Avuttomat naiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
se on niin että kun kaikki pitää tehdä juuri niin miten sinä teet niin se poissulkee kyllä tarpeen keskustella koko asiasta.
Koko ajanhan tässä keskustellaan. Mä en oleta että sä muutat kantaasi, enkä mäkään näillä näkymin muuta omaani. Mutta mä haluaisin kuulla oikeasti järkevän syyn miksi kiireinen mies pitää raahata joka neuvolaan.

Mä en ymmärrä ollenkaan, miksi joku arvostelee isän mukana oloa neuvolassa, lääkärissä tai sairaalassa. Jos isälle on mahdollista olla mukana ja hän haluaa olla, niin olisi tökeröä jättää isä ulkopuolelle. Ei ole ollenkaan sama, että äiti kertoo kotona asiat isälle. Ensinnäkin moni asia voi unohtua tai ne voivat jopa mennä alunperin ohi (Mulle on kerran käynyt niin. Olin sen verran järkyttynyt, että en lääkärikäynnin jälkeen osannut kertoa juuri mitään lapsen tilanteesta.)Toiseksi paikalla ollessa isä voi kysyä lisäkysymyksiä häntä askarruttavista asioista.

Koko ajanhan tässä keskustellaan. Mä en oleta että sä muutat kantaasi, enkä mäkään näillä näkymin muuta omaani. Mutta mä haluaisin kuulla oikeasti järkevän syyn miksi kiireinen mies pitää raahata joka neuvolaan.

Mikä oletus se on, ettei naisella ole kiire?
Meillä on sellainen suhde, ettei ajatella mukaan tulemisen olevan mitään raahautumista tai tuppautumista.

Mun mies on ollut isossa leikkauksessa (ei syöpä tms.henkeä uhkaava juttu). Olisiko mun pitänyt mennä sen kanssa polin lääkäriin?
Osastolle olisin leikkauksen mennyt jos olisin saanut järkättyä, mutta ehti jo kotiutua.

Ja täysillä tuin häntä kotoa käsin.

lisäisin viellä näin että mä olisin saanu kaikki vakkari hommat ja pomo kyseli et etkö millään jäis mut mä tein päätöksen et me kummatkin ollaan lapsen eka vuos kotona ja se piti koska pidän erityisen tärkeenä et kummatkin on lapsen alussa tiiviisti mukana et se tottuu kumpaankin. noh lapsen äitillä oli paerit niin oli luontevaa et se meni töihin kun mulla joka osaa aika paljon kaikkee on käytännön kokemusta mut ei sitä paperin palasta. eipä siinä mitään opin myös sen puolen miten koti hommiii pyöritetään

Esimerkkinä mun pikkuveli, hän haluaa osallistua kaikkiin lastensa/lapsiinsa liittyviin juttuihin tasavertaisena puolisonsa kanssa aina mahdollisuuksien mukaan, järjestää työnsä ja aikataulunsa niin, että se onnistuu. Tuloksena tasapainoiset, luottavaiset ja avoimet lapset, jotka takuulla pärjäävät elämässään, kun pohja on kunnossa. Ja mä olen tosi ylpeä veljestäni. Siinä perheessä on rakkautta, välittämistä ja asioiden jakamista. Hienot vanhemmat ja mahtavat lapset.

Mun mies on ollut isossa leikkauksessa (ei syöpä tms.henkeä uhkaava juttu). Olisiko mun pitänyt mennä sen kanssa polin lääkäriin?
Osastolle olisin leikkauksen mennyt jos olisin saanut järkättyä, mutta ehti jo kotiutua.

ööh mä ainakin olettaisin et jos mulla joku epävarma tilanne leikkauksessa jääkö henkiin niin rakas olisi mukana tietty pitämässä vähän kiinmi ja kuulemassa mustaa huumoria nähään toisella puolen tai muuta sellasta

ahaa vai on se niin vässykkä et ei saa työstä vapaata. mä ainakin ilmotin työnantajalle et hei kuule näinä päivinä meen tonne raskuasu hommiin ja se oli ok hälle
Se on todella paljon elänyt lastemme raskauksissa ja ollut tippa linssissä ultrissa ja varsinkin synnytyksessä. Ihana isä lapsille ja lapset fanittaa isäänsä täysillä.
Mutta oli tyytyväinen kun sen ei tarvinnut jokaista mun verenpainemittausta käydä neuvolassa todistamassa.

Ei tää oo vertailukelpoinen tilanne raskauden kanssa.

Kyllä toi sun jankutus alkaa kateelliselta kuulostaa.

