v ja Nuppu28+1 :flower:

Dodiin..nyt on keskusta taas tältä päivältä nähty :wave:
Tuli käytyä kampaajalla ja pyörittyä yleisesti siellä sun täällä..kivan letin saivat aikaiseksi, kerrankin olen tyytyväinen ;)

Ellie, vai kihelmöintiä..mulla ei ole moista, mut olen huomanut et jos kauan makaa tai istuu paikallaan, niin on ihan pakko nousta ylös, tulee sellainen levottomuus kans jalkoihin..vaikeaa selittää..ja nyt kans vaan raskauden aikana.. :|

Jokos olette hankintoja vaivelille tehnyt?
Meil jotain vaatteita tosiaan kirppikseltä ja hoitopöytä ostettiin kans käytettynä..sit muutama tuttipullo jäänyt edellisiltä vauveleilta..mut siinäpä ne..tänään mies katseli keltaisen pörssin sivuilta käytettyjä vaunuja..et pikkuhuljaa ja onhan tässä vielä aikaa jos lasketulle ajalle menee..epäilen kyllä vahvasti.. :whistle: Mut silti ois jotenkin kiva kun kaikki olis valmiina :)

Äippä35v ja Nuppu28+1 :flower:

Meijän ei tartte muita hankintoja tehä ku tuplarattaat ja kaukalo+jalusta. Onneks. Tietty jos tulokas onkin poika niinkun epäilen ni joutuu vaatevarastot uusiin aika pitkälle.

Kävin tänään ultrassa ja laskettuaika siirty 2.3.2010 ja viikotkin meni yli viikon taaksepäin eli nyt oiskin vasta 6+1.

Kaupungillakin tuli hyörittyä. Kävin kaverin kanssa kahvittelees ja vähän kaupoillakin.

Huomenta!

Tänään ois sit sairaalaan meno..ensin omalle kätilölle synnytyspelkokeskusteluun ja sit diabeteshoitajalle kuulemaan syömisvinkkejä..menee ainakin pari tuntia :p

Annien, mäkään en oikein tahdo uskoa et parin kk päästä ois nyytti kainalossa, jotenkin epäuskoinen olo.. ;)

Nyt potuttaa. mul 12h paastosokerin arvo oli 5.6 kun se sais olla vaan 5,5 eli pahoin pelkään et insuliinille joudutaa..kele.. :headwall: Kyllä tästä raskausdiabeteksestä tuli oikein reisa.. :'(

Päivänjatkoja ja palaan taas.. :wave:

Äippä 35v ja Nuppu28+2 :flower:

Joo meilläkin sit ilmeisesti noiden tuplarattaiden hankinta edessä vaikken tahtoisi :D
Mutta jos ei tahdo istua koko syksy/talvea sisällä lasten kanssa niin pakkohan se on..
Tän aamun surffaillut sivuilla ja tutkinut tarjontaa, ja taitaa nuo carenan double swingit olla meidän hintahaarukkaan sopivimmat..
Ennestään kokemuksia vain briosta, mutta kai noillakin eteenpäin pääsee.. toivottavasti..

Täällä ei muuten mitään uutta oikeestaan.

Hankinnoista sen verran ettei oikeestaan muuta ole kuin nuo tuplat..
Uusi tulokas kun on poika niinkuin tuo edellinen, niin vaatehuoneessa on monta kassia vaatteita odottamassa,
turvakaukalo on noiden 3 lapsen vanha ja menee vielä tälle neljännellekkin hyvin, hoitopöytä ostettiin kanssa just edelliselle lapselle,
kylpyamme varmaan ostettava, muttei sekään pakollinen kun niitäkin on jo 3 tuolla,
mutta tietty jos lapset tahtoo kylvettää samalla kertaa niin sit ihan kiva sekin olla :)

Et ei tässä oikeen mitään edes tarvitse :D
Kovasti tekisi mieli shoppailla kaikkea, muttei mitään järkeä kun mitään ei tarvitse oikeesti.

