Avuton kokkailija tarvitsee apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aktiivinen jäsen
27.08.2010
1 931
0
36
Helsinki
minalupaan.blogspot.com
Reseptit > ruokaohje: Tomaattinen jauheliha-valkosipuliperunalaatikko - Kotikokki.net

Haluaisin toteuttaa yllä olevan reseptin, mutta kyseisessä ohjeessa käytetään pakaste-vakosipuliperunoita!

Kuinka siis toteutan tämän ohjeen tekemällä itse nuo valkosipuliperunat inhimillisessä ajassa, polttamatta koko laatikkoa uunissa? Jos itse siis valmistan nuo valkosipuliperunat, niin laatikonhan täytyisi olla uunissa paljon kauemmin kuin puoli tuntia!

Viisammilta otetaan vinkkejä vastaan ;)

Siis mikä sinulla oli ongelma. Teet ihan ohjeen mukaisesti, mutta viipaloit itse perunat... siis vähän kun tekisit itse valkosipuliperunoita...ei se jauheliha sieltä mihinkään kuivu, vaikka vähän kauemmin olisi uunissa.

Siis mikä sinulla oli ongelma. Teet ihan ohjeen mukaisesti, mutta viipaloit itse perunat... siis vähän kun tekisit itse valkosipuliperunoita...ei se jauheliha sieltä mihinkään kuivu, vaikka vähän kauemmin olisi uunissa.

Tietysti itsetekemät perunat kypsyvät paljon kauemmin kuin mitä nuo valmisperunat! Ainakin monen ohjeen mukaan tehdyt valkosipuliperunat kypsyvät uunissa jopa yli tunnin.

Tämä puolestaan tarkoittaa sitä, että pitäisi laittaa enemmän nestettä uunivuokaan, jottei tule kuivaa!

Minä lähden nyt kuitenkin kauppaan. Toivottavasti jokunen uusi vastaus olisi sillä välin tullut! :)

Itse laitan nestettä aina arviolta (niinkuin muutkin aineet).

Laittaisin niin että perunat eivät peity vaan nesteen pinta jää vähän alemmaksi. Tosin jos hyvin jauhoinen perunalajike niin sitten nestettä enemmän.

Yhteistyössä