ööh mä ainakin olettaisin et jos mulla joku epävarma tilanne leikkauksessa jääkö henkiin niin rakas olisi mukana tietty pitämässä vähän kiinmi ja kuulemassa mustaa huumoria nähään toisella puolen tai muuta sellasta
No ku ei ollu henkeä uhkaava tilanne, sanoin jo.
Ja vielä lääkäriksi havittelet...etkö ymmärrä mitä ihmiset kirjoittaa?

Ei tää oo vertailukelpoinen tilanne raskauden kanssa.

Kyllä toi sun jankutus alkaa kateelliselta kuulostaa.
Ja kateuskortti...mä oisin saanut mun miehen vaikka katsomaan joka kerta kun annan pissanäytteen tai haen vaippoja kaupasta. Onneksi ei tullut mukaan.

Mikä oletus se on, ettei naisella ole kiire?
Meillä on sellainen suhde, ettei ajatella mukaan tulemisen olevan mitään raahautumista tai tuppautumista.
Menetkö sä mukaan sun miehen työterveystarkastuksiin?
Onko hän ollut ihan jokaisella lastenne neuvolakäynnillä?

Echon ketjut aina jotenkin kärjistyy, alunperin puhu ihan näin yleisesti ottaen naisita joila ukot mukana joka paikassa. Mä käyn yksin omilla asioillani ja lasten asioilla, samoin mies, se on hoitanut nevoloita ja oikomishoitoja joka kerkeää. Usein mielelläni jo jättänyt lastenneuvolat miehelle kun en jaksa kuunnella niitä samoja juttuja, tiedän ettei jaksais mieskään mutta kärsiköön välillä. Äitiysneuvoloissa ei juuri ole ollut mukana, joskus ultrassa. Ainoa kerta kun olisin toivonut että on mukana kun ultrassa paljastui keskiraskauden km. No, toisaalta tiedän että mies järkyttyy herkästi vaikka on karski, ehkä hyvä ettei ollut siinä. Me ollaan pakostakin jouduttu maksimoida työnjako, koska aika on se joka tästä yhtälöstä puuttuu. Jos olis tolkuttomasti aikaa niin kai sitä vois yhdessä hengailla huvikseen vaikka missä. Tai sitten ei, vuosikymmenien yhdesäolon jälkeen ei kaipaa toisen naamaa joka sekuntti.

Echon ketjut aina jotenkin kärjistyy, alunperin puhu ihan näin yleisesti ottaen naisita joila ukot mukana joka paikassa. Mä käyn yksin omilla asioillani ja lasten asioilla, samoin mies, se on hoitanut nevoloita ja oikomishoitoja joka kerkeää. Usein mielelläni jo jättänyt lastenneuvolat miehelle kun en jaksa kuunnella niitä samoja juttuja, tiedän ettei jaksais mieskään mutta kärsiköön välillä. Äitiysneuvoloissa ei juuri ole ollut mukana, joskus ultrassa. Ainoa kerta kun olisin toivonut että on mukana kun ultrassa paljastui keskiraskauden km. No, toisaalta tiedän että mies järkyttyy herkästi vaikka on karski, ehkä hyvä ettei ollut siinä. Me ollaan pakostakin jouduttu maksimoida työnjako, koska aika on se joka tästä yhtälöstä puuttuu. Jos olis tolkuttomasti aikaa niin kai sitä vois yhdessä hengailla huvikseen vaikka missä. Tai sitten ei, vuosikymmenien yhdesäolon jälkeen ei kaipaa toisen naamaa joka sekuntti.
Aivan. :thumbsup: Asioista ei tartte tehdä liian vaikeita.

Unohdin tai siis en unohtanut vaan töiden vuoksi en päässytkään vaikka aikaisemmin olinkin niin sanonut. Neuvolaan. Avioliittomme kuulemma kariutui tähän.
Ilmeisesti olisi ollut parempi että minä olisin heittäytynyt työttömäksi että olisin voinut Häntä palvella joka sekuntti.. Ei se vittu kato mene vaan niin, jonkun ON tienattava rahaa että pystyy elämään ja makselemaan asuntolainoja - huolimatta siitä miten vitun sekaisin hormonipäissään oleva akka on.

Unohdin tai siis en unohtanut vaan töiden vuoksi en päässytkään vaikka aikaisemmin olinkin niin sanonut. Neuvolaan. Avioliittomme kuulemma kariutui tähän.
Ilmeisesti olisi ollut parempi että minä olisin heittäytynyt työttömäksi että olisin voinut Häntä palvella joka sekuntti.. Ei se vittu kato mene vaan niin, jonkun ON tienattava rahaa että pystyy elämään ja makselemaan asuntolainoja - huolimatta siitä miten vitun sekaisin hormonipäissään oleva akka on.
Se on kyllä ihme, että sulla ei ole naista. Tai siis vitun sekaisin hormonipäissään olevaa akkaa.

Yhteistyössä