chilitin ja poju rv23+5

Nyt sit äippäöpolit taas käyty ja tuloksena väsynyt olo..meillä menikin sit tosiaan melkein 3h siellä.. :p Käynnistyksen saan sitten tossa rvo:lla 37-38 kun sitä synnytyspelkoni vuoksi niin kovasti toivoin..joten siltäosin voin olla rauhassa.. :whistle:

Ykköseltä alkaa taas kätilöt sarja klo 19.55

Kirjotelkaahan taas.. :)

Äippä35v ja Nuppu28+2 :flower:

Täältä voisi yksi 29v. äiti/odottaja ilmoittautua mukaan :)

Olen kanssa Hyvinkääläinen ja tällä hetkellä hoitovapaalla kotona (kohta alkaa taas äitiysloma). Esikoinen täyttää kohta 1v. ja kakkonen pitäisi pyöräyttää maailmaan tuossa parin kuukauden päästä :)

Chilitin: kun mietit noita carenoita teille... Me ollaan kanssa niitä hommaamassa ja mitä oon kuullu ja lukenu niin pitäis olla ihan hyvät vaunut hintaansa nähden. Mulla oli äiti jopa pysäyttänyt kerran kaupungilla erään double swingejä työntävän äidin ja kysellyt mielipiteitä vaunusta :) Ihan ovat kuulema hyvät. Kävin itse tuossa joku aika sitten vähän koetyöntämässä niitä vaunuja Hämeenlinnassa yhdessä kaupassa ja ihan ketteriltä ne vaikutti. Ei tosin ollut painoa vaunuissa vaan oli ihan tyhjät, mutta ei ne huonolta vaikuttanut. TYöntöaisa on vaan aika korkealla, että ihan kovin lyhkäiselle ihmiselle ne voi olla hiukan hankalat.

Ellie84 ja Nuppu09: Tuosta kun mietitte sitä äiti&lapsi -toimintaa. Mä kävin esikoisen kanssa ensin kansalaisopiston vauvajumpassa ja kun se loppui niin aloin käymään pikkuveturissa vauvatreffeillä. Jumppa oli kyllä kiva, mutta ei siellä varsinaisesti tutustunut muihin äiteihin kun siellä jumpattiin :) Ne vauvatreffit oli ihan mahtavat kun siellä oltiin vaan ja rupateltiin ja yhteisvoimin vahdittiin, että kenenkään mukelo ei tehnyt mitään ihan mahottoman tyhmää missä voisi sattua :)

Nuppu09: Sähän oletkin sitten synnyttämässä hyvin samoihin aikoihin kun mä. Mulla on nyt menossa rv 30+6 ja laskettu aikahan on tietenkin annettu sinne viikolle 40 :) Laskettu aika mulla on 11.9 ja sulla taitaa sitten tuo käynnistys olla aika samoihin aikoihin (jos nämä raskauden ja kuumuuden pehmentämät aivot nyt ajattelee asiaa oikein) ;)

Tervetuloa mukaan Harmaaharakka! :hug:

Ihanaa kun pino kasvaa.. :wave:

Me juuri kotiuduttiin Kuusankoskireissulta..miehellä siellä sukulaisia ja niitä käydään noin 1x/kk moikkaamassa ;)

Juu harmaaharakka..taitaapi aikas likeelle osua meidän pienokaisten syntymät.. =) Tosi kiva juttu..

Mä en ole pysytynyt noudattamaan mun diabetesdiettiä ja ihan hirvittääkin jos ja kun joutuu sitten aloittamaan sen insuliinin :ashamed: Elikkäs kun päivässä pitäisi esim. syödä kaksi lämmintä ateriaa, niin en eilen enkä vielä tänääkään ole yhtään lämmintä ateriaa syönnyt..olen tullut toimeen vallan ruisleivällä, avomaankurkulla, tomaateilla, rasvattomalla ja sokerittomalla jogurtilla, viileillä..yms :/ Mulla onki kilo jo lähtenyt painosta vajaassa viikossa..ei vaan ole maistunut.. :headwall: =) Kyllä taas huutia tulee diabeteshoitajalta.. :p

Palaan taas..

Äippä35v ja Nuppu28+3 :flower:

Mä synnytin myös uudessa salissa ja osastokin oli just valmistunut edelliselllä viikolla, paikat oli hienot. Eli esikoinen syntyi helmikuussa. Vaikka lopputulos ei ollut se mitä odotettiin, niin sairaalan toiminta oli suurimmaksi osaksi tosi hyvää, tietty mukaan mahtuu aina huonojakin tyyppejä. Meidän esikoinen todettiin kuolleeksi kun mentiin häntä synnyttämään, kätkytkuolema kirjattiin syyksi. En halua pelotella, mutta ainut mitä tällä haluan sanoa on se, että jos raskauden lopulla liikkeet alkaa väheneen, niin menkää ihmeessä tarkastuttamaan tilanne. Mulle vaan kaikki todisteli, että se on normaalia kun lapsi ei enää mahdu liikkumaan tai että sen rytmi on voinut muuttua. No elämä jatkuu, kaikesta oppii ja toivottavasti muut ottaa oppia mun virheistä.

Mun laskettuaika on helmi-maaliskuun vaihteessa, kiva kun täällä oli joku muukin, joka menee suunnilleen samoissa.

Tänään alkaa viikon mittainen nettipimento, harmi, just kun löysin tän ketjun.

Marie rv 7+1

Istuskelen tässä koneen ääressä ja nautin hiljaisuudesta kun sain pojan tässä päiväunille :) Kierreltiin paikasta toiseen koko aamupäivä pojan kanssa ja jotenkin sitä energiaa tuntu riittävän yllättävän paljon pahantekoon vielä täällä kotonakin.

Käytiin tässä aamulla labrassa ja parissa kaupassa. Mulla totesivat neuvolassa, että pissassa on proteiinit plussalla ja sain lähetteen siitä sitten labraan. Tosi hyvä juttu kyllä kun lähtevät tutkimaan heti asiaa niin tiedetään sitten mistä johtuu (ehkä ).

Käytiin myös katsomassa vielä kerran niitä Carenan Double Swingejä ja pistin sellaiset siniset meille tilaukseen. Nyt sitten odotellaan pari-kolme viikkoa ja sitten on kaksostenrattaatkin valmiina odottamassa hullun myllyn alkamista :). Vauva kun syntyy niin meillä tuo poika on vasta hiukan reilu 1v 1kk ikänen, joten kaksostenrattaat oli aika välttämätön hankinta. Miestä kyllä vähän yskitti kun ilmotin, että ei mitenkään tulla toimeen yksilla vaunuilla vaan tarvitaan sitten kaksostenrattaat kun tää kakkonen syntyy, mutta päästiin sitten hyvään neuvottelutulokseen, että mä saan valita vaunut jos ei ole liian kalliit :)

Tervetuloa mukaan Marie81! Ollaankin sun kanssasi aika saman ikäisiä (ainakin nimimerkin perusteella) :) Todella kurja kokemus kyllä tuo esikoinen :( Eipä tuollaiseen oikein tiedä mitä sanoisi. Vaatii varmana rohkeutta uskaltaa puhua asiasta. :flower:

Noniin, josko sitä nyt vaikka lösähtäisi hetkeksi sohvalle ja nostaisi jalat ylös. Ihan mieletöntä turvotusta tuntuisi olevan jaloissa ja liitoskivutkin on alkanut nyt vaivaamaan oikein urakalla. Mutta se tässä on positiivista, että tätä kestää enää pari kuukautta ja sitten elämä pyörähtääkin täysin ympäri ja päästään opettelemaan ihan uudenlaista arkea :)

Tervetuloa mukaan Marie81! :heart:
En tiedä mitä sanoisin tuohon sinun lapsesi menettämiseen kuin tietysti että olen pahoillani :hug: Ja todellakin tunnut olevan rohkea kun asiasta pystyt ja uskallat puhua..

Me käytiin tänään ostamassa Nupulle vaunut Porista asti ja nyt on sitten mieluiset ja suhthalvalla. Laitan kuvan huomenna niin pääsee muutkin ihailemaan ja kertomaan mielipiteensä.. :p

Elikkäs tämä oli nyt sitten tälläistä päivitystä ja hyvät yöt kaikille :wave:

Äippä35v ja Nuppu 28+4 :flower:

Yhteistyössä